המדריך האולטימטיבי של לג'יט לשבוע העיצוב במילנו

האירוע הגדול של עולם העיצוב מתקרב בצעדי ענק ובמיוחד לקראתו הכנו רשימה של כל מה שחובה לראות ומה שכדאי לנעוץ במפה

שני אירועי ענק יתרחשו במקביל בשבוע העיצוב של מילנו: אילו של Milano Design Week או בקיצור MDW ואילו של המהדורה ה 62 של Salone del Mobile.

כמו המוני מבקרים מכל העולם שיגיעו לחגוג עיצוב באירועים, השקות, תערוכות, מיצבים ובלי סוף מפגשים מרתקים, גם אתם תחשפו לכל מה שיש לשבוע המרוכז הזה להציע כולל המגמות והטרנדים הבולטים בתעשיית העיצוב לשנה הקרובה. 

אז הנה רשימת ההמלצות שלא כדאי לכם לפספס. הרשימה מסודרת לפי רובעים ומתובלת גם בהמלצות שלנו בתחום התרבות והאופנה. בסוף הרשימה מופיעים גם מיצבי החובה של Salone del Mobile.

מבקרים באזור Durini (צילום: יח"צ)

ה Fuorisalone (שבוע העיצוב) מעורר את העיר לחיים כדי לחגוג את עולם העיצוב ומה שמתרחש בו נכון לעכשיו בתעשיית העיצוב הבינלאומית בתחומי האדריכלות, עיצוב, אמנות, אופנה, רכב וטכנולוגיה. זה המקום להתעדכן בחדשות, בטרנדים, במגמות ובנושאים החשובים שמעסיקים את התחום עכשיו ויעסיקו אותו בעתיד הקרוב והרחוק יותר. אירועי שבוע העיצוב יתרכזו השנה סביב המושג Materia Natura ששואף לקדם תרבות של עיצוב מודע לסביבה ולהדגיש נושאים שקשורים בעיצוב עתידני ובקיימות.

Materia Natura (יח"צ)

האירועים החשובים לפי רובעים:

Brera Design Week:

חובה לראות:

מותג הרכב Porsche יציג בפעם החמישית את 'אמנות החלומות' והפעם עם Lines of Flight – יצירת אמנות אינטראקטיבית מונומנטלית בהשראת ריפוד הפפיטה האייקוני שהוכנס באחד מדגמי הרכבים של החברה. מקור ההשראה ליצירה במעשה הבריחה והעזיבה אל המרחקים. היצירה, שנראית כמו "נוף צף", מזמינה את המבקרים לטפס עליה ולחקור את הפסל כאילו היה "ערסל חברתי".

כתובת: Palazzo Clerici, Via Clerici 5

נוף צף במיצב של Porcshe. (יח"צ)

חברת Mutina למוצרי קרמיקה תארח ותציג תערוכת יחיד של המעצב הצרפתי Ronan Bouroullec. באותה הזמנות תציג החברה שתי קולקציות חדשות של אריחים לחוץ ופנים לצד מהדורות מוגבלות של פריטי קרמיקה חדשים.

כתובת: Casa Mutina, Via Cernaia 1/A / Spazio Cernaia, Via Cernaia 1

Ronan Bouroullec (יח"צ)

קבוצת Iris Ceramica תשתלט על ככר dei Mercanti עם המיצב Poesis Mareriae שיצרה מחלקת העיצוב של Zaha Hadid. הפרויקט יחגוג קרמיקה כחומר טבעי, מקיים ופואטי ויחקור את אינספור הדברים שניתן להפיק ממנו בדגש על תכונותיו הטכניות שבהן כוח וגמישות. הפרויקט מדמה נוף פלאי שאפשר לטייל בו וכמו ללכת לאיבוד.

