יש במה להתגאות: 5 משפיעניות וטרנסג'נדריות

הן משתמשות בבמה לאמנות ובידור, אבל גם לחוות דעה ולעורר שיח סביב זהות מגדרית בחברה

מצעד הגאווה הוא אולי המצעד המחאתי הכי צבעוני ושמח שיש, בו הקהילה הלהט"בית דורשת את קבלתה בחברה. השבוע יצבעו הרחובות בצבעי הקשת ואנחנו מצטרפות לחגיגות השוויון. אין ספק שיש מקום לשינוי, רק לאחרונה עלו לכותרות ילדים ונוער מהקהילה הטרנסית והאתגרים המורכבים שהם עוברים. אנחנו מנצלות את השבוע הזה ונותנות במה לאושיות שמחזקות את החופש הזהות המגדרית ומציגות גאווה אמיתית לצד אמירה אופנתית בולטת.

 

Dominique T.A.R Jackson

דומיניק טאר ג'קסון היא שחקנית, סופרת ודוגמנית. אבל לפני פריצתה, היא התמודדה עבר טראומתי כאישה טרנסג'נדרית שחורה וחוותה בריונות והתעללות מינית. היום היא מקדמת מסרים חיוביים של הכלה ומאמינה כי דאגה לבריאות הנפש תביא לשגשוג.

Hunter Schafer

הנטר שפר, שחקנית אמריקאית צעירה ודוגמנית עסוקה עם רזומה עתיר מותגים מובילים ביניהם פראדה, דיור, גוצ'י ועוד. לא רק בעולם האופנה והבידור היא קיבלה הערכה ושבחים, גם בפעילותה למען זכויות הקהילה הלהט"בית, בהם מגזין 'טיים' שהכניס אותה לרשימת '100 מנהיגים מתפתחים המעצבים את העתיד'. לצד זה, כאקטיביסטית שלא מפחדת להתבטא, היא עוררה גם לא מעט סערות עם אמירות בין השאר גם לכיוון ישראל, אבל נתמקד כרגע באדוות החיוביות שהיא מצליחה לייצר בקרב 6.7 מיליון העוקבים שלה.

Alejandra Ghersi Rodríguez

אלחנדרה גרסי רודריגז היא מוזיקאית המזוהה בשם הבמה ARCA. היא מוונצואלה ופועלת כיום מברצלונה בספרד. היא שיתפה פעולה עם אמנים מפורסמים כמו קניה ווסט, רוזלינה וסיה. משלבת שלל סגנונות, פופ, טכנו, ורגאטון ונוגעת דרך המוזיקה שלה בנושאים הקשורים לזהות מגדרית ופסיכו-סקסואליות.

Stav Strashko

את סתיו סטרשקו אתם כנראה מכירים, שחקנית ודוגמנית ישראלית. פרצה למסכים שלנו בתוכנית 'האח הגדול' במהדורת VIP, שם עוד הזדהתה כדוגמן-דוגמנית. את הקמפיין העולמי הראשון שלה קטפה טרם זאת, לפני עשור בפרסומת לחברת הרכבים 'טויטה' שעשה אימפקט גדול ונתנה במה לזהות מגדרית רחבה. מאז השתתפה בקמפייני אופנה שונים למותגים גדולים ובינלאומיים כמו טום בראון, דונה קארן. לצד עבודות משחק בהן סדרות וסרטי קולנוע ואפילו הייתה מועמדת לפרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר בסרט 'הנשף'.

Hadassah Tirosh

נציגות ישראלית נוספת היא הדסה תירוש, שבאה לשבור את כל הסטיגמות כדוגמנית בינלאומית יהודייה מקסיקנית טרנסג'נדרית. במקור ממקסיקו, אך חיה שנים בישראל, היא מופיעה על שערים ומככבת בקמפיינים רבים. היא מצהירה שכחלק ממטרותיה היא באה לחולל שינוי בקרב הדור שלה והקהילה.

אולי יעניין אותך גם...