וירטואליות או אמיתיות? (Unsplash)

האווטארים שמשתלטים לנו על הפיד

לפעמים רק ממבט שני או שלישי תבחינו בזה, אבל בין מי שמדגמן ומפרסם את המותגים הגדולים ביותר מסתתרות דמויות וירטואליות, שהן למעשה, מקבץ פיקסלים ממוחשבים

אנחנו מבלים שעות רבות מהיום מול המסכים שלנו והעולם הווירטואלי תופס יותר ויותר מקום בחיים שלנו. חזון העתיד על פי ה'מאטוורס', יקום מקביל שלא רק נספוג דרכו תכנים דיגיטליים, אלא נוכל לממש ולקחת חלק בחיים האלה ולטשטש את הגבול בין המרחב הפיזי לדיגיטלי. העולם בדרך לשם; יצירות אמנות, מטבעות ונכסים ווירטואליים ושוק אופנה שמניב הזדמנויות רבות חדשות.

 

כבר היום אנחנו יכולים לרכוש פריטי אופנה וירטואליים שמלבישים את דמויות האווטאר שלנו לשלל משחקים ופלטפורמות. אותן הדמויות הווירטואליות נטמעות סביבנו וככל שהטכנולוגיה מתקדמת, נהיה קשה יותר לזהות מה אמיתי ומה לא. בשנים האחרונות האווטארים הצטרפו לשורת אושיות הרשת, דמויות דיגיטליות ריאליסטיות, שמקיימות אורח חיים מלא ומתועד ברשת החברתית. הקורונה האיצה את העניינים כשמצאה בהן פתרון לתצוגות ווירטואליות שאפשר לצפות מהן מרחוק. אותם דוגמנים ווירטואליים קוטפים קמפיינים של מותגי על, עם סוכנות דוגמנות שמנהלות את עסקיהן, ממש כמו מקביליהם דוגמני בשר ודם. הכירו את חמש המשפיעניות הווירטואליות שכובשות את עולם האופנה.

 

Miquela Sousa
עם מעל שלושה מיליון עוקבים, מיקאלה סאוסה היא הדבר החם ברשת. היא בת 19 מלוס אנג'לס, שיערה לרוב אסוף לשני קוקסים עם פוני קצרצר, נמשים על אפה ורווח אייקוני בין השיניים. מעבר למראה הסופר ריאליסטי שלה, היא מוטמעת בעולמנו וגם שגרת החיים שהיא מנהלת היא אנושית למדי ומתועדת כמובן בחשבונה. כמו סיפור בהמשכים היא חושפת את עלילת חייה ומגלה מפוסט לפוסט עוד פרטים על עברה.
Imma
שפשפו טוב את העיניים והכירו את אימה, הדוגמנית הווירטואלית הראשונה של יפן. עם תספורת הקארה האייקונית בצבע ורוד מסטיק, היא מדגמנת עבור עשרות מותגים מובילים; מותגי אופנה כמו דיור, נייקי, ולנטינו, לצד קמפיינים לאיקאה ואמזון. בין שיתופי הפעולה הפרסומיים היא נותנת לעוקביה הצצה אל קסמיה של התרבות היפנית.
Noonoouri
עיניים גדולות ובעלת מראה בובתי, האוואטרית בת ה- 19 הספיקה לעבוד עם בתי האופנה מהגדולים בעולם כמו ורסצ'ה, דיור, בלנסיאגה ומפרסמת פוסטים בתלבושת תואמת לצד כוכבות כמו קיארה פרנג'י, בלה חדיד וביונסה. היא טבעונית ואקטיביסטית ומנצלת את הבמה כדי לקדם נושאים חשובים וקרובים לליבה כמו גיוון והכלה בחברה, שמירה על הסביבה ובעלי החיים בה.
Shudu
היא נחשבת לדוגמנית העל הווירטואלית הראשונה. דרום אפריקאית בעלת עור כהה בגוון עמוק ללא רבב שפעמים אחדות אף הצטלמה עם טבעות אתניות על צווארה. חשבונה נפתח ב- 2017 ולקח לעוקביה כמה חודשים להבין שמדובר באישה פיקטיבית והיא אינה דמות אנושית מציאותית. היא עוררה ביקורת כשהתגלה שהיא נוצרה על ידי צלם האופנה, קמרון-ג'יימס ווילסון.
Zoe Dvir
ולסיום, אחת משלנו. אם המראה הים תיכוני והתלתלים לא מספיקים לכם, האופניים על הטיילת ותמונות ברקע 'סופר יהודה' התל אביבי, מעטרות את חשבונה ומסגירות את מקורה.
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...