כתובת: Piazza dei Mercanti / Via Santa Margherita 4

Zaha Hadid, מיצב בכיכר (יח"צ)

glo for art יציג מיצב אמנותי של המאייר הנודע Emiliano Ponzi. המיצב מייצג את האופי החדשני, המכליל והאוון גרדי של המקום ושל המאייר באמצעות חוויה שמשלבת אלמנטים טכנולוגיים ואינטראקטיביים. חלל התצוגה יהפוך למיצב ענק שיסחוף את העיר באנרגיות חיוביות. המבקרים יוזמנו לעבור דרך שער מלא צבע ולהלך דרך מנהרה מלאת גוונים וצורות אל עבר יצירה אמנותית מרשימה.   

כתובת: Hub Gattinoni, Via Statuto, 2

Emiliano Ponzi (יח"צ)

מותג האופניים Stark יציג את Transitions – מעברים – מיצב מרשים שימוקם ב Palazzo Sforzescoנוכחות המים במיצב תגדיר מורפולוגיות ותצורות שונות דרך שבילים מתפתלים וצורות שייווצרו במקום באופן בלתי צפוי. המיצב מזמין לחקר רב חושי כשבפעם הראשונה אפשר יהיה לרדת לאחד האולמות התת קרקעיים ולחוש את החומר בפעולה הודות לסימנים שיווצרו בו כתוצאה מהמפגש עם המים.

כתובת: Castelo Sforzesco, Piazza Castelo

Stark, חומר ומים (יח"צ)

לא כל כך רחוק אבל ממש אל תחמיצו את הביקור במתחם Corso Como 10 שכולל גלריות, חנות מדהימה ומסעדה משובחת. לרגל שבוע העיצוב תוצג תערוכה קבוצתית שתקבץ חברות ומעצבים מתחומים יצירתיים שונים שמשלבים בין תעשייה ותרבות. בתערוכה יהיו עיצובי פנים, אדריכלות, יופי, טכנולוגיה, חדשנות ואומנות. בין המוצגים יהיו גם כאלה של הרצוג ודה מרון, וורנר פנטון בשיתוף ויטרה, קוודראט ומונטנה ועוד.

בנוסף, יוצג המיצב Aliita Castle. מותג התכשיטים יקשט את החנות במתחם במיצב של חלומות נטולי גבולות: סרטים, חדי קרן, פיניאטות ודינוזאורים יעזו למבקרים להגשים כל משאלה.  

כתובת: Corso Como 10

חובה באופנה:

מותג היוקרה Hermes, שימוקם במבנה היסטורי ברובע, יציג קולקציה חדשה של ריהוט ואקסוריז לבית (כתובת: Via Palermo 10)

המותג Versace Casa יציג ב Palazzo della Permanente מיצב מסקרן של פריטים בסגנון הידוע והמוקר שלו תחת ניצוחה של הגברת הראשונה דונטלה ורסצ'ה (כתובת: Via Durini 1)

עוד בסביבה, ב Palazzo Orsini, יציג המותג Armani Casa גם הוא את הקולקצייה החדשה Echoes from the World שמקור ההשארה לה באטמוספרה, צבעים וצורות. בארמני מבטיחים אווירה אינטימית, הרמונית והרבה הפתעות (כתובת: Via Borgonuovo 11)

ב Fendi Casa תחשף הספה המודולרית Fendi F-Affair שמקור ההשראה לה בסמליל האיקוני והאלגנטי של פנדי (כתובת: Piazza della Scala)

המנהל האמנותי של Gucci, מכין בחנות הדגל של המותג את Design Ancora מיצב שכל כולו מדבר על ההשפעה של עיצוב איטלקי מסורתי וחדשני על העולם (כתובת: Via Pietro Verri, 10)

בחנות המותג Issey Miyake יוצג Fold and Crease – מיצב שעשוי מחפצים יומיומיים שיסודרו כך שייראו כאילו הם ארוגים. המיצב נהגה בשיתוף הקולקטיב ההולנדי We Are Carpets בהשראת בגדיו הייחודיים של מיאקה (כתובת: Via Bagutta 12) 

ככל שתסתובבו באזור תמצאו את חנויות התצוגה של מותגי האופנה הגדולים.

