פורשה, The Pattern of Dreams, יצירת אמנות מונומנטלית (יח:צ)

לג'יט במילנו: Fuorisalone 2024 כל מה שצריך לדעת על שבוע העיצוב

האירועים, הפרויקטים, המיצבים והרובעים: קבלו הצצה ראשונה אל כל מה שמתוכנן בשבוע העיצוב במילאנו שיתקיים ב 15-21 באפריל

אנחנו מקוות שהזמנתם כבר כרטיסים כי בין ה-15 ל-21 באפריל חוזר למילנו ה-Fuorisalone, אותו שבוע בשנה שבו העיר ופרבריה מתעוררים לחיים כדי לחגוג את עולם העיצוב עם תערוכות, תצוגות, מיצבים המון יצירתיות ובעיקר מפגשים מסקרנים שמשקפים את כל מה שקורה נכון לעכשיו בתעשיית העיצוב הבינלאומית בתחומי האדריכלות, עיצוב, אמנות, אופנה, רכב וטכנולוגיה. אחרי אירוע מוצלח במיוחד בשנה שעברה, עם מחזור של 220 מיליון אירו וכ 300,000 מבקרים, צפויים גם הפעם להגיע אנשי מקצוע וחובבים מכל העולם כדי לראות ולהיראות ובעיקר כדי להתעדכן בחדשות, בטרנדים, במגמות ובנושאים החשובים שמעסיקים את התחום עכשיו ויעסיקו אותו בעתיד.

מבקרים ברובע Durini (יח"צ)

האירועים כולם יתרכזו השנה ויתייחסו למושג Materia Natura ששואף לקדם תרבות של עיצוב מודע לסביבה תוך התייחסות לנושאים כמו כלכלה מעגלית, שימוש חוזר וקיימות של תהליכים וחומרים.

כל המותגים הגדולים, שבהם כאלה שחוזרים שוב ושוב אבל גם חדשים ומפתיעים, יציגו בשבוע העיצוב לצד אדריכלים, מעצבים, אמנים, בתי ספר ואוניברסיטאות את הרעיונות, הקולקציות, המחקרים והניסויים עליהם עבדו בזמן האחרון בדגש על עתיד וקיימות. וכך גם הייצוג החזותי של שבוע העיצוב והרעיון העומד מאחוריו מוצג בקמפיין שבו חמישה תרחישים נפרדים שחוקרים את היחסים השבריריים שבין האדם והסביבה.

שני השותפים של שבוע העיצוב השנה הם Salone del Mobile במהדורתו ה 62 ו- miart – יריד האמנות המודרנית והעכשווית הבינלאומית במילאנו שישתתף השנה תחת הקונספט no time no space. כך למעשה מתהדק הקשר בין עיצוב ואמנות ומסלולים ומדריכים הקשורים בשבוע העיצוב יכללו גם כתובות הקשורות באמנות, טיפים לביקור בגלריות נבחרות וגילוי מקומות ואירועים בעיר שכוללים השתתפות של אמנים.

שותף קבוע, Salone del Mobile (יח"צ)
שותף חדש, miart (יח"צ)

בכל העיר ומחוצה לה

שבוע העיצוב של מילנו יתמקד השנה בשבעה אזורים ועוד נקודה נוספת, ה Ex Macello ששימש בעבר כבית מטבחיים במערב העיר, וישמש השנה כמרכז לפסטיבל מוסיקה שילווה את האירועים.  

רובע Durini Design – מערבית לדומו, יעטוף את כל האירועים תחת הנושא 'צבע' –בעיצוב, ברגשות, בחיים, וכמרכיב חיוני בחיי היומיום ובסגנון החיים.

רובע 5Vie – מזרחית לדומו, יציג את 'תזמורת בלתי מוגבלת לעיצוב' לפיה עיצוב נתפס ככלי ליצירה וטיפוח אלמנטים אנושיים תוך התחשבות בקיימות שנשענת על שיתופי פעולה, בדיוק כמו בתזמורת.

חלל תצוגה ברובע 5vie (יח"צ)

רובע Isola – בצפון העיר, יציג חמש תערוכות קבוצתיות ומספר מיצבים שידגישו עיצוב מעגלי, חומרים חדשים ואומנות. בנוסף, ובדגש על קידום קשרים גלובליים, יתארחו ברובע מיצגים מהמזרח התיכון והמזרח הרחוק.

תערוכה קודמת ב Isola (יח"צ)

ברובע Brera – צפונית לדומו, ירוכזו למעלה מ 260 אירועים וקרוב ל 200 חללי תצוגה קבועים שיתאחדו תחת השפה החדשה שעיצב לרובע סטודיו Ianus.

