Piscina Cozzi, שילוב בים מסורת ועתיד (יח"צ)

שבוע העיצוב במילנו: חמשת הגדולים של Porta Venezia

שבוע העיצוב של מילנו מלא וגדוש באירועים, תערוכות, מיצבים ומפגשים. מעכשיו LEGIT תבחר את הטובים בכל אזור. קבלו את הראשון

אחרי ההצלחה של אירועי Porta Venezia Design District L'ALTRO district בשבוע העיצוב של מילנו בשנה שעברה שכללה לא פחות מכ 40,000 מבקרים, חוזר הרובע עם הפתעות חדשות גם השנה. הפעם יתמקדו המציגים בסביבת הרובע בכותרת EverythinK is design שתשקף את האופי ההטרוגני והמגוון של הרובע ואת המשמעויות והקונספטים השונים שיש לעיצוב להציע – כל אחד לפי דרכו.
טרנדים חדשים, מעצבים שרק התגלו וכישרונות צעירים, יעמדו בפוקוס של האירועים וכמו הרובע עצמו יראו שהם לא מפחדים להעז ולהתנסות בפרויקטים חדשים שמשלבים אלמנטים, טכנולוגיות, חומרים ומחשבות לצד מבט אל העתיד ושמירה על הסביבה. הרובע התוסס אימץ לעצמו גישה לפיה עיצוב נתפס כדיאלוג בין אדם וסביבה שבו משתתפים תושבים, מעצבים, מבקרים, אדריכלות היסטורית ואבולוציה חברתית וסביבתית – ולכולם זכות דיבור שווה.

Raffles, זהות אחידה לרובע (יח"צ)

כדי להקל עליכם את ההתמצאות ב Porta Venezia בחרנו כמה פרויקטים בולטים:

חברת Google תציג את Making Sense of Color שידגיש עד כמה צבע בסיסי בתפיסת העולם סביבנו. החברה תציג גם את המשמעות של הצבע בפרויקט החומרה האחרון שהשיקה שעוצב על ידי סגן נשיא לעיצוב חומרה וצוות העיצוב בחברה בשיתוף עם מעבדת האמנות והמחקר Chromasonic.

כתובת: Garage 21, Via Archimede 26

GOOGLE, צבע כאלמנט בסיסי בעולם ( יח"צ)

קצת מרוחק אבל על Corso Venezia תמצאו את Ceci n'est pas une salle à manger של Fornasetti..חדר האוכל שלהם הופך לרגע לסביבה קסומה וסוריאליסטית. המותג בוחן את הגבולות שבין דקורציה וחפץ, אמת ובדיה, דו ותלת ממד.הכל מעורבבב לכדי משחק גרפי וחלומי שהופך את חווית הסעודה לאירוע שונה מהרגיל.

כתובת: Corso Venezia 21a

FORNASETTI, כסא בקבוקים וקוקטילים (יח"צ)

לא רחוק משם, מותג הריהוט הגרמני vestak מציג קולקציית קפסולה שהיא מיזוג מושלם בין ריהוט ואופנה שנוצרה בשיתוף פעולה עם מותג האופנה ASPESI. יחד הם משלבים מסורת ואומנות עם חדשנות והופכים בגדי נילון ישנים לספות. התוצאה היא פרויקט TRANSFORMATION– פריטי ריהוט מאריכי חיים בעולם של צרכנות יתר. בקולקצייה שלוש ספות, שמיכות, צעצועים וכריות.

כתובת: Corso Venezia 14

vetsak-x-ASPESI (צילום: יח"צ)

Raffles Milano, הקמפוס המקומי של המכון הבינלאומי לעיצוב ואופנה יציג תערוכה שתצביע עליו כעל המרכז התרבותי של הרובע. מגוון התערוכות שיוצג במכון ישקף את השינוי המהותי שעובר על עולם העיצוב בשנים האחרונות. שיתוף הפעולה של המכון עם הרובע בא לידי ביטוי בראש ובראשונה במיתוג שבוע העיצוב ברובע שיעטוף את השטחים הציבוריים בפרץ חדשני ויצירתי של צבע.
התערוכה במכון מזמינה את האורחים לגלות את עולם הדמיון של מעצבי עיצוב המוצר, עיצוב הפנים, העיצוב הגרפי והאופנה ולזהות את הערך הפנימי של רעיונות כהזמנה להתבונן עמוק אל לב התהליך הרעיוני. שרטוטים, אבות טיפוס, מודלים, וכלי תצוגה נוספים יפתחו חלון אל שלבים שונים בהתהוות רעיון ויחשפו את התהליכים החבויים מאחורי פרויקטים שהגיעו להבשלה. בין היתר יוצגו שימוש בחומרים אורגניים, תצורות מגורים חדשות והצעות לאבות טיפוס לחללים ציבוריים עתידניים.