Issey Miyake (יח"צ)
Versace Casa (יח"צ)

כדאי לראות:

ב Fenix Scenario, חברה לחומרים חדשניים לעיצוב פנים, יוצג הפרויקט Fenix שחוקר את פוטנציאל החומר והמשטחים בהתחשב בקונספט 'דואליזם'. סטודיו שונים לעיצוב יחקרו וייצרו פריטי ריהוט רב שימושיים.

כתובת: Via Quintino Sella 1, angolo Foro Buonaparte

Fenix, דואלי ללא ספק, פינג פונג (יח"צ)

Porta Venezia – Everything in design

חובה לראות:

Google תציג את Making Sense of Color שידגיש עד כמה צבע בסיסי בתפיסת העולם סביבנו. החברה תציג גם את המשמעות של הצבע בפרויקט החומרה האחרון שהשיקה שעוצב על ידי סגנית הנשיאה לעיצוב חומרה וצוות העיצוב בחברה בשיתוף עם מעבדת האמנות והמחקר Chromasonic.

כתובת: Garage 21, Via Archimede 26

גוגל, משמעות לצבע (יח"צ)

ברובע יחכו לכם תצוגות של שמות גדולים נוספים שטרם חשפו את המיצבים והקולקציות שלהם שבוודאי יהיו קסומים ומרגשים, ובהם: Moooi עם מיצב גרנדיוזי וצבעוני שאסור לפספס (כתובת: Salone dei Tessuti, Via San Giorgio 29). WonderGlass תציג את תערוכת "ניגודים" במיקום הנפלא Istituto dei Ciechi ובה קולקציית גופי תאורה שעוצבו על ידי הסטודיו המובילים nendo ו Formafantasma (כתובת: Via Vivaio 7). חברת Kohler לכלים סניטריים תציג גם היא מיצב משובח בשיתוף SR_A studio (כתובת: Palazzo del Senato, Via Senato 10).

Kohler (צילום: יח"צ)

קצת מרוחק אבל על Corso Venezia תמצאו את Ceci n'est pas une salle à manger של Fornasetti. חדר האוכל שלהם הופך לרגע לסביבה קסומה וסוריאליסטית. המותג בוחן את הגבולות שבין דקורציה וחפץ, אמת ובדיה, דו ותלת ממד כשהכל מעורבבב לכדי משחק גרפי וחלומי שהופך את חווית הסעודה לאירוע שונה מהרגיל.

כתובת: Corso Venezia 21a

FORNASETTI, כסא בקבוקים וקוקטילים (יח"צ)

Lasvit, חברת התאורה שיודעת לדחוף את גבולות החומר למקסימום, תחשוף מיצב זכוכית מונומנטלי בשם Re/Creation שימחיש את השליטה ואת הגישה החדשנית של המותג לייצור זכוכית, עיצוב ואדריכלות. התצוגה המרשימה תשמש כמקלט לאסקפיזם יצירתי בתוך ההמולה של שבוע העיצוב ותציע למבקרים, שיוכלו לשכב על חלקים ממנה, מרחב בריחה לטעינת מצברים ולרוגע.

כתובת: Palazzo Isimbardi, Corso Monforte 35

Lasvit, מיצב מונומנטלי להתרגעות (יח"צ)

Raffles Milano, הקמפוס המקומי של המכון הבינלאומי לעיצוב ואופנה, יציג מגוון תערוכות שישקפו את השינוי המהותי שעובר על עולם העיצוב בשנים האחרונות. התערוכות מזמינות את האורחים לגלות את עולם הדמיון של מעצבי עיצוב המוצר, עיצוב הפנים, העיצוב הגרפי והאופנה ולזהות את הערך הפנימי של רעיונות כהזמנה להתבונן עמוק אל לב התהליך הרעיוני. בין היתר, יוצגו שימוש בחומרים אורגניים, תצורות מגורים חדשות והצעות לאבות טיפוס לחללים ציבוריים עתידניים.

