מתוך חשבון האינסטגרם selettiworld@

איך אתם שותים את הקפה שלכם? 10 פריטים לפתוח איתם את הבוקר

אתם מסוג האנשים שחושבים שקפה זה החיים? אנחנו כאן כדי להגיד שחשוב לא לשכוח באיזה כלי אתם מכינים אותו ומאיזו כוס אתם שותים אותו. הנה כמה רעיונות שיעירו אתכם

אי אפשר להתחיל את הבוקר בלעדיו, הקפה, הוא אולי המשקה הנפוץ ביותר בחיינו וחלק משגרת היום-יום שלנו. הוא חלק מטקסים ומסורות בתרבויות שונות וידוע בסגולותיו המעוררות, אבל גם טומן בתוכו היסטוריה עשירה ולא רק טעם. מקורו של הקפה הוא באתיופיה, שם השתמשו תחילה בפולים לאכילה ובמאה ה-15 החלו להפיק מהם נוזל למשקה. באמצעות ערוצי המסחר בין המזרח למערב, עשה הקפה את דרכו מאפריקה ופשט על אירופה כולה. במאה ה-18 היו הצרפתים אלה שעזרו להפיצו, כשהחלו להקים מטעים בשטחי הקולוניות שלהם ובמהרה הגיע לרחבי העולם.

 

מאז ועד היום, תרבות הקפה קיבלה מתיחת פנים וחלו בה שינוים רבים, החל מצורת ההכנה, דרך אופן השתייה, הכלים וההגשה. אנחנו פותחים איתו את הבוקר, עושים הפסקה בעבודה או שותים אותו בסוף הארוחה, הוא מלווה אותנו לאורך היום ונכנס לבתים של כולנו. בין אם מכינים אותו במכונה, מקפסולה, בבישול אבקה או חליטה, הקפה שלנו מגיע בשלל צורות וטעמים וכיום, אין שום סיבה לצאת מפתח הבית בשביל כוס קפה טובה, השוק מוצף מכונות, כלים ומכשירים להכנת הקפה האהוב עליכם. אז כל אוהבי הקפה שביניכם, מהקלאסיים ועד המודרניים ביותר, הכנו לכם רשימה של עשרה פריטים שישנו את חווית הקפה שלכם.

המקינטה, הידועה גם כמוקה, פירושה באיטלקית 'מכונה קטנה'. זהו כלי עשוי אלומיניום המיועד להכנת קפה על הכיריים. המעצב מישל דה לוצ'י (Michele De Lucchi) חידש את המכשיר בעיצובו עבור חברת אלסי הוותיקה. בגוון שחור מט או מתכתי טיפוסי, במראה מעט גולמי של פרוסות—פרוסות, מרגיש כמו פסל על גבי השיש במטבח.

סט כלי חרסינה היברידי של המותג הבועט Seletti, משלב אומנות בחפצי היום-יום שלנו. הסט, מאחד בין המזרח למערב, עם ניגודיות בצורת דפוסים מתרבויות שונות, שמחוברים יחד בכלי אחד.

מוצר נוסף של המותג Seletti, קלאסיקה במראה של כוסות קרמיקה לבנות ואלגנטיות, עם טוויסט קטן ומלא בצבע בידית.

כשזה נוגע לקפסולות ומכונות ביתיות, חברת נספרסו היא שחקנית מפתח בתחום. בין המכונות המוכרות, מסתתרת אחת פרי שיתוף פעולה עם חברת המכשירים החשמליים דה לונגי (De’Longhi). מכונה שתוכננה למנה בודדת ומשלבת מקציף חלב שנמזג ישירות אל הכוס, ללא צורך להזיזה.

לא רק שהיא אחת ממשווקות הקפסולות המובילות בעולם, אבל היא גם ידידותית לסביבה. בשיתוף פעולה עם החברה השוויצרית Caran D’ache, יצא עיצוב לעט כדורי עשוי אלומיניום שמיוצר מקפסולות ממוחזרות של המותג.

הסטודיו לעיצוב Yield הכניס חיים למכשיר הפרנץ' פרס. בעיצוב נקי וקלאסי, הכלי מגיע בגרסת זכוכית שקופה, אפור-ירקרק, חום-ענבר, שחור או מהדורה מיוחדת וכחולה. בנוסף למכשיר, הסט כולל כלי בצורת קונוס קטן למזיגת כוס הקפה ללא רבב.  

סטודיו ננדו היפני והנהדר, עיצב לחברת קוקה קולה יפן מכונת קפסולות קפה לבית. בלחיצת כפתור אחת, המשתמש יכול לקבל סוגי משקה שונים כמו אייס קפה או קפה לאטה. העיצוב השקט והמתוחכם מגיע בצורת קובייה, שבמרכזה חור שחור בו מניחים פנימה את ספל הקפה וכך מונעים התזות ולכלוך מיותר.

מלבד יופיה, ג'ינה היא מכונת קפה חכמה לחליטת קפה. היא בעלת משקל מובנה ואפשר לעקוב אחר הנתונים שנשמרים באפליקציה של המכשיר. הכל על מנת לדייק ולהגיע ליחס הנכון בין המים לקפה ולטעם המושלם.  

כל חובבי הטכנולוגיה התפקדו, המכשיר הזה הוא בשבילכם. מכונת קפה חדשה כוללת בתוכה בקרת טמפרטורה, שליטה בלחץ המים, מד מים שיודע להתריע עם המים גדושים במינרלים, חיבור למגוון מתכונים והדובדבן שבקצפת, מנגנון לניקוי אוטומטי.

לסיום, אריזת קפה חביבה ומלאת הומור. קופסה גלילית עם זוג עיניים בחזית, שבזמן סיבוב המכסה לפתיחה, הן משנות את הבעתן, הולכות ומתעוררות וממחישות את האנרגיה ומצב הרוח שהקפה מביא עמו.

אולי יעניין אותך גם...