אולם התצוגה של נוטלי בחיפה

ספא אצלכם בבית: איך לעצב את חדר הרחצה ולעבור את השיפוץ בשלום

עצמו עיניים ודמיינו שאתם יושבים באמבט במלון מפנק, לוגמים משקה לצלילי שכשוכי המים. היום עם הכלים והריהוט הנכונים, אתם יכולים לקבל את חווית הספא אצלכם בבית

קיבלתם סוף סוף את ההחלטה לשדרג ולשפץ את חדר הרחצה שלכם, מזל טוב! איפה מתחילים? איך מעצב הפנים ידע להתאים עבורכם את המקלחת המושלמת? ומה הם השיקולים אותם יש לקחת בחשבון כשיוצאים לדרך? אנחנו פה לעשות לכם סדר.

 

בשנים האחרונות חדר הרחצה הפך למוקד עניין בבית. זהו כבר לא רק חלל מצומצם הממלא את הצרכים הפונקציונאליים שלנו, אנחנו מחפשים להופכו למקום שכיף להיכנס אליו ולהירגע אחרי יום ארוך ועמוס. מקום אינטימי ומפנק שישדר לנו נחת.

 

הכל מתחיל בתכנון נכון של החלל ובניית סכמה על פי הצרכים הייחודיים שלכם. אם לדוגמא אתם זוג וצריכים כל אחד פינה משלו או רוצים דווקא להתפנק באמבטיה גדולה לאווירה רומנטית, או שבכלל מדובר בחדר רחצה לילדים עם צורך במקום אחסון ייעודי לצעצועי האמבטיה הרבים, חשוב תחילה לאפיין את החלל. חדרי הרחצה הם לרוב חללים קטנים, כך שכל מטר רבוע חשוב ויש להתחשב בו על מנת למקסם את המרחב.

 

כדי להבין מה כדאי לעשות, מה חשוב ומאיפה מתחילים, שוחחנו עם אהוד לוי, מנכ”ל חברת נוטלי, ייבואנית של מותגי סניטרייה אירופאים, דוגמת Hansgrohe, Axor, Unidrain, Kaldewei ואחרים, "אנו שואפים לתכנן חלל אשר יענה על כל הדרישות הפונקציונאליות של בני הבית וגם יהיה מעוצב בצורה נעימה ואסתטית לעין." הוא אומר, "כחלק מכך, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על בחירת כל אלמנט אשר יהווה חלק מחדר האמבטיה."

את המלצותיו חילקנו לארבע קטגוריות:

את חדר הרחצה מלווים הרבה פרטים טכניים ואינסטלציה. להשגת מראה נקי אנו נרצה להסתיר את האלמנטים האלה, להטמיע אותם בחלל ולהפנות את הזרקורים לפריטים החשובים בחדר. דוגמא מצוינת לזה היא, איך לא, תעלת הניקוז. כן,כן התעלה הקטנה שבתחתית המקלחון שלכם. פרט קטן וכמעט חסר חשיבות זה, יכול לעשות שינוי ענק בעיצוב החדר. קחו השראה במוצרים של UNIDRAN, חברה דנית מהמובילות בתחום המציעות תעלות ניקוז המתמזגות באלגנטיות בריצוף. זכרו, מלבד האסתטיקה, חשוב לשים לב לפרקטיקה, התקנה פשוטה ותחזוקה קלה הכוללת ניקיון אחת לשישה שבועות.

ברז כיור רחצה, עיצוב פיליפ סטארק

חדר האמבטיה הוא המקום אליו אנחנו הולכים כדי לקחת הפסקה, להתרענן ולמלא מטענים. לכן, כשניגשים לעצב את החלל, נסו לדמיין את חווית הרחצה המושלמת אותה אתם שואפים להגשים. היום עם טכנולוגיות מתקדמות ועיצוב פורץ דרך ישנם אין-ספור ברזים וראשי מקלחות שישנו את כל החוויה ויכולים להפוך את חדר הרחצה בדירתכם לספא של ממש. בחברת AXOR למשל, מיטב מעצבי המוצר והאדריכלים בעולם יוצרים קולקציות יוקרתיות ומגוונות. בין השמות הגדולים נכללים פיליפ סטארק, פטרישיה אורקיולה ואף ננדו. לא תרצו להתפנק עם מוצר כזה בבית?

אזור תצוגת חדרי הרחצה באולם התצוגה של נוטלי בחיפה

שיקול נוסף הוא בחירת החומרים שתתמוך בקונספט העיצובי של החלל. במיוחד בחדר רחצה בו מצטברת לחות ורטיבות, חשוב לבחור חומרים איכותיים ועמידים, שיחזיקו לאורך השנים. דוגמא טובה לזה היא חברת KALDEWEI , חברה המשלבת חוזק, עמידות והיגיינה במוצריה ואת עיצוביה אפשר למצוא במלונות שונים בעולם. Kaldewei מייצרים אך ורק אמבטיות, כי אם כבר להתמחות במשהו, אז עד הסוף. את הגיוון הם מייצרים דווקא בפלטות הצבעים. האמבטיות שלהם מגיעות מעשרים ואחד גוונים שונים כדי לתמוך בכל קונספט שתבחרו.

 

טיפ אחרון, לכו עם הלב ועם סגנון העיצוב המועדף עליכם. חדרי האמבטיה הם הזדמנות להיות יצירתיים ולהשתולל עם הדמיון. אבל לפני שאתם עפים, החליטו על שפה עיצובית אחת והתאימו את כלל האלמנטים במרחב לקונספט הנבחר. מעיצוב קלאסי למודרני או אוונגרדי ב- HANSGROHE מציעים קולקציות שונות עם אפשרות לאדפטציה להתאמה אישית מושלמת.

 

"הכי חשוב", אומרים בנוטלי "לתכנן לפני שאתם יוצאים לדרך. על פי הצרכים האישיים שלכם, תבחרו קו עיצוב ותתמידו בו, אסתטיקה חשובה אבל אל תתפשרו על איכות. תבחרו נכון והרכיבו לעצמכם את חדר הרחצה שתמיד חלמתם עליו."

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...