כתובת: Via Felice Casati16

Raffles, אמיליו קולומבו (יח"צ)
Raffles, ג'מה ביזצה (יח"צ)

Piscina Cozzi, הזדמנות ייחודית להציץ אל לוקיישן היסטורי תת קרקעי שגם יחגוג השנה 90 שנה. גולת הכותרת של המרחצאות היא הפסיפס העתיק שמצבו עדיין מושלם. מקור בניית המרחצאות בצורך לשפר את התנאים הסניטריים ולקדם רעיון של היגיינה ציבורית. במהלך שבוע העיצוב יזכו המבקרים בהצצה נדירה אל האתר ההיסטורי שיקום לחיים ויזכה לתהילה מחודשת.
הבריכה המודרנית שנבנתה במקום היא הראשונה המקורה באיטליה ובמשך זמן מה היתה גם אחת הבריכות המקורות הגדולות באירופה. למרות שהיא משמשת מקום מפגש לספורטאים, מקפידה הנהלת המקום להעצים את מורשתו ההיסטורית-תרבותית באמצעות מיצבים, יצירות אמנות, תערוכות, תצוגות אופנה ושיתופי פעולה מסוגים שונים.

כתובת: Viale Tunisia 35

Piscina Cozzi, פרט פסיפס (יח"צ)
Piscina Cozzi, מיצב ראשי (יח"צ)

Lasvit, חברת התאורה הידועה כיצרנית פסלי תאורה ואומנות עשויה זכוכית בניפוח עבודת יד ומי שיודעת לדחוף את גבולות החומר למקסימום, תחשוף מיצב זכוכית מונומנטלי בשם Re/Creation. המיצב ימחיש את השליטה ואת הגישה החדשנית של המותג לייצור זכוכית, עיצוב ואדריכלות.
התצוגה המרשימה תשמש כמקלט לאסקפיזם יצירתי בתוך ההמולה של שבוע העיצוב ותציע למבקרים, שיוכלו לשכב על חלקים ממנה, מרחב בריחה לטעינת מצברים ולרוגע. במרכז המיצב וכדי לרמוז על הקשר של המותג לאדריכלות, יעמוד אלמנט מונומנטלי שעוצב על ידי המנהל האמנותי של המותג שיבליט את המומחיות הייחודית של המותג לייצור חזיתות זכוכית אומנותית. ולא פחות מעניין – המיצב, שנוצר בכבשן הגדול באירופה, ממחיש את היכולת של המותג לעבוד בקנה מידה גדול מאוד תוך שמירה על דיוק ויצירתיות שעונים על כל דרישה אדריכלית.

כתובת: Palazzo Isimbardi, Corso Monforte 35

Lasvit, מיצב מונומנטלי להתרגעות (יח"צ)

Johanna Seelemann x Park Associai, שיתוף פעולה בין משרד אדריכלים ומעצבת יעלה את Micrographia – Redesign for Biodiversity – סדרה של שלוש עבודות ניסיוניות של סטודיו העיצוב Johanna Seelemann שעוצבו ופותחו בהזמנה ותחת פיקוח של משרד האדריכלים. העיצוב מחדש של חיפויי חזית, מערכות השקיה עתיקות ועמודים, מבטא את הצורך של המעצבת לבחון הגדרה מתוקנת של עיצוב סטנדרטי ולהציע סביבת מגורים שבה לצד האדם מצטרפות כמה שיותר צורות חיים.
מטרת התערוכה מבוססת המחקר היא להעביר רעיונות ולהציג חפצים ספקולטיביים העשויים ממוצרים תעשייתיים בשילוב חומרים מינרליים. היא תעלה שאלות כמו: כיצד ניתן לעצב מוצרים עירוניים מועילים מעבר ליישומים האנושיים שלהם וכיצד הם יכולים לשרת ולשמש מינים שונים בו זמנית כמו ציפורים וחרקים. כך למשל, מארזי זרעים שמכילים מיני צמחים מקומיים שנפוצים באזור יועילו למאביקים. חורים וחללים שנמצאו מתאימים לסוגים שונים של ציפורים יכולים לתת להם מחסה. האגרטלים שיוצגו הם הצעה לצמחים עירוניים: בבהירים ניתן למלא במים ולשתול באדמה ובכהים ניתן להשתמש כאגרטל מסורתי.

כתובת: Park Hub, Via Garofalo 31

Johanna Seelemann x Park Associati, לא רק בני אדם (יח"צ)

Outpump, תציג את WALLCOME – המיצב שיעמוד בלב הרובע יציג קיר ענק עליו הוזמנו סטודנטים צעירים לעיצוב גרפי ממוסדות נבחרים במילנו להציג קונספטים יצירתיים שיביאו את החופש ליצור עיצוב ללא גבולות ובשילוב רגשות. שם הפרויקט אינו מקרי אלא נועד להדגיש את תחושת קבלת הפנים שהמיצב שואף להביא לאזור שידוע בהטרוגניות ובהכלה שלו.

כתובת: Piazzala Lavater

Outpump, חופש לביטוי (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...