מתוך האינסטגרם של אבסטרקט @abstractdesign

המלצות צפייה: קולינריה משובחת, בתים ייחודיים וארט מעולם אחר

אספנו לכם 5 המלצות צפייה לסדרות מתחומים שונים שיש בהן משהו מדהים. רעיון או מחשבה, דרך להעברת ידע, צילומים, ארט או עיצוב וויזואליה יוצאת דופן

גילוי נאות: יש לנו לנטפליקס ולכן רוב ההמלצות שלנו לקוחות משעות הצפייה שלנו בפלטפורמה. אם אין לכם, נטפליקס מציעים חודש ראשון חינם ויכול להיות שזה יהיה החודש הנכון לנסות זאת.

 

הראשונה שקיבלה את הכבוד היא הסדרה אבסטרקט, אמנות העיצוב Abstract, the art of design, סדרה מקורית של נטפליקס שהוקרנה לראשונה בפברואר 2017 עם העונה הראשונה. בנטפליקס הזמינו אותנו אז להיכנס אל תוך מוחות המעצבים היצירתיים והחדשניים ביותר כדי לגלות איך עיצוב משפיע על כל האספקטים בחיינו.

מעיצוב במות ותפאורה עם אזמרלדה אס דבלין, אדריכלות עם ביורקה אינגלס, עיצוב פנים עם אילסה קרופורד, עיצוב רכב, צילום, עיצוב גרפי, איור ועיצוב נעליים בעונה הראשונה ועד עיצוב אמנות, אדריכלות אקולוגית עם נרי אוקסמן, עיצוב תלבושות, עיצוב משחקים, עיצוב מוצר דיגיטלי וטיפוגרפיה בעונה השנייה שהוקרנה לראשונה לפני כחצי שנה.

 

מדדים: 2 עונות עם 14 פרקים, כ-45 דקות לפרק, 10.5 שעות של העברת זמן משובחת, מומלץ מאוד לאוהבי עיצוב, אדריכלות, יצירתיות מתפרצת.

זמן להרחבת אופקים

ההמלצה השנייה שלנו היא על הסדרה Patriot Act או בעברית חוק הפטריוט של הקומיקאי האמריקאי חסן מינאג'. לאורך הסדרה, מינאג' מצא דרכים מעניינות במיוחד להעביר ידע לקהל בנושאים שונים. כל אחד מהפרקים הוא למעשה הרצאה ייחודית בנושא אחר שזזה במרחב בין הבמה, מסכים, צילומי חוץ, נתונים מתרוצצים ועוד.

אנחנו ממליצים על כל הפרקים, תרחיבו קצת אופקים. יחד עם זאת, מאוד אהבנו את הפרק המדבר על הטקטיקות העסקיות אותן נקטה אמזון כדי להפוך לחנות מספר אחת בעולם הדיגיטלי, את הפרק על הצנזורה הסינית ואיפה היא דווקא נכשלה בשנים האחרונות, פרק נוסף חשוב מאוד מדבר על אפליה מתקנת (בעיקר בארה"ב) והאם היא תורמת באיזושהי צורה או בעיקר מפלה עוד יותר ואחד אחרון מדבר על הנזק שאנחנו עושים לעולם עם אופנה מהירה, יש מצב שזה יעצור אתכם מלקנות את החולצה הבאה.

 

מדדים: סה"כ 5 עונות עם 32 פרקים, בין 20-30 דקות לפרק, 14 שעות של לימודי ידע כללי, מומלץ מאוד למי שרוצה ללמוד דבר או שניים בתקופה זו בנושאים שאין לו שום קשר מוקדם אליהם.

הבריטים תמיד עושים את זה טוב

סדרה נוספת שתוכלו לשבת מולה כל היום היא The world's most extraordinary homes שבעברית נקראת 'הבתים המוזרים ביותר בעולם'. גם היא של נטפליקס ולפני שתחליטו האם הבתים הם 'בלתי רגילים' או 'מוזרים', קחו לכם שעה כדי לגלות לפחות אחד מהם. מדובר על בידור בריטי מצוין.

מתוך 'הבתים המוזרים בעולם' (צילום מסך)

האדריכל האנגלי פירס טיילור והשחקנית חובבת הנדל"ן קרוליין קוונטין מטיילים ברחבי העולם כדי לגלות את הבתים המיוחדים האלה. הבית עשוי הברזל בספרד, גג האוריגמי בהודו, בית על צוק בישראל, בתים בתוך הרים באלפים ועוד הרבה הרבה בתים מוזרים ובלתי רגילים כאחד.

 

מדדים: 3 עונות בהן 12 פרקים, בין 45-60 דקות לפרק, 10 שעות של אסקפיזם חוצה גבולות. מומלץ מאוד למי שמחפש מקום לברוח אליו.

חוויות קולינריות שקשה לתאר במילים

אם אתם אוהבים צילום, איכול ולראות עולם ועדיין לא ראיתם את כל הפרקים של Chef's Table זהו צלצול ההשכמה שלכם. הסדרה עטורת הפרסים היא רק הסדר השנייה אי פעם שנטפליקס יצרה בעצמה וכבר שם אפשר לראות הם יודעים מה הם עושים.

שפים וכוכבים מעולם הקולינריה מגדירים מחדש מהו אוכל גורמה בכל העולם. והתוצאות מ-ד-ה-י-מ-ו-ת בכל קנה מידה. סיפורי החיים של השפים, המקומות בהם התחילו אל מול המקומות אליהם טיפסו, המנות המדוקדקות, המרכיבים האיכותיים, הצילום היפהפה, זוהי בהחלט סדרה להתמכר אליה.

 

מדדים: 6 עונות בהן 30 פרקים, בין 45-60 דקות לפרק, 25 שעות צפייה של אושר צרוף. מומלץ מאוד לחובבי ז'אנר האוכל וגם למי שאוהב דוקו וצילום.

החיים המופלאים

המלצתנו האחרונה היא דווקא לא בנטפליקס אלא באמזון פריים וידאו (7 ימי ניסיון ולאחריהם 6$ לחודש) וזוהי גברת מייזל המופלאה The Marvelous Mrs. Maisel, סדרת דרמה-קומית אמריקאית המתרחשת בניו יורק בסוף שנות ה-50 ומגוללת את סיפורה של מרים מידג' מייזל, עקרת בית יהודייה שכנגד כל הסיכויים מנסה להפוך לקומיקאית.

מעבר לעלילה, הדמויות והתקופתיות שתמיד קונה אותנו, הארט לכל אורך הסדרה פשוט יוצא מן הכלל ומרהיב. התלבושות, הבתים של המשפחות, התפאורה במקומות העבודה שלהם, הרחובות, האיפור והתסרוקות, ממש הכל. הסדרה זכתה אם אתם צריכים עוד דחיפה קטנה כדי לתת צ'אנס, דעו כי היוצרת היא איימי שרמן פלדינו, זו שעומדת מאחורי בנות גילמור, עיצוב התלבושות הוא של דונה זקובסקה שזכתה עליו בפרסים רבים ועיצוב הפקה בידי המנהל האמנותי הדגול ביל גרום.

 

מדדים: 3 עונות של 26 פרקים, 45-60 דקות לפרק, 23 שעות של תענוג. מומלץ מאוד לאוהבי סרטים וסדרות תקופתיות, מתעניינים בפמיניזם וחובבות בנות גילמור.

אהבתם את המלצות הצפייה שלנו? יש לכם רעיון, מחשבה, סיפור לספר לנו? כתבו לנו >>

אולי יעניין אותך גם...