באדיבות bloominina

אסתטיקה בלי פשרות: חשבון הלייף סטייל שאתם חייבים להכיר

'בלומינינה' היא יוצרת תוכן מסקרנת שתחת שפה עיצובית ברורה מעבירה מסרים לאורח חיים טבעי ויפייפה

בין אם זה הקפה של הבוקר, מתכונים, אובייקטים עיצוביים שונים בבית, הורות או מדיטציה, נטע רז, או בשם האינסטגרם שלה 'bloominina', תגרום לזה להיראות טוב ובסטייל. עם עמוד המונה כמה עשרות אלפי עוקבים, היא מעלה סרטונים שהיא מצלמת ועורכת בנושאים שונים כשהחוט המקשר בין כולם הוא סגנון נקי, עדין ונשי במיוחד.

 

איך הכל התחיל?

"פתחתי את עמוד האינסטגרם שלי כחצי שנה לאחר שילדתי את הבן הראשון שלי. כל חיי סבבו סביב מחול ותנועה ולאחר שהשלמתי קורס הדרכת יוגה החלטתי לפתוח חשבון על מנת ליצור קהילה סביב האהבה שלי ליוגה ולחיים בריאים. העמוד התגלגל לכיוון קצת שונה".

 

באיזה אופן?

"התחלתי לשתף בריטואלים שלי, בחופשות ובעיקר בעיצוב הבית החדש שעברנו אליו באותה תקופה. לאט לאט פנו אלי חברות שרצו שאצור עבורם סרטוני אווירה ותמונות אסתטיות ומשם התחלתי להעמיק בנושא הצילום והעריכה".

באדיבות bloominina
באדיבות bloominina

רז היא ישראלית שהשתקעה עם משפחתה בקנדה ובתוכן שלה אפשר לראות בבירור השפעות בינלאומיות לצד השפעות ישראליות כאשר רוב התוכן מוכוון לקהל גלובלי רחב עם קריצות לקהל המקומי הישראלי. "התוכן שאני מעלה הוא בעיקר בתחום הלייף-סטייל, עיצוב, וולבינג וחשיבה חיובית", היא מספרת לנו. "בעבר חייתי חיים מאוד עמוסים ולחוצים, עברתי בין המון מדינות ולאחר שהכרתי את בעלי, מצאתי שהדרך הנכונה ביותר לחיות ולהיות מאושרת היא בהוקרת תודה יומיומית וקצב חיים איטי בהרבה ממה שהייתי רגילה רוב שנות חיי. אני אוהבת לשתף תוכן שסוחף אותך לתוך עצמך, מנקה את הראש ממחשבות, אסתטי ויזואלית ופותח את הראש לחיות חיים קצת אחרת. קהל היעד הוא בעיקר נשים מכל העולם בגילאי 25-40 עם תחומי עניין משותפים לשלי. האמת שכשפתחתי את העמוד בכלל לא חשבתי לחשוף את החיים האישיים שלי ואני מודה שאני עדיין מתקשה לפעמים לעשות זאת, אבל דווקא בתור ישראלית שחיה רחוק מהמשפחה, החגים פה וימי שישי תמיד גורמים לי לגעגוע ורצון לשתף דווקא בעברית. כשאני נמצאת בארץ אני משתפת יותר בעברית ושיתופי הפעולה שלי הם עם חברות ישראליות. תמיד כיף לי לדבר בפלטפורמה הזאת בפרטי עם ישראליות כי זו תקשורת אחרת שלפעמים חסרה לי פה בקנדה".

 

מאיפה הגיע הרעיון לשם 'בלומינינה'?

"רציתי לשלב את השם שלי עם מסר של תהליך צמיחה ביחד. במהלך החיים שלי, בכל מסגרתי שהייתי, לקח לי זמן להיפתח ולפרוח ולכן המילה bloom. השם שלי אמנם הוא נטע אבל בעלי קורא לי נינה והמשמעות של bloominina היא בעצם לפרוח עם נינה".

באדיבות bloominina
באדיבות bloominina

איך התייצבת על הסטנדרט האסתטי והעיצובי שלך?

"תמיד אמרו לי שאני סופר ביקורתית וכנראה שבגלל שאני שמה לב לכל פרט ופרט, אני מוכרחה שהכל יהיה מדויק, נקי ואסתטי. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. מעבר לזה שאמא שלי אומרת לי שיש לי סטיית אסתטיקה, אני אומרת שיש לי כל כך הרבה בלגן בראש ממחשבות וחלומות שאני חייבת שקט ויזואלי בעיניים כדי ליצור איזון. לכן בבית שלי שבו אני מבלה את רוב שעות היום שלי, אני צריכה שהעיצוב יהיה נקי, מינימליסטי ושלכל דבר יהיה את המקום הברור שלו".

