טרישיה גילד (צילום יחצ)

גורו סגנון החיים הבריטי טרישיה גילד בריאיון בלעדי ל LEGIT

"אני תמיד מנסה לאתגר את עצמי ולהביא משהו חדשני, עכשווי, אנרגטי וחושני" אומרת גילד "אבל מבחינתי, כל קולקציה מפחידה מחדש גם אחרי כל השנים"

טרישיה גילד, אותה אני פוגשת בחנות החדשה של המותג שלה במרכז פריז לא רחוק מבית האופרה, היא אישה מרשימה למדיי. למרות שכבר חצתה את גיל שבעים, ניראה שידה בכל ואין דבר שקורה בסביבתה שלא עובר את הבדיקה והאישור שלה. התכונה הראשונה שבולטת אצלה מאוד היא הקפדנות. היא מופיעה לריאיון בשעת בקר מוקדמת עוד לפני פתיחת החנות כשהיא לבושה, מאופרת ומאובזרת לעילא. עד שאנחנו מתיישבות, היא לא מפסיקה להתרוצץ וליישר פריטי תצוגה ברמות של מילימטרים, כולל את ערימת הכריות הניצבת לצדנו.

אולם התצוגה של Designers Guild בפריז (צילום יחצ)

המעצבת הבריטית טרישיה גילד (Tricia Guild) ייסדה, עוד בשנות השבעים, את Designers Guild הנחשב למותג בינלאומי לעיצוב סגנון חיים שהחל בקולקציות של טקסטיל וטפטים והמשיך עם אינספור פריטים שבהם מוצרים לעיצוב הבית כמו צבע, פריטי ריהוט, פריטים משלימים והמון השראה. את המותג היא ייסדה כמעט במקרה כשחיפשה לעצמה מוצרי טקסטיל לעיצוב הבית.

כשהחליטה לצבוע מחדש קולקציה של בדים הודיים, נוצרה למעשה הקולקציה הראשונה. את החנות הראשונה בלונדון, פתחה עם קולקציית בדים, פריטי קרמיקה, כמה רהיטים ומעט מאוד כסף. מהר מאוד, היא החלה לעבוד גם עם אמנים ומעצבים יידועי שם וכעבור כעשרים שנה כבר מנה הצוות שלה כמה מאות עובדים, מספר משרדים ואולמות תצוגה בלונדון, מינכן, מילאנו, ניו יורק ופריז. עם הזמן, הגיעה גם לרווחים של עשרות מיליוני פאונד לשנה. בארץ, קולקציות הטקסטיל שלה נמכרות בעילית בדי ריפוד.

צריך גם חוש עסקי

למעשה, את נחשבת לסוג של חלוצה בתחום סגנון החיים

"סגנון חיים וכל מה שקשור בזה הוא העולם והחלום שלי" אומרת טרישיה גילד בחיוך "מבחינתי, זה ממש חשוב איך חיים ואיך יוצרים אנרגיה חיובית סביב חלל המגורים ובכלל. אני לא בטוחה שאני הראשונה. סר טרנס קונרן (מי שנחשב בזמנו לגורו בתחום) התחיל עם זה כשייסד את רשתות החנויות 'הביטאט' ו'קונרן'ס', אם כי יצירה של הצעות לסגנון חיים שמתוכן יוכלו אנשים לבחור ולהתבטא בעזרתן לא היה קיים אז".

התחלת עם חנות אחת בלונדון ומעט משאבים והיום את ממש אימפריה. חלמת שזה מה שיקרה לך?

"זה היה כרוך בהרבה עבודה קשה ובבניית צוות מצוין שרץ איתי יחד כבר המון שנים שאותו אני מתבלת מדי פעם גם ברוח אנושית חדשה ורעננה. מעבר לזה, צריך לאהוב מאוד את מה שעושים, להיות אכפתי ולהתברך גם בלא מעט מזל לפעמים".

היום, אנשים מסתכלים עליך כעל גורו. איך זה מרגיש?

"אני לא באמת יכולה לענות על זה. אני כמובן רוצה חברה מצליחה ומוכרת ואם אנשים מסתכלים אני שמחה. מבחינתי, אני חייבת להאמין בכל אחת מהקולקציות שלי ולייצר אותן עם המון תשוקה בין אם מדובר בפריטי ריהוט, בספר שיוצא או באופן שבו אנחנו אורזים את הדברים בחנויות. אני אישה של פרטים קטנים שמייצרים יחד מכלול שהוא הדבר החשוב ביותר. מהר מאוד למדתי שכל המרכיבים חשובים וכך למשל, אם הצוות נהדר אבל לא מאפשר לך להגיע לביצועים, זה לא יעבוד.

