הדירה, ARTEMEST (יח"צ)

שבוע העיצוב במילנו: רובע 5VIE והגדולים שלו

גאטנו פשה, כריסטינה צ'לסטינו והמותגים סלטי וגופרם הם רק חלק ממה שמחכה למבקרים ברובע לצד מעצבים בינלאומיים פחות מוכרים אבל מאוד מסקרנים

רובע 5VIE, במרכז ההיסטורי של מילנו, חוזר לשבוע העיצוב זו הפעם ה 11 והפעם תחת השם Unlimited Design Orchestra שבו יוצגו עיצובים יוצאי דופן ועיצוב לאספנות לצד אומנות עילית ואמנות. השנה יקדיש הרובע את שבוע העיצוב למינוף של שיתופי פעולה למען יצירת השפעה חברתית חיובית. בדיוק כמו שתזמורת משלבת כלי נגינה לכדי יצירה מוזיקלית הרמונית, כך גם כאן נעשה ניסיון לשלב בין אלמנטים עיצוביים מתחומים שונים במטרה לקדם פתרונות ברי קיימא ולהתמודד עם אתגרים חברתיים. אימוץ, הכלה, יצירתיות ושיתוף בתוך קהילת העיצוב הם אלה שישמשו כזרז לשינוי חיובי תוך שיתוף כישרונות שונים בסימפוניה של חדשנות וטוב חברתי.

השפה של רובע 5VIE (יח"צ)
מפת הרובע (יח"צ)

והנה הגדולים שלנו:

פרויקט Nice to See You של המאסטרו Gaetano Pesce הוא למעשה תערוכה שבה יציג האדריכל, המעצב והאמן הידוע כשלושים פריטי ריהוט, ברובם כאלה שטרם נראו. הפריטים נבחרו לא רק בגלל שהם פונקציונאליים אלא גם כנושאי מסרים שמעודדים מחשבה. פרויקט נוסף של פשה, בשיתוף עיריית מילנו, הוא המיצב המונומנטלי – L'Uomo Stanco שעוסק בעייפות שחווה לאחרונה, לפי דעת פשה, "המין החזק" כתוצאה מהתמודדות עם סוגיות מורכבות בכל תחומי החיים: פוליטיקה, הנדסה, מדע, אמנות וכדומה.

כתובת: Veneranda Biblioteca, Sala delle Academie, Piazza Pio XI, 2

כסא דלילה, גאטנו פשה (צילום: יח"צ)
סיפרייה, גאטנו פשה (צילום: יח"צ)

Grounded הוא פרויקט בניהול אמנותי של המעצבת Cristina Celestino עבור Fornace Brioni – חברה ותיקה לייצור חיפויים בעבודת יד. המיצב הוא מאין עולם שבו אלמנטים פיסוליים העשויים מחיפויים חדשים שמשיקה החברה שעוצבו על ידי צ'לסטינו ו Snøhetta. סידור האלמנטים מדמה אוצרות מוזיאלית שמשלבת אלמנטים גיאומטריים ומיני קירות שחובקים שילובים לא רגילים של חומרים. כמו סיור קטן גדול בעולמות הטרה קוטה.

כתובת: Via Santa Marta 21

ניהול אמנותי כריסטינה צ'לסטינו (צילום: Mattia Balsamini)

Seletti, המותג האיטלקי לעיצוב פריטים לבית הידוע ברוח הפופית והבלתי שגרתית שלו, חוזר בפעם השביעית עם DESIGN PRIDE – פרויקט שחוגג חופש, יצירתיות וכיף. תחת המסר המכליל We Are Design, הציבור מוזמן להצטרף לתהלוכת רחוב שתתחיל בכיכר Castello, תחצה את רובע 5VIE עם מוסיקה, מיצגים ושלטים ותסתיים במסיבה גדולה. כדי להיטיב עוד יותר עם החוגגים, מותג הגלידה המשפחתי Sammontana יצטרף גם הוא לחגיגה.

המצעד יצא: ביום רביעי, 19.4 מ Piazza Castelo פינת רחוב Minghetti ומסיבת ענק תתקיים בין 19:30-24:00 ב Piazza Affari

We Are Design (צילום: LaFata Bruno)

Gufram, המותג האיטלקי הבועט, יציג את La bocca è mobile יחד עם מותג הריהוט Motionitalia. הודות לטכנולוגיה החדשנית של המותג, ולצד מיצג שהוכן במיוחד לשבוע העיצוב, תתעורר לראשונה ספת Bocca הידועה של גופרם לחיים ותזכיר לכולם עד כמה מהפכנית ויוצאת דופן היא הייתה בשנת השקתה אי שם ב 1971. 

כתובת: Palazzo Litta, Sala degli Specchi, Corso Magenta 24

הספה שמתעוררת לחיים, Gufram (יח"צ)

ופחות מוכרים אבל לא פחות מעניינים:

סטודיו Eliurpi יציג את SHADOWS&POEMS – תרגום מחדש של טכניקות מסורתיות של Sombrereria – מותג ספרדי לייצור כובעים. התוצאה הם מוצרים אלגנטיים עשויים בשפה עכשווית שבין עיצוב, אמנות ואופנה. בין היתר, ניתן יהיה לראות חפצים לבישים, פריטי ריהוט וניסויים בחומר. בנוסף, מיצב מותאם למקום יכלול גופי תאורה שעוצבו במיוחד ואלמנט בהפתעה שתוכנן תוך מחשבה על גוף האדם ועל אלמנטים אדריכליים. 

כתובת: Palazzo Litta, Corso Magenta 24

Eliurpi, אלמנט בהפתעה (יח"צ)
Eliurpi, אלמנטים לבישים (יח"צ)

Gunjan Gupta נחשבת לאחת המעצבות ההודיות העכשוויות והמוכשרות. הגישה היצירתית הגחמנית ויוצאת הדופן שלה באה לידי ביטוי בחפצי האספנות שהיא יוצרת אבל גם באוסף החדש שלה ikkis שבו חפצים יומיומיים. עבור שבוע העיצוב הכינה גופטה פריטים בהשראת המעצב האיטלקי הנודע אטורה סוסטס, סדרת הטוטמים שלו והמסע שלו להודו. דמיינו מכולת הודית אופיינית בתוך החלל המצומצם של התערוכה. כל המראות והטעמים, הריחות והנופים של הודו מתרכזים למספר ימים במילנו – בקצה אחר של העולם.

כתובת: 14 Via Cesare Correnti

בהשראת סוסטס, Gunjan Gupta (צילום: יח"צ)
הודו במילנו (יח"צ)

הפריטים המסקרנים של המעצבת, האמנית והיזמת Jay Sae Jung Oh הם תולדה של מחקר הקשר שבין אמנות ועיצוב. התוצרים הבלתי קונבנציונאליים שלה משלבים סגנון ופונקציונאליות ובעיקר מייצגים את הייחודיות הבלתי מתפשרת שלה.

כתובת: Palazzo Litta, Corso Magenta 24

גם אמנות גם עיצוב (יח"צ)
Jay Sae Jung Ho (צילום: Ian Allen)

 

UNDER THE WILLOW TREE SARA RICCIARDI

אולי יעניין אותך גם...