 

איך מתחיל תהליך קריאטיב לרעיון? האם יש תהליך חשיבה ארוך טווח או שאת מצלמת את התוכן באופן ספונטני?

"זה מאוד תלוי וזה שילוב של שניהם. חלק מהתוכן שאני יוצרת קורה באופן ספונטני לחלוטין, כחלק משגרת הבוקר שלי בעיקר. אך כמובן כשמדובר בשיתופי פעולה עם חברות חיצוניות אני מנסה להבין את הויז'ן כדי שהתוכן שלי יעביר את המסר בצורה הטובה ביותר וכמה שפחות בתחושה מסחרית לכן מדובר מתהליך ארוך יותר".

 

אם נגענו בשיתופי פעולה מסחריים, איפה עובר בעיניך הגבול בין מסחריות לאותנטיות?

"אני בוחרת את שיתופי הפעולה שלי לפי הטעם האישי שלי והערכים שאני מנסה להעביר דרך התוכן שאני יוצרת. אני מקבלת המון פניות מכל מיני חברות שאני בוחרת לא לעבוד איתן, כי זה פשוט לא תואם את הקו העיצובי שלי, את אורח החיים שלי או את הטעם האישי שלי. לכן ברגע שאני בוחרת עם מי לעבוד, הרבה יותר קל לי להנגיש את התוכן בצורה אותנטית."

באדיבות bloominina
באדיבות bloominina

אנחנו מניחים שיש גם לא מעט אתגרים

"רוב התוכן שאני יוצרת לוקח זמן, בין אם הוא תוכן ספונטני או מתוכנן. חשוב לי שהכל יעמוד בסטנדרט אסתטי וידבר באותה שפה ואני חושבת שזה האתגר הגדול ביותר שלי. לעמוד בציפיות של עצמי. סיפור חיי".

 

מאיפה את שואבת את ההשראה?

"ההשראה שלי תמיד הייתה בעיקר ממוזיקה ומהטבע אבל כמובן שגם אינסטגרם, פינטרסט, ספרי עיצוב וחופשות ביעדים מיוחדים".

 

אחד הדברים הייחודיים שהבחנו בעמוד של רז היא העובדה שלא תמצאו בו תמונה אחת שלה, לא סרטון בו היא ניצבת פרונטלית למצלמה ומדברת כפי שניתן לראות יוצרי תוכן רבים אחרים, אלא נותנת לתוכן לבוא לידי ביטוי בזכות צילום ועריכה.

"לפעמים אני מקנאה באלו שחושפים את עצמם בכזאת קלות", היא מסבירה. "אבל מי שמכיר אותי, יודע שהפרטיות מאוד חשובה לי. אין לי פייסבוק וגם אינסטגרם יחסית חדש לי. מאז שפתחתי את 'בלומינינה' אני מנסה למצוא את האיזון שנכון לי ומרגיש לי בנוח לחשוף עד גבול מסוים. זה לא תמיד פשוט, יש ימים שממש מתחשק לי לשתף קצת יותר ואני הולכת עם התחושות האלה ויש ימים שאני מרגישה שהחשיפה קצת קשה לי. גם אם זה לא את עצמי ויזואלית אלא חוויות אישיות שחושפות חלקים מאוד אישיים בחיים שלי. יכול להיות שהפלטפורמה הזאת עוזרת לי קצת לשחרר מהרצון לשליטה מוחלטת על הפרטיות שלי (ושליטה בכלל) ואני בוחרת לשחרר את החבל כל פעם עוד קצת ולפעמים גם מהדקת בחזרה. שום דבר לא קבוע והכל תמיד משתנה בחיים אז יכול להיות שאחשוף קצת יותר בעתיד ויכול להיות שלא".

באדיבות bloominina
באדיבות bloominina

לסיכום, שאלה קיטשית ומתבקשת, מה סוד ההצלחה בעיניך?

"זה מחמיא ומביך אותי ביחד, אבל אני חושבת שאם קמים בבוקר, במקום שאוהבים עם מי שאוהבים, עושים מה שאוהבים ומתמידים- אז מצליחים".

אולי יעניין אותך גם...