נינוחות (צילום: בועז לביא)

קולקציית צבעים חדשה מתבססת על חוכמת האיזון

"קולקציית הגוונים הישראלית והייחודית של טמבור מורכבת מחמישה סיפורים של עיצוב בצבע לצד חיבור לתחושה רגשית בחלל"

בימים אלה השיקה טמבור את קולקציית הגוונים החדשה Balance ששואבת השראה מהמרחבים הסובבים אותנו ומבטאת את ההשפעות של הצבע בחללים השונים על התחושות שלנו. הקולקצייה נולדה מתוך סקר מעמיק שבחן את התחושות שהישראלים חווים בימים אלה, לאחר חודשים ארוכים של מלחמה ושאל האם הישראלים נמצאים יותר זמן בבית בהשוואה לתקופה שטרום המלחמה? אילו פעולות הם עושים יותר כדי להקל על עצמם לטובת הפוגה מהמצב? איך המצב הביטחוני השפיע על הרגלי הצריכה שלהם וכמה מהם מתכוונים לצבוע את הבית לקראת החג המתקרב?

"אנחנו חיים בעידן של שינויים מרחיקי לכת המתרחשים סביבנו בקצב מסחרר" אומרת ניבה יחיאב אלון, Head of Design בטמבור. "חלקם מעודדים אותנו לפרוץ קדימה ביתר שאת, חלקם מזמינים אותנו לעצור ולחשוב מחדש על הדרך שבה אנחנו חיים ועל המרחבים שבהם אנחנו מבלים את הזמן שלנו. אנחנו רוצים שהמרחבים האלה יהפכו את איכות החיים שלנו לטובה ומיטיבה, שיתנו ביטוי לטבע שסובב אותנו – צמחים, עצים, אדמה, אויר ומים, ושיאפשרו לנו לנוח ולהיטען בכוחות מחודשים ויעניקו לנו השראה".

הצעת הגשה (צילום: בועז לביא)
רוגע (צילום: בועז לביא)

אז איך בעצם ניגשים לתכנון קולקציית צבעים?

"אנחנו מסתכלים לאורך מספר שנים על מגמות מקרו ומיקרו בעולם. אנחנו ממפים מגמות משמעותיות בתחומי הכלכלה, הפוליטיקה, הגיאוגרפיה וכדומה. אחת המגמות הבולטות שזיהינו היא נושא הסביבה והקיימות ואווירת האפטר שוק מתקופת הקורונה".

מה זיהיתם בתוך ההסתכלות הזאת?

"פתאום עולה החשיבות של נושאים כמו שלומות והצורך לטפל בעצמנו. אנחנו מתחילים לראות ולזהות את הקשר הישיר שבין גוף ונפש ומבינים איך תופעות של מצב נפשי וסטרס עשויות להשפע על התפקוד ועל מצבים שונים. נושא נוסף שעלה, הוא הצורך בשקיפות ואותנטיות ובחירה מחודשת של ערכים שמתחילה מתוך התערערות סמכות הריבון, חוסר אמון ואי הבהירות שבין חדשות אמיתיות למפוברקות. לפתע יש פקפוק במה שדורות קודמים ראו כאמת מוחלטת. הדור הנוכחי שואל למי נכון להקשיב ובמקביל הוא לוקח אחריות על הבריאות הפיזית והנפשית שלו ולא מתבייש להתמודד בגלוי עם מצוקות ורגשות".

הצעת הגשה (צילום: בועז לביא)
התפעמות (צילום: בועז לביא)

מה השלב הבא בתכנון הקולקציה?

"כל  נuשאי העל האלה מתחילים להתכנס לדימויים, למשפטים ולמילות מפתח תוך שימת לב להוגי דעות ומשפיענים חשובים ורלוונטיים לתחום. בגדול' רצינו לראות איך נושא השלומות מתלבש לנו נכון על כל מבנה תון' ואיl זה משפיע על מצב הרוח ועל המוטיבציה ואיך, באמצעות צבע, אנחנו יכולים לעודד תחושות מסוימות".

ומתוך זה איך נבנתה קולקציית Balance?

"התכנסנו לקולצייה של חמישה סיפורים שמחברים בין סיטואציות רגשיות ומרחביות לבין הפסיכולוגיה של הצבע והיכולת שלו לחווט את המוח מחדש, להשפיע עליו ולכוון אותו ככה שירגיש את התחושות שאחנו רוצים שבני אדם ירגישו במרחב".

הצעת הגשה (צילום: בועז לביא)
התחדשות (צילום: בועז לביא)

ואכן, קולקציית Balance מחברת בין התכונות המיטיבות וההשראה שאנחנו שואבים מהטבע ומהסביבה המיידית שלנו, לבין הפסיכולוגיה של הצבע והיכולת שלו להשפיע על מצב הרוח ועל התחושה הכללית בחלל שבו אנחנו שוהים. הקולקציה מציגה חמש קבוצות של גוונים שלכל אחת מהן השפעה אחרת על התחושות שלנו: החל מתחושות של רוגע ושלווה (כחולים), דרך תחושות של טבע והתחדשות (ירוקים), נינוחות ויציבות (צבעי אדמה בהירים), ועד לתחושת היקסמות והתפעמות (גוני אדמה אדומים-כתומים) שגורמת ללב שלנו להחסיר פעימה.

הצעת הגשה (צילום: בועז לביא)
יציבות (צילום: בועז לביא)

אולי יעניין אותך גם...