כתובת: Via Felice Casati16

Raffles, ג'מה ביזצה (יח"צ)

כדאי לראות:

מותג הריהוט הגרמני vestak מציג קולקציית קפסולה שהיא מיזוג מושלם בין ריהוט ואופנה שנוצרה בשיתוף פעולה עם מותג האופנה ASPESI. יחד הם משלבים מסורת ואומנות עם חדשנות והופכים בגדי ניילון ישנים לספות. התוצאה היא פרויקט TRANSFORMATION – פריטי ריהוט מאריכי חיים בעולם של צרכנות יתר. בקולקצייה שלוש ספות, שמיכות, צעצועים וכריות.

כתובת: Corso Venezia 14

vetsak-x-ASPESI (צילום: יח"צ)

המותג האהוב Marimekko חוגג יחד עם המגזין Apartamento יום הולדת 60 בבר Unikko. המותג הפיני חוגג את הפרינטים המוכרים בקפה המילנזי שימחיש את סגנון החיים השמח והאופטימי שלו. התוצאה – שילוב של הפטרן הפרחוני המוכר של מרימקו עם סגנון החיים ועיצוב הפנים היומיומי של אפרטמנטו. 

כתובת: Via Antonio Stoppani 15

מרימקו ואפרטמנטו (צילום: יח"צ)

ב Piscina Cozzi, ניתנת למבקרים הזדמנות ייחודית להציץ אל לוקיישן היסטורי תת קרקעי שגם יחגוג השנה 90 שנה. גולת הכותרת בבריכה היא הפסיפס העתיק של המרחצאות שהיו שם שמצבן עדיין מושלם. במהלך שבוע העיצוב יזכו המבקרים בהצצה נדירה אל האתר ההיסטורי שיקום לחיים ויזכה לתהילה מחודשת. הנהלת הבריכה מקפידה להעצים את מורשתו ההיסטורית-תרבותית של המקום באמצעות מיצבים, יצירות אמנות, תערוכות, תצוגות אופנה ושיתופי פעולה מסוגים שונים.

כתובת: Viale Tunisia 35

Piscina Cozzi, שילוב בים מסורת ועתיד (יח"צ)

Johanna Seelemann x Park Associai, שיתוף פעולה בין משרד אדריכלים ומעצבת יעלה את Micrographia – Redesign for Biodiversity – סדרה של שלוש עבודות ניסיוניות שהן בעצם עיצוב מחדש של חיפויי חזיתות מבנים, מערכות השקיה עתיקות ועמודים, שמבטאות את הצורך של המעצבת לבחון הגדרה מתוקנת של עיצוב סטנדרטי ולהציע סביבת מגורים שבה לצד האדם מצטרפות כמה שיותר צורות חיים.

כתובת: Park Hub, Via Garofalo 31

Johanna Seelemann x Park Associati, לא רק בני אדם (יח"צ)

Outpump, תציג את WALLCOME – המיצב שיעמוד בלב הרובע יציג קיר ענק עליו הוזמנו סטודנטים צעירים לעיצוב גרפי ממוסדות נבחרים במילנו להציג קונספטים יצירתיים שיביאו את החופש ליצור עיצוב ללא גבולות ובשילוב רגשות. שם הפרויקט אינו מקרי אלא נועד להדגיש את תחושת קבלת הפנים שהמיצב שואף להביא לאזור שידוע בהטרוגניות ובהכלה שלו.

כתובת: Piazzala Lavater

Outpump, חופש לביטוי (יח"צ)

Unlimited Design Orchestra – 5VIE

חובה לראות:

פרויקט Nice to See You של המאסטרו Gaetano Pesce שהלך לעולמו בשבוע שעבר הוא למעשה תערוכה שבה יוצגו כשלושים פריטי ריהוט, ברובם כאלה שטרם נראו. הפריטים נבחרו לא רק בגלל שהם פונקציונאליים אלא גם כנושאי מסרים שמעודדים מחשבה. פרויקט נוסף של פשה, בשיתוף עיריית מילנו, הוא המיצב המונומנטלי – L'Uomo Stanco שעוסק בעייפות שחווה לאחרונה, לפי דעת פשה, "המין החזק" כתוצאה מהתמודדות עם סוגיות מורכבות בכל תחומי החיים: פוליטיקה, הנדסה, מדע, אמנות וכדומה.