ברובע Tortona – שנמצא דרומית מערבית לדומו, בין הרחובות טורטונה וסבונה, יתקיימו אירועים שונים בהם ב Tortona Rocks המוקדש לעיצוב עכשווי, Tortona Design Week שמתרכז בחללים האיקונים של הרובע, חללי התצוגה הענקיים של Superstudio והמרכז התרבותי ההיברידי BASE Milano.          

הפתעות ב Tortona Rocks (יח"צ)
מבקרים ברובע Tortona (יח"צ)

Porta Venezia – צפון מזרחית מהדומו, חוזר עם מבט כולל ועדכני על עיצוב עכשווי תוך התייחסות לנשמה הקוסמופוליטית של הרובע.

Zona Sarpi – פלטפורמה חדשה צפונית מהדומו שתקדם רשת של פרויקטים ואירועים תרבותיים שקשורים בעיצוב.

מיצב ב Porta Venezia (יח"צ)

שוחררו לפרסום:

לראשונה בשבוע העיצוב Ikea תצטרף עם המיצב firsts שיחקור את ההתנסות של הדור הצעיר שמגיע למקום לראשונה ומתקשר ממנו הביתה. הפוקוס יתמקד בסיפורים של הרגעים הראשונים שחווים אנשים מסביב לעולם. במהלך שבוע העיצוב תשיק איקאה מוצרים חדשים ותייצר חגיגה מוזיקלית שלא כדאי להחמיץ.

חברת Google תציג את Making Sense of Color שידגיש עד כמה צבע בסיסי בתפיסת העולם סביבנו. החברה תציג גם את המשמעות של הצבע בפרויקט החומרה האחרון שהשיקה שעוצב על ידי סגן נשיא לעיצוב חומרה וצוות העיצוב בחברה בשיתוף עם מעבדת האמנות והמחקר Chromasonic.

GOOGLE, צבע כאלמנט בסיסי בעולם ( יח"צ)

Starbucks Reserve תציג את פרויקט Demophonic שיציע מסע רגשי שמשלב בין אמנות וטעמים של בית קפה. אמן סאונד ייצר דיוקנאות סאונד אישיים שישתלבו עם הארומה של הקפה הידוע.

Porcshe חוזרת למילנו בפעם השנייה עם המיצב The Pattern of Dreams – יצירת אמנות מונומנטלית, אינטראקטיבית והיפנוטית. המיצב ייראה כמו נוף צף ויאפשר למבקרים לטפס עליו ולגלות אותו כערסל חברתי. מאין מקום לבריחה, לשינוי, לדמיון ולחופש.

המעצב Ronan Bouroullec יציג תצוגת יחיד ב Casa Musina/Spazio Cernaia, ובה קולקציות חדשות של כיסויים לפנים וחוץ לצד מהדורות מוגבלות של אובייקטים מקרמיקה.

מטבחי Valcucine יציגו את "תסריטים אדריכליים", מיצב משולב שיצרו מספר משרדים שמייצגים את הדיאלוג שבין מטבחים ואסתטיקה אדריכלית. המשרד הבינלאומי לאדריכלות, עיצוב ומחקר Neri&Hu יציג את התרגום שלו למטבח תחת הנושא של דואליות שבין מסורת ועכשוויות.

המיצב של Neri&Hu, למטבחי Valcucine (יח"צ)

Fornasetti מציגה חדר אוכל חדש עם השקת רהיטים, צורות וחומרים שמשלבים את קסם ההיסטוריה עם נוחיות של ריפודי בדים. 

המותג Artemast יציג בבית מגורים מילנזי מסורתי מהדורה שנייה של L’appartamento – חגיגה של יופי, של אומנות ושל עיצוב איטלקיים.

המותג Lasvit יציג מיצב מונומנטלי עשוי זכוכית שישקף את הגישה החדשה והחדשנית של החברה לעיצוב, אדריכלות וייצור זכוכית.

הדירה המסקרנת של Artemest (יח"צ)
המיצב של Lasvit (יח"צ)

לקראת שבוע העיצוב ישיק ה Fuorisalone מדריך אינטראקטיבי שיקל על המבקרים לנווט בין רובעים, תצוגות ואירועים בולטים ויעזור להם להתמצא בעיר. 

ואנחנו נמשיך בששת השבועות עד האירוע לפרוס בפניכם את כל מה שצריך לדעת ומה לא כדאי לפספס.

אולי יעניין אותך גם...