הום סטייג'ינג יכול לשנות הרבה מאוד דברים (צילום יחצ)

מה יותר משמעותי כשמעלים ערך של דירה – התוכן או המבנה?

הום סטייג'ינג הפך בשנים האחרונות למונח מוכר וכזה שיש מי שמגדיר אותו כמאסט כדי למכור נדל"ן בצורה הטובה ביותר. סוכני תיווך שמתעסקים בנכסים, מסבירים כי לרוכשים הפוטנציאליים קל יותר לדמיין את ביתם כאשר הנכס 'בוים' ולהשלים את הרכישה במהירות גבוהה יותר.

 

אז מה זה בדיוק הום סטייג'ינג? למי שלא מכיר, מדובר על תהליך בו כאשר מכינים בית למכירה מעצבים אותו מחדש, מביאים מעצב פנים ומחיים את הנכס מבפנים. לעיתים מדובר בנכס ריק וחדש, ולעיתים בנכס ותיק. מטרת ההום סטייג'ינג היא להחמיא לנכס ולעזור לאנשים המבקרים בו לדמיין איך יוכל להראות לאחר שיקנו אותו. בימוי טוב יאפשר לקונים לדמיין את עצמם בבית, יפגין את תכונותיו הטובות ויסתיר את פגמיו; הוא יכול להפוך חללים מוזרים לחללים שמישים לייצר אווירה והעיקר לגרום לבית להיראות טוב יותר באופן משמעותי מבתמונות.

 

רוב האנשים שמחפשים לרכוש דירה בעשורים האחרונים עושים זאת אונליין, לפחות בחלק הראשון של החיפוש, ולכן מתווכים מסבירים כי בימוי וצילום יכולים לעשות את ההבדל "אם לוקחים איש מקצוע שיביים את הבית ולאחר מכן איש מקצוע שיצלם אותו, שיכול להשפיע בצורה משמעותית על זמן המכירה" אומר עמית פרנץ, הבעלים של משרד התיווך MyPlace טי.אל.וי יזום ושיווק נדל"ן, "ולעיתים קרובות" הוא מוסיף, "גם להשפיע על המחיר הסופי, כך שאת ההוצאה הזו מחזירים."

לא ניתן לשים תג מחיר מדויק על הום סטייג'ינג מכיוון שיש כל כך הרבה משתנים. החל מהעיר בה ממוקם הנכס, בין אם מדובר בנכס פנוי או בנכס שגרים בו, האם רוצים לעשות זאת בחדר אחד או בבית שלם ועוד כל מיני שאלות שיש לענות עליהן לפני שאפשר להתחיל בתהליך. ישנה גם אופציה לעשות בימוי וירטואלי שבו הרהיטים והאביזרים מוספים בתוכנות מחשב.

 

"התחום מפותח מאוד בארה"ב ובאירופה." אומרת הילה אלטר, מעצבת פנים והום סטיילינג, "האחוז הממוצע של המשתמשים בהום סטייג'ינג במדינות אלה נע בין 50% ל-60% מאוכלוסיית מוכרי הבתים, ובשנים האחרונות התחום מתפתח מאוד גם בישראל." בשורה התחתונה, כמעט כל מי שמכיר את התחום והתנסה בו אומר כי זו הדרך הטובה ביותר למכור נכס.

"עלות הום סטייג'ינג יכולה להיות מתורגמת לכסף בבנק." אומר פרנץ, "אם הוא עוזר לך למכור את הבית מוקדם יותר ומונע ממנו להיות בחוץ כל כך הרבה זמן עד שאנשים יתחילו לתהות מה לא בסדר בו, אם זה יוצר סוג של באז שמביא הצעות מעל המחיר המבוקש שלך, אז הכסף שלך מושקע היטב." יש מי שאפילו אומר כי עולה יותר לא לביים. איך? העלות הממוצעת של בימוי מלא לעיתים קרובות נמוכה בהרבה מהפחתת המחיר הראשונה של מוכר הנכס.

 

אנשים רבים מתקשים להשקיע בנכס ממנו הם מתכננים להיפטר בקרוב אך הם לא מבינים כי השקעה של אחוזים בודדים מהמחיר אותו הם דורשים, יכולה להגדיל להם את התשואה ולהגיע גם ל10% יותר. פסיכולוגית, זה משהו שקשה לעכל, איך מבחינת הרווח שצפוי – זה ככל הנראה הדבר החכם ביותר לעשות.

אולי יעניין אותך גם...