כתובת: Veneranda Biblioteca, Sala delle Academie, Piazza Pio XI, 2

כסא דלילה, גאטנו פשה (צילום: יח"צ)

Grounded הוא פרויקט בניהול אמנותי של המעצבת Cristina Celestino עבור Fornace Brioni – חברה ותיקה לייצור חיפויים בעבודת יד. המיצב הוא מאין עולם שבו אלמנטים פיסוליים העשויים מחיפויים חדשים שמשיקה החברה שעוצבו על ידי צ'לסטינו ו Snøhetta. סידור האלמנטים מדמה אוצרות מוזיאלית שמשלבת אלמנטים גיאומטריים ומיני קירות שחובקים שילובים לא רגילים של חומרים. 

כתובת: Via Santa Marta 21

ניהול אמנותי כריסטינה צ'לסטינו (צילום: Mattia Balsamini)

Seletti, המותג האיטלקי לעיצוב פריטים לבית הידוע ברוח הפופית והלא שגרתית שלו, חוזר בפעם השביעית עם DESIGN PRIDE – פרויקט שחוגג חופש, יצירתיות וכיף. תחת המסר המכליל We Are Design, הציבור מוזמן להצטרף לתהלוכת רחוב שתתחיל בכיכר Castello, תחצה את רובע 5VIE עם מוסיקה, מיצגים ושלטים ותסתיים במסיבה גדולה. כדי להיטיב עוד יותר עם החוגגים, מותג הגלידה המשפחתי Sammontana יצטרף גם הוא לחגיגה.

המצעד יצא: ביום רביעי, 19.4 מ Piazza Castelo פינת רחוב Minghetti ומסיבת ענק תתקיים בין 19:30-24:00 ב Piazza Affari

We Are Design (צילום: LaFata Bruno)

Gufram, המותג האיטלקי הבועט, יציג את La bocca è mobile יחד עם מותג הריהוט Motionitalia. הודות לטכנולוגיה החדשנית של המותג, ולצד מיצג שהוכן במיוחד לשבוע העיצוב, תתעורר לראשונה ספת Bocca הידועה של גופרם לחיים ותזכיר לכולם עד כמה מהפכנית ויוצאת דופן היא הייתה בשנת השקתה אי שם ב 1971. 

כתובת: Palazzo Litta, Sala degli Specchi, Corso Magenta 24

הספה שמתעוררת לחיים, Gufram (יח"צ)

האדריכל היפני Kengo Kuma מציג את The Spirit of the Forest – תערוכה שחוגגת את תרבות יפן דרך שילוב של אמנות ועיצוב. במרכז התצוגה עומד פסל מונומנטלי שכולו הומאז' לאווירה המיתית שחווים ביערות יפניים. הפסל משלב אדריכלות, אמנות וטבע.

כתובת: Via Maurizio Gonzaga 7

מערבה מהאזור, אבל ממש חובה לבקר בכל פעם שאתם במילנו, הוא המתחם הקסום Rossana Orlandi שממוקם במבנה יפהפה שתמיד מאגד בתוכו תצוגות מרהיבות שמסודרות בחדרים ואולמות בגדלים שונים ובכמה קומות. בביקור שם, ותוך כדי מפגש עם האוצרות שרוסנה הכינה, בטוח שתפגשו מישהו שאתם מכירים. יש מי שאומר שצפויה שם הפתעה של המעצב רון ארד שצפוי להציג שם.

