שנקר, תצוגת אופנה, שבוע העיצוב הישראלי, נוי ערקובי
מתכוננים לתצוגה, מחלקת עיצוב אופנה של שנקר (צילום נוי ערקובי)

אופנה חלומית: שבוע האופנה חוזר ומשאיר את התכתיבים מאחור

בשנה שעברה תוכננה תצוגת האופנה של שנקר בשבוע העיצוב הישראלי Dreams Are My Reality? היום, שנה אחרי, מאתחלים את הרעיונות ומציגים חלומות חדשים

בדיוק לפני שנה התבטל שבוע האופנה בעקבות התפרצות הקורונה. שנה לאחר מכן במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר חוזרים אל כותרת התצוגה ?Dreams Are My Reality. כשנהגתה, היא דיברה על ההזדמנות לחלום, ללכת עד הסוף וליצור מערכות לבוש שאינן כפופות לתכתיבים מסחריים. בשנה האחרונה, היא קיבלה תוקף חדש אחרי שרק המחשבה על לצאת מהבית ולהתלבש לאירוע היתה בגדר חלום בהקיץ. 

 

היום, 31/3 בשעה 11:30 יוקרן בערוץ 13 מיצב אופנה המשלב מוזיקה, מחול, צילום תנועה ואופנה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. לשם כך הורכבה להקת מחול שתשלב כוריאוגרפיה של רקדנים, טיפוסים ודוגמנים. מאחורי כל בגד נמצאים סטודנט או סטודנטית, שהחלו בתהליך יצירה שכולל חיפוש השראה, קונספט, חומרים, צבעים וצלליות, שעות ארוכות של ציור סקיצות ופיתוח גזרות ליצירת בגד בתלת ממד.

מחלקת אופנה, שנקר, אופנה שנקר
בגדים ללא תכתיבים. (צילום רותם לבל)

מיצג האופנה הופק על ידי מאיה ארזי, מרצה בכירה במחלקה והוא יחשוף את עבודות הסטודנטים בשנים ב׳, ג׳ ו-ד׳ מתוך הקורסים הנלמדים בשנקר וידגיש איכויות מסורתיות מול חדשנות טכנית ועיצובית. המיצב מתחלק ל- 3 נושאים: STREETWEAR, קבוצה של בגדי קז'ואל צבעוניים ומערכות ג'ינס. BLACK AND WHITE, בגדים מחויטים בצלליות אוונגרדיות בגוונים מונוכרומטיים. קבוצת רקדנים בבגדים דינמיים בגוונים טבעיים ופסטליים.

ינון כהן, אופנה שנקר
הקונספט של ינון כהן (צילום נוי ערקובי)

"אנו מחנכים את הסטודנטים להטיל ספק, לא לקבל דברים כמובן מאליו ולשאול שאלות. על זהות, על מגדר, על חברה ועל הסביבה." מסביר אילן בז׳ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, "הסטודנטים יוצרים ופועלים במרחב הפיזי והדיגיטלי: לא משנה היכן הם נמצאים, הם מחוברים למה שקורה בעולם – גם כשהמציאות טופחת על החלומות שלהם ומאלצת אותם להישאר בבית."

המחלקה לעיצוב אופנה שנקר (צילום רותם לבל)
חלומות מתגשמים! (צילום נוי ערקובי)
שגיא ציפורן
שגיא ציפורן (צילום נוי ערקובי)
סוף סוצילנר
סוף סוצילנר למחלקת עיצוב אופנה בשנקר (צילום נוי ערקובי)

אולי יעניין אותך גם...