מסע מהפנט, Preciosa (יח"צ)

שבוע העיצוב במילנו: והפעם Tortona – כל מה שחובה לראות

איקאה, אינגו מאורר, לקסוס ובובות מדובאי, אבל גם המון תערוכות ומיצבים, הפתעות וחידושים מחכים לכם ברובע שהכי מסקרן להגיע אליו

שבוע העיצוב של Tortona הוא תמיד מהעליזים, הססגוניים והמסקרנים שיש. השנה ידגיש הרובע את הקשר שבין המקום, חללי התצוגה, החברות האורחות והמיצבים שלהן. כל זה ייעשה תוך דיאלוג על עבר, הווה ועתיד, על מקומי ובינלאומי ועל מסורת וחדשנות. נושא שבוע העיצוב של הרובע השנה הוא Walk of Design שמשקף את השיטוט בין חלללי תצוגה פנימיים וחיצוניים לאורך הרחוב הראשי שתמיד מתמלא במבקרים. מקור ההשראה לשם ב Walk of Fame ההוליוודי שבו לכל כוכב סיפור ייחודי שכולל מעשים, מחויבויות, חדשנות, יצירתיות והצלחה. שיתוף הפעולה בין המותגים וסביבת הרובע משלבת בין עיצוב עכשווי ומסורת בדגש על קיימות, טכנולוגיה ואומנות.

כולם באים להתעדכן (יח"צ)
ולראות מה חדש (יח"צ)

אז מה חובה לראות?

IKEA חוזרת למילנו כדי להציג הפעם את 1st (First) – תערוכת מיצב שחוקרת את "הפעמים הראשונות" שאנשים חווים כשהם עוברים לבית הראשון שלהם. החוויה האוניברסלית ועם זאת כל כך שונה עבור כל אחד מאיתנו. מרגע הכניסה, המבקרים יחושו את "הראשונים" הבולטים של חיים בבית. מובטח שהמיצב יהיה מרענן, מרגיע וכיפי ובנוסף, איקאה תשיק מוצרים חדשים שניתן יהיה לחוות ולהתרשם מהם במקום ואפשר יהיה גם לאכול את הנקניקיות המפורסמות.

כתובת: Visconti Pavilion, Via Tortona 58

פעמים ראשונות, IKEA (יח"צ)

Flowair של מותג התאורה Ingo Maurer הוא מיצב עצום בגובה של כעשרה מטרים שהותאם למקום וישלב משחק של צורה, צבע ותאורה כמובן. המיצב יורכב מצורות רכות, מרקם אמורפי ואלמנטים אורגניים שיתנופפו באמצעות מכונות רוח ורוח טבעית במהלך היום ויוארו באמצעות תאורת LED בגוונים שונים בערב ובלילה.

כתובת: BASE, Via Beergognone 34

נעים ברוח, Ingo Maurer (יח"צ)

אם אתם מחפשים רוגע בתוך ההמולה Aqua היא ממלכה שמשלבת בין שלווה וחיוניות – הומאז' לתפקיד החיוני שיש למים בחיים של כולנו. המשחק של אור וצל על פני המים יוצר אווירה שמסמלת את הדינמיקה הטבעית של האלמנט הכל כך חיוני הזה. חוויה שבה המים הופכים לעיקרון מעורר השראה ולרעיון עיצובי. בדיוק כמו שהמים משתנים כל הזמן בהתאם לאור ולמיכל בו הם כלואים, המיצב של Archiproducts Milano בשיתוף Studiopepe מדבר על נזילות החיים עצמם. בין צבעים לשקיפות, המיצב חוקר את עיצוב הפנים שבו הריהוט משתלב בצורה מושלמת עם צורות וחומרים בהשראת אלמנט המים.         