כתובת: Via Matteo Bandello 14

Rossana Orlandi ממש חובה (יח"צ)

כדאי לראות:

סטודיו Eliurpi יציג את SHADOWS&POEMS – תרגום מחדש של טכניקות מסורתיות של Sombrereria – מותג ספרדי לייצור כובעים. התוצאה הם מוצרים אלגנטיים עשויים בשפה עכשווית שבין עיצוב, אמנות ואופנה. בין היתר, ניתן יהיה לראות חפצים לבישים, פריטי ריהוט וניסויים בחומר. בנוסף, מיצב מותאם למקום יכלול גופי תאורה שעוצבו במיוחד ואלמנט בהפתעה שתוכנן תוך מחשבה על גוף האדם ועל אלמנטים אדריכליים. 

כתובת: Palazzo Litta, Corso Magenta 24

Eliurpi, אלמנטים לבישים (יח"צ)

Gunjan Gupta נחשבת לאחת המעצבות ההודיות העכשוויות והמוכשרות. הגישה היצירתית, הגחמנית ויוצאת הדופן שלה באה לידי ביטוי בחפצי האספנות שהיא יוצרת אבל גם באוסף החדש שלה ikkis שבו חפצים יומיומיים. עבור שבוע העיצוב הכינה גופטה פריטים בהשראת המעצב האיטלקי הידוע אטורה סוסטס.

כתובת: 14 Via Cesare Correnti

בהשראת סוסטס, Gunjan Gupta (צילום: יח"צ)

הפריטים המסקרנים של המעצבת, האמנית והיזמת Jay Sae Jung Oh הם תולדה של מחקר הקשר שבין אמנות ועיצוב. התוצרים הבלתי קונבנציונאליים שלה משלבים סגנון ופונקציונאליות ובעיקר מייצגים את הייחודיות הבלתי מתפשרת שלה.

כתובת: Palazzo Litta, Corso Magenta 24

גם אמנות גם עיצוב (יח"צ)

Walk of Design – Tortona:

חובה לראות:

IKEA חוזרת למילנו כדי להציג הפעם את 1st (First) – תערוכת מיצב שחוקרת את "הפעמים הראשונות" של דברים שאנשים חווים כשהם עוברים לבית הראשון שלהם. מרגע הכניסה, המבקרים יחושו את "הראשונים" הבולטים של חיים בבית חדש. מובטח שהמיצב יהיה מרענן, מרגיע וכיפי ובנוסף, איקאה תשיק מוצרים חדשים שניתן יהיה לחוות ולהתרשם מהם במקום ואפשר יהיה גם לאכול את הנקניקיות המפורסמות.

כתובת: Visconti Pavilion, Via Tortona 58

פעמים ראשונות, IKEA (יח"צ)

Flowair של מותג התאורה Ingo Maurer הוא מיצב עצום בגובה של כעשרה מטרים שהותאם למקום וישלב משחק של צורה, צבע ותאורה כמובן. המיצב יורכב מצורות רכות, מרקם אמורפי ואלמנטים אורגניים שיתנופפו באמצעות מכונות רוח ורוח טבעית במהלך היום ויוארו באמצעות תאורת LED בגוונים שונים בערב ובלילה.

כתובת: BASE, Via Beergognone 34

נעים ברוח, Ingo Maurer (יח"צ)

אם אתם מחפשים רוגע בתוך ההמולה Aqua היא ממלכה שמשלבת בין שלווה וחיוניות – הומאז' לתפקיד החיוני שיש למים בחיים של כולנו. המשחק של אור וצל על פני המים יוצר אווירה שמסמלת את הדינמיקה הטבעית של האלמנט הכל כך חיוני הזה. חוויה שבה המים הופכים לעיקרון מעורר השראה ולרעיון עיצובי. בדיוק כמו שהמים משתנים כל הזמן בהתאם לאור ולמיכל בו הם כלואים, המיצב של Archiproducts Milano בשיתוף Studiopepe מדבר על נזילות החיים עצמם. בין צבעים לשקיפות, המיצב חוקר את עיצוב הפנים שבו הריהוט משתלב בצורה מושלמת עם צורות וחומרים בהשראת אלמנט המים.         

