בניין הצבעוני שייבנה בלונדון, הדמיה פוסטר ושות'

המשקפת: אודית לורן בלקין מגלה סודות משולחן העורכת

אולי זה יהפוך למסורת - אייטמים חשובים ומסקרנים שמגיעים אל שולחן העריכה אבל מסיבות שונות לא מוצאים דרכם לפרסום, ירוכזו מדי פעם לכדי מקבץ מרתק ומלא עניין

פעמים רבות קורה שחומרים רבים וטובים המגיעים לשולחני ולא מוצאים בסופו של דבר, ולצערי הרב, את מקומם באתר שלנו. לעיתים, ריבוי החומרים הוא כזה שצריך פשוט למיין. לעיתים, חדשות משמעותיות, שפורצות לפתע, תופסות את מקומם של אייטמים מרתקים שנאלצים לפנות מקום לנושאים שברומו של עולם. לעיתים, חומרים מגיעים מעט באיחור והופכים לפחות רלוונטיים. ולעיתים, כן כן, מה לעשות, חומרים מצוינים פשוט נשכחים. 

בגלל כל זה, החלטתי הפעם לחזור לאייטמים שיכולים היו להתפרסם ולא התפרסמו בגלל אחת מהסיבות הנ"ל או משיקולים כאלה ואחרים. הנה, קחו לכם כמה פנינים שאולי כבר אינן נחשבות בגדר חדשות אבל הן לבטח מאוד מאוד מעניינות:

בסביבות ספטמבר של השנה החולפת, החלו להופיע ידיעות על פתיחתו של מרכז ההופעות הגדול בעולם תחת קורת גג אחת באוקטובר. המרכז, שנמצא בקאוסיונג שבטאיוואן, תוכנן על ידי משרד האדריכלות ההולנדי Mecanoo, נבנה על פני שטח של 470,000 מ"ר עם מבנה בשטח 140,000 מ"ר. המרכז כולל בית אופרה, אולם קונצרטים, תאטרון, אולם רסיטלים ותיאטרון חיצוני. המרכז תוכנן תוך שימת דגש על נגישות כשהוא נתון בתוך פארק סובטרופי הפתוח לקהל במשך כל שעות היממה.  

מרכז המופעים הגדול בעולם (צילום יחצ)

עוד באוקטובר, הוכרז בסין (איך לא) על הקמתה של החממה הגדולה בעולם ובהיסטוריה בשטח של כ 150,000 מ"ר. החממה, שתוקם על ידי משרד Eastern, תהפוך לסוג של אוטופיה שתכלול אזורי שירות שבהם חללים לתערוכות וכנסים, בתי מלון, אזור שעשועים, אזור מסחרי, מתקני ספורט ומגורים. הטופוגרפיה של האזור שאמור להפוך ליעד תיירותי מורכבת מעמק מוקף הרים שיהפכו יחד לחממה עצומה מכוסה גג זכוכית.

החממה הגדולה בעולם (הדמיה Eastern)

הודעה נוספת באוקטובר התייחסה לפתיחתו של מוזיאון חדש לאמנות מודרנית (MO) בוילנה, בירת ליטא. את המוזיאון, הכולל כחמשת אלפים יצירות של אמנים ליטאים שבחלקן טרם נחשפו לקהל הרחב, תכנן סטודיו ליבסקינד בשיתוף משרדים מקומיים לאדריכלות והנדסה. עם כיכר ציבורית חדשה הממוקמת כמה צעדים מהמרכז ההיסטורי של העיר, המוזיאון ששטחו 3,100 מ"ר, מהווה סוג של הצהרה המקשרת בין עבר ועתיד ומתייחס בסגנונו האדריכלי לשערים ההיסטוריים של העיר כמו גם לאדריכלות ולחומריות בהן נעשה שימוש בעבר.

המוזיאון בוילנה, דניאל ליבסקינד (צילום Hufton and Crow)

בנובמבר הכריז משרד האדריכלים פוסטר ושות' על הקמתו של בניין ה Tulip בלונדון שייבנה בין השנים 2020-2025 בגובה של כ 300 מ"ר ועל פני שטח אתר של כ 3,000 מ"ר. הבניין, שצורתו כצורת פרח הצבעוני, אמור להפוך לגבוה בלונדון ולכלול בראשו מצפה מבקרים ממנו ניתן יהיה להשקיף על העיר.

עוד בנובמבר, נודע על שיפוץ דופלקס המגורים הפרטי של אדריכל משה ספדי באחד הפרויקטים למגורים הידועים ביותר בעולם – 'הביטאט 67'. הפרויקט תוכנן בזמנו על ידי האדריכל הישראלי קנדי, משה ספדי, לקראת תערוכת אקספו שנערכה בעיר. הדירה, בקומה העשירית של מבנה הבטון, שופצה השנה אחרי שהפרויקט חגג חמישים שנות הצלחה והיא תפתח כעת לציבור כאטרקציה תיירותית.  

מדירה פרטית למרכז תיירות (צילום יחצ)

לקראת אמצע דצמבר, נודע על השלמתו של מבנה גלריית ג'יימס סימון על אי המוזיאונים בעיר ברלין. הגלריה, שתוכננה על ידי אדריכל דיוויד צ'יפרפילד, מחברת בין המוזיאון הישן לחדש ומהווה מרכז מבקרים, אולם לתצוגות מתחלפות, אודיטוריום ובניין כניסה למתחם המוזיאונים שעל האי. הגלריה תפתח לקהל בקיץ הקרוב.

גלריית ג'יימס סימון (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...