(תמונה: Unsplash)

אובייקט(יביים): הכלים המשרדיים עוברים מהפך

העיצובים שלוקחים את המחדד הקטן והצנום ונותנים לו את מלוא הכבוד

הוא מוצב בצניעות על כל שולחן עבודה, המחדד הוא כלי עבודה פשוט וקטן, כמו תוצר לוואי של העיפרון שנועד אך ורק לחדד את קצהו. בשגרה אנחנו לא מייחסים אליו חשיבות רבה, אבל המעצבים הבאים רוצים להעניק לכם פרספקטיבה חדשה על הכלי המוכר. חמשת העיצובים האלו לוקחים את החפצים שמקיפים ומשמשים אותנו בעבודה ובלימודים ויוצרים מופע חדש. מציעים פרשנות מרעננת לאובייקטים אייקונים, שכמעט ולא השתנו לאורך ההיסטוריה ומוסיפים להם טוויסט קטן ומסקרן.

זוכרים איך היינו מסובבים את סליל הקסטות המשוחרר בעזרת האצבע או העיפרון? המעצב הטאיוואני, שון חן (Shane Chen), לקח את המנהג הישן הזה והלביש לו פונקציה יומיומית חדשה. 'נוסטלגיה' הוא מחדד בצורת קלטת מוזיקה ישנה, שמחזיר אותנו אל אותם ימים ומעלה בנו תחושות נעימות של געגוע.

עיצוב אחר עם דימוי מתוק במיוחד הוא המחדד השולחני החדש 'Lollypop' של המעצב הישראלי אביחי תדמור לחברת 'מאנקי ביזנס'. כשלא בשימוש הוא מחזיק את העיפרון על שולחן העבודה וכמו הצעצוע 'נחום-תקום' המפורסם, מתנדנד ותמיד נישאר עומד. זוהי למעשה ורסיה חדשה למחדד 'Geppeto's' בעל אותו מבנה, עם משחק בין העיפרון לאף של בובת העץ 'פינוקיו', שהולך ומתקצר עם כל חידוד.

בין חידוד לחידוד, העיפרון הולך ונשחק, עד שלבסוף אנחנו נשארים עם קצה קטן, כזה שכמעט ולא ניתן לתפוס בין האצבעות. המחדד הזה מציע פתרון פשוט וקל לבעיה; מחדדים צד אחד ומקבלים חור. חידוד שני בצד האחר, ייצור את הבליטה המשלימה. מחברים אותם יחד כמו חלקי פאזל, מוסיפים טיפה דבק במידת הצורך ויש לכם עיפרון חדש. כל פרט מטופל וכדי להקל עליכם, דיסקית קטנה מתלבשת על קצה העיפרון המשומש ומסייעת בסיבובים.

המחדד משאיר אחריו לא פעם לכלוך, חידודים ושאריות גרפיט שנותרים מאחור אחרי כל פעולה. כמו קערה מינימליסטית שמציגה לראווה את החידודים הצבעוניים, הפסולת והבלגן נופלים הישר לתוכה, נאספים ושומרים על שולחן העבודה נקי ומסודר.

אחרונה חביבה, שמותחת את גבולות הגדרת המוצר, המעצבת היפנית נאנקו קומה (Nanako Kume) מדגישה את יופיים של חידודי העץ ויוצרת מהם גופי תאורה מיוחדים. תהליך העבודה המרתק שלהם כולל יצירת מעין עיפרון ענק ללא גרפיט, חתיכת עץ מוארכת בעלת שש פאות אותה היא צובעת וממש מחדדת בעזרת מחדד מעשה ידיה.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...