בר הלימונדה (צילום אורי אקרמן)

ידעתם מה ההבדל בין מלון וריזורט?

אחרי שמונה חודשים של חידוש ושיפוץ, הושק מחדש מלון דן קיסריה תחת קונספט ייחודי. בהשקה נכחו רונן ניסנבאום - מנכ"ל מלונות דן, דניאל פדרמן - מי שניהל את תהליך הההתחדשות ורונית רונן מנכ"לית המלון

המלון האיקוני הממוקם בקיסריה, הוקם בשנות ה-60 על ידי חברת הברון רוטשילד, נרכש על ידי משפחת פדרמן, שופץ ונפתח מחדש במרץ 1972. בספטמבר של השנה שעברה, הוא נסגר שוב לטובת שיפוצים מסיביים שכללו את שיפוצם שדרוגם ועיצובם של פיתוח השטח, כל השטחים הציבוריים וכל חדרי האירוח. כל זה תחת הקונספט של ריזורט חדשני ומעודכן, הכולל תצוגה של עבודות אמנות ישראלית עכשווית באוצרות גלריה גורדון. כך, פסל של המעצב רון ארד וציורים של האמן מנשה קדישמן ניצבים לצדם של חמישה עשר פסלים מונומנטליים שיצר הפסל, חתן פרס ישראל, יעקב דורצ'ין. שילובם של פריטי האמנות בחללים הציבוריים והפרטיים בריזורט, הופכים את השהייה בו לחוויה תרבותית המדמה ביקור בתערוכה.

יצירת הביואיק המעוך של רון ארד בלובי שעיצב אילן פיבקו (צילום אורי אקרמן)

"לריזורט נוסעים במיוחד ולמען האמת, כמעט לא יוצאים ממנו" אמר דניאל פדרמן, בן למשפחת פדרמן, מי שהוביל את יצירת הקונספט החדש של הריזורט "מלון, לעומת זה, בוחרים רק לאחר שבוחרים יעד שבו רוצים לטייל". 

מתחם הבריכה (צילום אורי אקרמן)

מסתבר, ששיפוץ המלון הוותיק והפיכתו לריזורט ייחודי הייתה מלאכה מורכבת למדיי. לצד שימור המבנה האייקוני, צריך היה להוסיף אמצעים מודרניים שיהלמו מקום מפלט מודרני ועכשווי. לצורך כך, נאספה חבורה מכובדת של אנשי מקצוע מובילים שבהם: האדריכל אילן פיבקו – שעיצב מחדש את כל השטחים הציבוריים והאומן רוני אלוני – שעננים כחולים שלו נתלו מתקרת לובי הכניסה.

לובי מצויד היטב (צילום אורי אקרמן)
ברזורט כמו ברזורט, הטברנה (צילום אורי אקרמן)

לצדם תרמו את חלקם רוני פדרמן – אדריכלית הפרויקט בשיתוף אסתי רובינסון וצוות האגף הטכני של מלונות דן שעיצבו מחדש את החדרים. בנוסף, המעצבים פיליפ בולקיה ודקלה רובינסון יצרו שפה גרפית חדשה ומרעננת המחברת בין הטבע והמיקום בקיסריה, העבר המפואר של המלון ואווירת הרוגע והשלווה של הריזורט. 

זיקה לטבע (צילום אורי אקרמן)

בנצי ארבל הוא זה שיצר את הקונספט HAPPINESS IS AROUND המוביל את רוח המקום מהעיצוב והגרפיקה ועד השירות.

ג'וי ג'וי (צילום אורי אקרמן)

אולי יעניין אותך גם...