מתחת לפני השטח, סטודיו Salotto, ניו יורק. מיצב בתערוכה. (יח"צ)

לג'יט חוזרת למילנו: Salone Del Mobile 2024 - כל מה שצריך לדעת

בחודשיים הקרובים נעדכן כאן בכל מה שתצטרכו לדעת על שבוע העיצוב ועל תערוכת הריהוט והאבזור הגדולה בעולם. התצוגות, האירועים, התמונות, הריגושים וההפתעות. Stay Tuned

תערוכת הריהוט והאיביזרים הבינלאומית השנתית Salone del Mobile חוזרת בגדול זו הפעם ה-62. התערוכה העצומה שתתקיים במסגרת שבוע העיצוב של מילנו בין התאריכים 16-21/4/24, מכינה לקהילת העיצוב גם השנה אינספור הפתעות ולא מעט חידושים.

התערוכה, בנושא for the good of ecological transition תתקיים על פני שטח של 172,000 מ"ר (פי 8 מאקספו התל אביבי שלנו), שבו יציגו כ-2,000 מציגים (מתוכם כ 70 אחוז איטלקים) וצפויים להגיע אליה כ 300,000 מבקרים מרחבי העולם. תחשבו מה הכמות הזאת עושה לעיר מילנו.

Salone Del Mobile. (צילום Delfino Sisto Legnani)

לכבוד ציון 25 שנה לפלטפורמה הצעירה SaloneSatellite (ביתנים 5 ו 7), תתמקד התערוכה הפעם במציגים צעירים ותארח כ 600 מציגים מתחת לגיל 35 ועוד 22 בתי ספר לעיצוב מהעולם כולו וכל זה תחת הנושא connecting design since 1998. בנוסף, תתקיים תערוכה גדולה במוזיאון הטריאנלה של מילנו שתחקור את ההיסטוריה ואת ההשפעה של התערוכה על מעצבים צעירים ברבע המאה האחרונה.

SaloneSatellite למעצבים צעירים (צילום: Ludovica Mangini)
SaloneSatellite למעצבים צעירים (צילום: Ludovica Mangini)

בנוסף, השנה תארח התערוכה את EuroCucina – הביאנלה למטבח (ביתנים 2-4) שתתמקד באדם, בעיצוב מטבחים, בקיימות ובטכנולוגיה אבל גם, ובעיקר, בעיצוב מזון. באזור זה יוצבו שישה שיתופי פעולה של שישה מגזיני מזון עם שפים ומומחי מזון וחדשנות שונים שידגישו מרכיבי מזון ועיצוב מהטבע ויעסקו בשאלה – מה יש למזון להציע לעולם כאלמנט של עיצוב.  

EuroCucina, מאכלים מהים (צילום: יח"צ)
EuroCucina, מאכלים מהים (צילום: יח"צ)

בתערוכה Salone Internazionale del Bagno לחדרי רחצה (ביתנים 6-10)  יוצגו החידושים בעניין זה כשבמרכזו של ביתן 10 יוצג מיצב הענק 'מתחת לפני השטח' – יצירת אמנות אינטראקטיבית שתשחזר תמונה של אי שקוע בים ותעודד את המבקרים לחשוב על מערכת היחסים שלהם עם משאב הטבע היקר ביותר על פני כדור הארץ.

Salone Internazionale Del Bagno, מיצב 'מתחת לנפני השטח', סטודיו Salotto (יח"צ)

לכבוד התערוכה השנה, עשו קברניטי התערוכה חושבים ותכננו מחדש יחד עם אדריכלים ומדעני מוח את הפריסה הכוללת ואת מסלולי ההליכה כך שיהיו ידידותיים והגיוניים יותר להתמצאות. כדי לייעל את הזמן והמרחב ולפשט את הביקור, ביתני המציגים יהיו נגישים יותר ויוצבו במרכז כך שהם מופנים כלפי חוץ ובכך יזכו לנראות טובה יותר

פאנלים של מעצבים ומומחים, שבהם ישתתף גם האדריכל הבריטי ג'ון פאוסון, שיתקיימו במהלך השבוע יקבלו את הכותרת Drafting Futures. Conversations about Next Perspectives ויעסקו בטרנדים ובחידושים העדכניים ביותר ובמה שצופן לנו העתיד בנושא עיצוב בר קיימא. 

Salone Internazionale del Bagno, פריסה (יח"צ)
EuroCucina, פריסה (יח"צ)

אחת ההפתיות הגדולות: המיצב 'פנים' מאת דיוויד לינץ'

אחת ההפתעות המרתקות בתערוכה השנה היא ללא ספק המיצב של המפיק והקולנוען דיוויד לינץ' שיוצב בביתנים5-7. המיצב יעורר מחדש את תחושת הפליאה שלנו, יתמקד ברגעים בלתי נשכחים ובזכות השפה הקולנועית והתיאטרלית של לינץ'                   יחגוג את עיצובו של חלל שבו אפשר יהיה לעצור לרגע ולחשוב, לא רק בחלל פיזי אלא גם ובמיוחד בחלל אישי פנימי. 

על המיצב של לינץ' נספר בהרחבה בהמשך ובינתיים, כאמור, Stay Tuned. 

המפיק והקולנוען דיוויד לינץ'. (צילום: Dean Hurley)
מיצב 'פנים' של דיוויד ליץ'. (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...