Meritalia, גאטנו פשה (צילום: Salone del Mobile)

שיאים חדשים: לג'יט מסכמת את Salone del Mobile עם שמות ומספרים

ביום ראשון ננעל יריד העיצוב הגדול בעולם שמאגד בתוכו את מיטב המותגים והמעצבים המובילים בשדה העיצוב הבינלאומי. הנה סיכומון וקצת מכל הטוב שהוצג שם

יריד העיצוב הגדול בעולם Salone del Mobile סוגר את שעריו השנה עם שיאים חדשים. כ 362 אלף מבקרים מתוכם כ 55 אחוזים מחוץ לאיטליה ו 32 אחוזים מתוכם אנשי מקצוע. בסך הכל 17 אחוז יותר מבשנה שעברה. המדינה ממנה הגיעו הכי הרבה מבקרים היא סין, עם קרוב ל 14 אחוזים ואחריה גרמניה, ספרד, צרפת, ברזיל וארה"ב. בתערוכה השתתפו קרוב ל 2,000 מציגים מ 35 מדינות וכ 6,800 אנשי תקשורת ועיתונאים. ב SaloneSatelite הציגו, על פני שטח של 3,500 מ"ר, כ 600 מעצבים צעירים מ 22 מדינות וגם 22 בתי ספר לעיצוב מ 13 מדינות.

מחכים להיכנס (צילום: Salone del Mobile)

Cimentoפטריסיה אורקיולה מגלה בגישתה החדשנית את הפוטנציאל שבבטון בדגש על המרקם והמאפיינים שלו ויוצרת פריטי ריהוט מרתקים.

Cimento, פטרישיה אורקיולה (צילום: Monica Spezia)

Flou – הציגה קולקציות רהיטים שמאופיינות בשלומות והרמוניה בשילוב רכות, צורניות אורגנית, גוונים ומרקמים שמקורם באותנטיות של עולם הטבע.

Flou (צילום: Salone del Mobile)

Shibari – בקולקציה שעוצבה על ידי Studiopepe על בסיס הרעיון הסימבולי של הקשר כאלמנט שמחבר בין שני אוביקטים.

Shibari בעיצוב Studiopepe (צילום: Monica Spezia)

Acerbis – בין פריטי הריהוט שהוצגו גם קולקציית שולחנות קפה של סבין מרצ'ליס שמאגדת צורניות אלגנטית וטהורה העשויה מזניפוח זכוכית.

Acerbis, סבין מרצ'ליס (צילום: Salone del Mobile)

Lepal – המעצבת דושי לויאן מציגה כורסא שמאזנת צורניות קשיחה ורכות ומזמינה את המשתמשים בה לחשוב מחדש על מנוחה כמקור לצבירת אנרגיה והשראה.

Lepal, דושי לויאן (צילום: Monica Spezia)

CC Tapis – לצד מעצבים נוספים, פטריסיה אורקיולה מציגה סדרה של שטיחים חדשים ארוגים ידנית בשילוב חומריות, צבע ומרקם. 

CC Tapis, פטריסיה אורקיולה (צילום: Salone del Mobile)

Edra – באווירה חשוכה ונעימה שילב המותג מסכים עליהם הוקרנו נופים טבעיים. אזור סגור הוביל את המבקרים דרך שביל שמצדדיו הוצבו פריטי הריהוט החדשים.

Edra (צילום:Salone del Mobile)

Kartell – המותג מתייחס לכלכלה המעגלית ויחד עם פיליפ סטארק הציג בין היתר קונסולה שעוצבה בעזרת בינה מלאכותית. חדשנות בשם האלגנטיות כיאה למותג.

Kartell ופיליפ סטארק (צילום: Salone del Mobile)

Magis – התמקדה בפריטי ריהוט שהדגישו את פלטת הגוונים החדשה של המותג והציגה בין היתר ספסל בעיצוב קונסטנטין גריצ'יץ' וקולקציה בעיצוב חיימה חיון.

Magis וקונסטנטין גריצ'יץ' (צילום: Salone del Mobile)

Nikari – המותג הידוע בחיבתו לטבע, ברהיטי הץ שלו, באומנות ובמסורת שלו, הציג, בין היתר, כיסא שעוצב בשיתוף פעולה עם המעצב ג'ספר מוריסון.

Nikari, ג'ספר מוריסון (צילום: Salone del Mobile)

Gufram – הביא כמו תמיד תצוגה גרנדיוזית, שמחה וצבעונית שהביעה את החדשנות של המותג על הפריטים הקלאסיים והחדשים שלו ובהסתכלות על העבר, ההווה ובעיקר העתיד

Gufram (צילום: Salone del Mobile)

Jannelli&Volpi – המותג שהציג קולקציות אינסופיות של טפטים חדשים ובין היתר כאלה שעוצבו בשיתוף פעולה עם מרימקו, ארמני קאזה, מיסוני ואחרים. 

Jannelli&Volpi, שיתופי פעולה עם מותגים גדולים (צילום: Salone del Mobile)

Memphis Milano – הציג את הרוח התוססת של המותג בחלל עם תאורה ייחודית ובעיקר עם הרהיטים ופריטי הפופ הבועטים והמוכרים שלו.

Memphis Milano (צילום: Salone del Mobile)

Poltronova – חזר לסלונה עם תצוגה צבעונית במיוחד ששיחקה בעו דו ותלת ממד. בין עשרים הרהיטים בלטה גם המראה של המעצב האיטלקי הידוע אטורה סוסטס.

Poltronova, אטורה סוסטס (צילום: Salone del Mobile)

סטודיו OLOLOO מסי זכה במקום הראשון בתחרות של SaloneSatellite עם גוף התאורה Deformation Under Pressure. "בתכנון גוף התאורה עבדתי על צורניות, חומריות, תנועתיות ואור" אמר Zhen Bian המעצב. "הזכייה מעידה על הכרה בעבודה שלי כמעצב".

Zhen Bian, הזוכה במקום הראשון (צילום: Salone del Mobile)

לכבוד ציון 25 שנה לפלטפורמה הצעירה SaloneSatellite התמקד התערוכה בנושא connecting design since 1998. בנוסף, התקיימה תערוכה גדולה במוזיאון הטריאנלה של מילנו שחקרה את ההיסטוריה ואת ההשפעה של התערוכה על מעצבים צעירים ברבע המאה האחרונה.

600 מע

אחת ההפתעות המרתקות בתערוכה השנה הייתה המיצב של המפיק והקולנוען דיוויד לינץ' שעורר מחדש את עיצובו של חלל שבו אפשר היה לעצור לרגע ולחשוב, לא רק בחלל פיזי אלא גם ובמיוחד בחלל אישי פנימי. 

המיצב של דיוויד לינץ' (צילום: Salone del Mobile)

עד הפעם הבאה.

אלפים (צילום: Salone del Mobile)

אולי יעניין אותך גם...