כתובת: Via Tortona 31

כמו החיים עצמם, Aqua (יח"צ)

חברת הצבע הקוראנית Noroo תציג יחד עם אמן הרחוב הספרדי Okuda San Miguel את Hong Chul Wonderland – יצירת קיר ענקית על חזית מבנה ברחוב שנמצא במיקום אסטרטגי ברובע טורטונה. השילוב בין חברת הצבע והאמן לצד קנה המידה של הקיר יביאו ליצירה ייחודית שתשקף את ראיית העתיד בתחום הצבע והטרנדים של Noroo.

כתובת: Officina 31

אז מה צפוי לנו? Noroo (יח"צ)

מותג התאורה Preciosa חוגג את המסורת של הקריסטל הבוהמייני ביצירת מיצב עכשווי שמשלב בין אומנות וטכנולוגיה. המיצב הדינמי Crystal Beat II יעטוף את המבקרים במוסיקה ואור ויזמין אותם לחוות מסע מהפנט דרך מקצבים ואורות מנצנצים.

כתובת: Via Tortona 31

מקצבים ונצנוצים, Preciosa (יח"צ)

The Ugly Duck היא חברה בינלאומית שיושבת בדובאי ומייצרת מהדורות מוגבלות של צעצועים לאספנים. בכך היא מציעה השקפה חדשה על הקשר שבין אמנות ועיצוב פנים. החברה משתפת פעולה עם מותגים שונים כמו מייק טייסון, מייקל ג'קסון, פנטון וז'אן מישל בסקיאט.

כתובת: Via Tortona 31

שת"פ עם פנטון, The Ugly Duck (יח"צ)

Tortona Rocks חוגגת עיצוב רהיטים של חברות בינלאומיות, מיפן ועד קטר, שיציגו בפריטי הריהוט שלהן שפות עיצוביות חדשות אבל גם את המארג שבין מסורת, חקר חומרים ועיצוב עכשווי. כל זה תחת השם Prelude (קטע מוסיקלי המשמש לפתיחה) שמשקף את התהליכים, החומרים והטכנולוגיות שמשתנים כל הזמן ואת הנושאים הבוערים כמו בינה מלאכותית וקיימות שלוקחים חלק בדיבור על העולם של המחר. 

כתובת: מקבץ אירועים בעיקר ברובע טורטונה

קיימות ובינה מלאכותית, Tortona Rocks (יח"צ)

במשרדי ההנהלה של AG&P יוצג מיצב שמשלב בין גינה טבעית, בינה מלאכותית ורובוטים – קיום משותף עתידי שמתחיל להתקיים כבר עכשיו.

כתובת: Via Savona 50

עבר, הווה ועתיד, AG&P, (יח"צ)

ב SuperdesignShow (אייטם נפרד בהמשך) יוצגו תערוכות רבות בהן המיצב של מותג הרכבים Lexus שיציג את Time – שני מיצבים אינטראקטיביים שבוחנים איך עידן החומרה המוגדרת בתוכנה שירחיב מאוד את האפשרויות לחוויות מותאמות אישית ויאפשר לעיצוב עתידי להתפתח עבור כל אינדווידואל בנפרד. תערוכה אחת, בפנים, BEYOND THE HORIZON, תדבר על ההתניידות המתפתחת של הדור הבא. והשנייה, בחוץ, תחת הכותרת "8 דקות ועשרים שניות" תבטא את המחקר החלוצי שנעשה בלקסוס לגילוי גישות חדשות לעיצוב וטכנולוגיה לקראת עתיד נטול פחמן. 

כתובת: Via Tortona 27

עיצוב אישי, Lexus (יחצ")
פלטפורמת המעבדה BASE תציג את We will design בפעם הרביעית שתוקדש הפעם לשייכות המובנית ובצורך הקולקטיבי בשיתוף פעולה, טיפול הדדי וסולידריות. המתחם התעשייתי לשעבר הופך בשבוע הזה למעבדה שמחה שמקבלת ומקדמת פרויקטים של מעצבים, חוקרים ואקדמיות מסביב לעולם.
כתובת: Via Bergognone 34
סולידריות, BASE (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...