kal visuals, unsplash

חשבתם שאתם מאסטרים בגידול צמחים? כל הדרכים להציל אותם מהחורף

איפה להעמיד אותם, מתי לסובב ואיך לרקוד איתם, הכל כדי שהצמחים היקרים שלכם ישרדו את החורף הלא קשה במיוחד שיש לנו. רמז, זה דיי דומה לטיפול בתינוק

החורף מעבר לפינה ומזג האוויר כבר לא מה שהיה, השמש לאט לאט נעלמת ואותה מחליפה רוח קרירה, עננים אפורים וטיפות גשם שהופכות את השדות הצהובים חזרה לירוקים. אם אתם סובלים מקור כמונו כנראה שהוצאתם עוד שמיכה, העברתם את הסוודר האהוב לקדמת הארון והוספתם עוד שכבה או שתיים לאאוטפיט היומי. השמיכה והסוודר יטפלו בכם אבל איך תדאגו שהבית ירגיש חמים ונעים לקראת החורף הקר?

עונות השנה משנות את הנוף, הגוונים החדשים מושכים אותנו לצאת, לטייל ולגלות את נפלאות הטבע. באותה נשימה, הגשם משאיר אותנו בפנים, אז בואו נלמד מהטבע ונכין את ביתנו לעונה הקרה בשנה עם צמחים שייהנו ממנה ויתנו לנו תחושה חמימה. ממש כמונו גם לצמחים שלנו יש צרכים אחרים בחורף. אל תיבהלו – בחורף צמחים לא מתפתחים הרבה.

ככה דואגים לצמחים בעונה הקרה 

אמנם ישראל היא מדינה חמה אך עדיין בחודשי החורף המועטים שיש לנו צמחי הפנים מושפעים מתנאי החוץ –  התאורה משתנה ומספר שעות השמש יורד. צמחים מזינים את עצמם דרך השמש ששוטפת את העלים, לכן, חשוב לוודא שצמחי הבית שברשותנו יקבלו מספיק אור בתקופה זו.

 

אל תדחפו את הצמחים שלכם לקצה, רגע לפני שהעלים נושרים והצבעים מחווירים סגלו לכם הרגל ולמספר שעות ביום נסו לקרב את הצמחים ליד החלון. גם האבק מצטבר בחורף, ולא מעט על העלים – לכן הקפידו לנקות אותם, אבל בעדינות. עוד תופעה מוכרת היא צמיחה לגובה ונטייה של הצמח למקור האור, החלון, עזרו לו וסובבו אותו בהדרגה כל כמה ימים כדי לעזור לו להתיישר.

אין חורף בלי רוח קרירה שיכולה להוציא את צמחי הבית מאיזון. לכן, הרחיקו את הצמחים מחלונות פתוחים או דלתות כניסה, גם הרחיקו אותם מיחידות חימום ורדיאטורים שיכולים לייבש אותם. זכרו, אם אתם מרגישים צמרמורת ממשב רוח רוב הסיכויים שהצמחים שלכם מרגישים אותה גם.

הכי חשוב – אל תטביעו את הצמחים שלכם!

צמחים רבים, בעיקר טרופיים, נכנסים למצב של תרדמה בחודשי החורף. תרדמה היא תקופה בה הצמח יחסוך במשאבים כדי לשרוד תקופות מאתגרות כמו קיץ יבש או חורף קפוא. וכתוצאה מכך תדירות ההשקיה שהצמח זקוק לה משתנה, כאשר קר לוקח לאדמה זמן רב יותר להתייבש. הקפידו לבדוק את האדמה לפני כל השקיה, השקו פחות והיזהרו ממצב של עודף מים. השורשים עלולים להירקב ואיתם עתידו של הצמח.

לצמחים יש את הכוח לתת לבית תחושה נעימה ועוטפת, תחושה שאנו זקוקים לה במיוחד בחודשים קרירים אלו. אנחנו ממליצות לבחור צמחים נופלים ומטפסים בעלי נוכחות שישתלטו ויחבקו הרבה אזורים בבית. הצבע הירוק משפיע עלינו לטובה, משפר מצב רוח ומחזיר אותנו אל הטבע. צמחים בגוון ירוק כהה יחזקו את תחושת החמימות בימים הקרים של החורף. אין ספק שהצמחים צריכים מעט יותר תשומת לב בחורף אבל זה בהחלט שווה את זה.

 


הטור נכתב על ידי דורית פרוביזור וחן בוגין, בעלות סטודיו One Two Tree המתמחה בהכנסת צמחייה לחללים אורבניים.

 

אולי יעניין אותך גם...