"בתחילת הדרך היינו רק שלושה אנשים עם מעט מאוד כסף ופשוט הכנסנו את עצמינו להליך של למידה תוך כדי עשייה. הבנו שמדובר באיזון בין יצירה והצלחת העסק. לפני עשרים וחמש שנה, אחי הצטרף לחברה ולקח על עצמו את הפן העסקי, מה שמאפשר לי איזון נכון יותר בין הדברים. בתחילת הדרך, כשעדיין היה לנו מאוד קשה, האחריות הכוללת גרמה לי להבין טוב יותר כל אספקט כך שאני מאוד מעורבת גם בפן העסקי ומבינה שאם הוא לא יעבוד שום דבר לא יעבוד".

העיקר זה צוות נהדר (צילום יחצ)

טרנדים לא באים בחשבון

גילד עובדת כמעט מההתחלה עם אמנים ומעצבים חיצוניים איתם היא מייצרת שיתופי פעולה נקודתיים או ארוכי טווח. לקראת השקת קולקציית 2019, חזרה גילד לשתף פעולה עם אמן הקישוט בגזרי נייר, האמריקאי ג'ון דריאן, ועם המנהל האמנותי מבית כריסטיאן לקרואה, סשה וולאקוף. "אני מאוד מאמינה בשיתופי פעולה עם מותגים שונים וגם נהנית ואוהבת לעבוד עם כל אחד מהם" אומרת גילד "כל מותג שונה במהותו מהאחר וגם מאתנו, כך שזה תמיד התנסות מרתקת ושיעור טוב עבורנו. כשאנחנו לוקחים את כל זה בחשבון ומוסיפים לזה את הניסיון שלנו, יוצאים לנו מוצרים טובים".

הקולקציות שלך מאופיינות באינספור שילובים של גוונים ודוגמאות. יש כאלה שאת מחבבת במיוחד?

"מבחינתי, גם לבן ואפור הם צבעים. יש למשל המון סוגי לבנים וגם בין לבן ללבן צריך לדעת להתאים. צבע מבחינתי, הוא מבין המרכיבים המרכזיים והמשמעותיים בעיצוב. ולגבי דוגמאות, יש כל כך הרבה. יש גיאומטריות, פרחוניות ומה לא. הבחירה מאוד אישית ומאוד חשובה. אני יכולה להציע דרכים להשתמש ולשלב בין צבעים ודוגמאות אבל הן בטח לא הדרכים היחידות. לכן, מעניין אותי מאוד לראות איך כל אחד יוצק לתוך זה את האישיות שלו וכך עושה לעצמו את השילובים".

גם לבן זה צבע (צילום יחצ)

איך את נגשת בעצם לעיצוב קולקציה חדשה?

"ראשית, אני לא אוהבת ולא מתייחסת לטרנדים. ברמת העיקרון, זה מאוד קשה להיות מודע לכל האינפורמציה שצריך לקחת בחשבון אבל, בסופו של דבר, אף אחד גם לא יכול להגיד לי מה לעשות. יש לי בסטודיו בלונדון צוות נהדר שאני מאוד אוהבת לעבוד איתו, אבל בסוף היום, אני לוקחת את כל ההחלטות כולל הגוון של כל חוט וחוט. אני במיוחד אוהבת את הרגע שבו אני חושבת שמצאנו משהו נכון בעיצוב שלנו. אני מאוד אוהבת גם את ימי הצילום שהם מאוד יצירתיים מצד אחד קשים ודורשניים מצד שני. אבל החוויה עצמה והתוצאות תמיד מרגשות.

"מבחינתי, כל קולקציה מפחידה מחדש גם אחרי כל השנים אבל אני מאוד אוהבת אתגרים. כרגע, יש לנו קולקציה רכה וניטראלית יחסית שמרגישה לי נכונה לעכשיו. בחורף, הקולקציה הייתה הרבה יותר חזקה וסקסית".

אחרי כל השנים, מהיכן את שואבת השראה?

"הכי חשוב זה תמיד להיות כמה שיותר פתוח ולראות כמה שיותר דברים. טיולים מאוד חשובים לעניין הזה וגם אמנות, תיאטרון ומוסיקה. אני תמיד מנסה להביא משהו חדשני, עכשווי, אנרגטי וחושני".

ואיך נראה הבית שלך?

"אני לא ממש משנה הרבה את הפריטים עצמם אבל תמיד יש בו תזוזה. הכי חשוב שיהיה נעים ונוח למגורים ושלא ייראה כמו חלל תצוגה. המטרה המרכזית היא לאו דווקא מראה יוקרתי אלא יצירת אנרגיות חיוביות בסביבה האישית".

בתזוזה מתמדת (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...