הפרזנטורית הכי מגניבה למען הדבורים (יחצ)

זאת B: הפרזנטורית המגניבה מקמפיין גיוס ההמונים למען הדבורים

אחרי 4 חודשים בלבד, 180,000 איש כבר עוקבים אחרי קמפיין bee_nfluencer@. עם פרזנטורית קוקטית וחצופה, כמו שרק הצרפתים יודעים לבחור, זה ממש לא מפליא. אנחנו מיד השתכנענו. ומה המטרה? לגייס את כולנו לטובת הדבורים שהולכות ונעלמות מהעולם

הידעתם? בעשר השנים האחרונות, 46% מאוכלוסיית הדבורים נעלמה. 24% מהדבורים מתות באירופה מדי שנה. 84% מפרחי הבר והפרחים המתורבתים תלויים בהאבקה של דבורים. 75% מהיבול החקלאי תלוי בהאבקה של דבורים. מכיוון שהעלמותן של הדבורים היא טרגדיה לא רק לקיומן בסביבה הטבעית, אלא גם למערכת המזון הגלובלית, משמעות ההגנה על הדבורים, היא הגנה על כדור הארץ ויתרה מכך – על הגזע האנושי.

נעים להכיר, שמי B 

קוקטית ומחוצפת – פרזנטורית הדבורים המפורסמת בעולם

הקרן של צרפת, המשמשת גם כרשת הפילנטרופית המובילה במדינה, מחויבת כבר חמישים שנה לעיסוק בסביבה ובשמירה על קיום בעלי חיים וצמחים במקומם הטבעי. הקרן הקימה את BEEFUND, שהיא קרן יצירתית לתמיכה ביוזמות מכריעות הקשורות בהגנה על הדבורים. לפני כמה חודשים, הם הקימו יחד את חשבון האינסטגרם B's כדרך חדשה וחדשנית להעלות את המודעות לנושא ולגייס כמה שיותר עוקבים וכסף לטובת המטרה החשובה.

משפיענית

"אני B ואני bee influencer" כותבת הדבורה B באתר הקרן "אני רוצה בבקשה שמותגים וחברות מסביב לעולם יתרמו כספים להצלת הדבורים. בשביל זה, אני צריכה אתכם: ככל שיהיו לי יותר עוקבים באינסטגרם, יותר מותגים יתעניינו בי ואצליח לגייס יותר כסף.

"אם שאלתם למה כדאי לפעול?" מוסיפה B "זה בגלל שנהוג לחשוב שהעלמות הדבורים מדאיגה רק את הדבורים. אבל זה ממש לא ככה. דבורים הן קריטיות למערכת האקולוגית, למזון של כולנו ולמערכת הכלכלית הגלובלית". 

אושייה בכל קנה מידה

הכוונה של הקרן היא, להפוך את B לאושיית פרסום וכך, ככל שיהיו בחשבון האינסטגרם שלה יותר עוקבים, היא תהיה מפורסמת, נחשקת ושווה יותר כסף למותגים שיעשו בה שימוש כפרזנטורית. כל הכסף שיגויס, יתרם כמובן חזרה לטובת הדבורים. תמיכה במטרה, באמצעות שיתופי פעולה עם מותגים ספונסרים דרך הקרן, עושה כבר B עם חברת Ricola השווצרית לסוכריות נגד שיעול וכאב גרון. הודות לשיתוף הפעולה הראשון, הודיעה הקרן על היזמה הראשונה בה היא תתמוך: ארגון שאינו ממשלתי בשם Mayage, ישב בדרום צרפת ויפתח שיטות חדשות בהן ישתמשו חוואים ודבוראים לטובת הגנה על הדבורים. 

כשגרירת הדבורים, B חולקת את שגרת היומיום שלה, הן כדבורה והן כמשפיענית, בדרך להיות מפורסמת ולהשפיע על העלאת המודעות להכחדת חבריה הדבורים. היא משתמשת במוניטין שהספיקה לצבור בזמן ממש קצר, כדי להגיע ולגעת בכמה שיותר אנשים. היא אפילו עונה על שאלות דרך חשבון האינסטגרם שלה. ובעיקר, היא משוויצה בשלל התחביבים שלה.

 

אולי יעניין אותך גם...