מחפשת את אבא, הדס נוימן

הפצ'ה קוצ'ה הגדול בעולם יתקיים בתחילת השבוע בתל אביב

"הערב כולו, כמו החיים עצמם, ייצבעו בצבעי השבת השחורה עם אמונה פנימית שצבעים חדשים עוד ימלאו את עולמנו״

ביום ראשון ושני הקרובים יתקיימו בהיכל התרבות בתל אביב אירועי הפצ'ה קוצ'ה השנתיים. האירוע המבוקש, שממלא אולמות עד אפס מקום, יתקיים זו הפעם ה 24 בארבעה סבבים.

פצ'ה קוצ'ה, עשרות אלפי צופים (יח"צ)

על הבמה הרחבה של ההיכל עולים, בזה אחר זה, אמנים ויוצרים משלל דסיפלינות יצירתיות כמו: מעצבים גרפיים, אמניות, פרפורמרים, מוזיקאיות, אנימטורים וצלמות. כל אחד מציג את היצירה שלו אבל כולם נשבעים אמונים לפורמט הנוקשה – שש דקות וארבעים שניות לכל מציג,. לא שניה יותר ולא שניה פחות.

את הפצ'ה קוצ'ה אוצרים ומנחים יחד כבר 17 שנה ענת ספרן, שמשמשת כנספחת התרבות של ישראל בשבדיה, ואיתי מאוטנר, שמשמש כמנהל האמנותי של פסטיבל ישראל.

הפורמט המיוחד של הפצ'ה קוצ'ה הומצא לפני כ 20 שנה ביפן ומאז מתקיים בלמעלה מ 1,300 ערים שונות בעולם כשהפצ'ה התל אביבי הוא הגדול והמפואר מכולם.

מיכל חלבין
רחלי שלו

"ה 7.10 הפך את העולם של כולנו. פצ'ה קוצ'ה מספר 24 ייגע בשבת הקשה ההיא ובמה שקרה אחריה" אומרים ענת ספרן ואיתי מאוטנר. "לעיתים בצורה ישירה ולעיתים בצורה מרומזת. איך שלא מסתכלים על זה – הערב כולו, כמו החיים עצמם, ייצבעו בצבעי השבת השחורה עם אמונה פנימית שצבעים חדשים עוד ימלאו את עולמנו״.

לצד מציגים נוספים, יציגו כמה מהמשתתפים נושאים שקשורים ישירות ל 7.10. כך למשל, צמד היוצרים הצעירים, איתמר תורן ואלמוג סלע, יציג את עולממו היצירתי ויחשוף את ההכנות מאחורי 6:30 – סרט תיעודי אמנותי בבימויו של דניאל אלון העוסק באירועי ה 7.10 ומבקש, באמצעות מבעים אמנותיים ייחודים ותפיסות חזותיות יוצאות דופן, לתאר את מה שהיה שם.

טרו טווינס (צילום יובל דניאל)
טרו טווינס (צילום: יובל דניאל)

משתתפת נוספת היא רעות אסימני שכותבת מכתב לבן שלה ומנסה להסביר לו ולעצמה את החיים המורכבים-כואבים-דואבים בישראל של 2024. בתוך המכתב הזה היא חושפת שורה של יצירות אותה היא יוצרת יחד עם הבת שלה, פעולות אקטיבסטיות המפנות אצבעות מאשימות כלפי ההנהגה ואמונה אחת גדולה בכוח של היצירה ליצור שינוי.

בארץ אהבתי, רעות אסימני

בישראל כמו בישראל שום דבר לא נותר ברמה השטחית ודאחקה היא לעולם לא רק דאחקה. בשש דקות וארבעים שניות שלו, יציג רוי סיגל את יצירתו ואת הפוסט טראומה עימה הוא מתמודד ויחשוף לראשונה סדרה של בובות חדשות שנוצרו בתגובה ל 7.10.

מתחת לשמיכה, רוי סיגל
רוצה הביתה, רוי סיגל

ולסיום, המעצב והאוצר שחר קדם מחפש את החיבור שלו/שלנו לאדמה ולטבע. בסדרת פרויקטים מפתים הוא לוקח אותנו בחזרה בזמן למקום הראשוני שתחת עול המציאות העכשווית קצת שכחנו מקיומו – מקום של התפרצויות הרי געש, סלעי בזלת ואש חיה ובוערת. ובנוסף, במיוחד עבור הפצ'ה קוצ'ה הנוכחית, שחר יציג את "ביצות זרעים"- בימים שרבים מאיתנו מפונים ועקורים מאדמתם ומתגעגעים אליה ייווצרו (יחד עם מתנדבים וחברים מקיבוץ רעים) 10,000 אובייקטים עשויים מאדמה שבהם כבר יש זרעים של פרחי בר מקומיים. יחידות האדמה המרהיבות הללו יוצגו בפואיה של היכל התרבות וקהל הפצ'ה קוצ'ה יוכל לקחת אותם הביתה ולהתיל אותם שם או במרחב הציבורי. בהשקיה או בגשם האדמה תתפרק ותפיץ אלפי פרחי פצ'ה קוצ'ה ברחבי הארץ – עדות לכח המצמיח של הטבע ולענווה שלנו כבני אדם מולו.

מקום ראשוני, שחר סגל
במציאות עכשווית, שחר סגל

אולי יעניין אותך גם...