כתובת: Via Tortona 31

כמו החיים עצמם, Aqua (יח"צ)

מותג התאורה Preciosa חוגג את המסורת של הקריסטל הבוהמייני ביצירת מיצב עכשווי שמשלב בין אומנות וטכנולוגיה. המיצב הדינמי Crystal Beat II יעטוף את המבקרים במוסיקה ואור ויזמין אותם לחוות מסע מהפנט דרך מקצבים ואורות מנצנצים.

כתובת: Via Tortona 31

מסע מהפנט, Preciosa (יח"צ)

Tortona Rocks חוגגת עיצוב רהיטים של חברות בינלאומיות, מיפן ועד קטר, שיציגו בפריטי הריהוט שלהן שפות עיצוביות חדשות אבל גם את המארג שבין מסורת, חקר חומרים ועיצוב עכשווי. כל זה תחת השם Prelude (קטע מוסיקלי המשמש לפתיחה) שמשקף את התהליכים, החומרים והטכנולוגיות שמשתנים כל הזמן ואת הנושאים הבוערים כמו בינה מלאכותית וקיימות שלוקחים חלק בדיבור על העולם של המחר. 

כתובת: מקבץ אירועים בעיקר ברובע טורטונה

קיימות ובינה מלאכותית, Tortona Rocks (יח"צ)

במשרדי ההנהלה של AG&P יוצג מיצב שמשלב בין גינה טבעית, בינה מלאכותית ורובוטים – קיום משותף עתידי שמתחיל להתקיים כבר עכשיו.

כתובת: Via Savona 50

עבר, הווה ועתיד, AG&P, (יח"צ)

ב SuperdesignShow עמוס התכנים שצריך גם אותם לראות יוצגו תערוכות רבות בהן המיצב של מותג הרכבים Lexus שיציג את Time – שני מיצבים אינטראקטיביים שבוחנים איך עידן החומרה המוגדרת בתוכנה שירחיב מאוד את האפשרויות לחוויות מותאמות אישית ויאפשר לעיצוב עתידי להתפתח עבור כל אינדווידואל בנפרד. תערוכה אחת, בפנים, BEYOND THE HORIZON, תדבר על ההתניידות המתפתחת של הדור הבא. והשנייה, בחוץ, תחת הכותרת "8 דקות ועשרים שניות" תבטא את המחקר החלוצי שנעשה בלקסוס לגילוי גישות חדשות לעיצוב וטכנולוגיה לקראת עתיד נטול פחמן. 

כתובת: Via Tortona 27

עיצוב אישי, Lexus (יחצ")
פלטפורמת המעבדה BASE תציג את We will design בפעם הרביעית שתוקדש הפעם לשייכות המובנית ובצורך הקולקטיבי בשיתוף פעולה, טיפול הדדי וסולידריות. המתחם התעשייתי לשעבר הופך בשבוע הזה למעבדה שמחה שמקבלת ומקדמת פרויקטים של מעצבים, חוקרים ואקדמיות מסביב לעולם.
כתובת: Via Bergognone 34
סולידריות, BASE (יח"צ)

כדאי לראות:

חברת הצבע הקוראנית Noroo תציג יחד עם אמן הרחוב הספרדי Okuda San Miguel את Hong Chul Wonderland – יצירת קיר ענקית על חזית מבנה ברחוב שנמצא במיקום אסטרטגי ברובע טורטונה. השילוב בין חברת הצבע והאמן לצד קנה המידה של הקיר יביאו ליצירה ייחודית שתשקף את ראיית העתיד בתחום הצבע והטרנדים של Noroo.

כתובת: Officina 31

אז מה צפוי לנו? Noroo (יח"צ)

The Ugly Duck היא חברה בינלאומית שיושבת בדובאי ומייצרת מהדורות מוגבלות של צעצועים לאספנים. בכך היא מציעה השקפה חדשה על הקשר שבין אמנות ועיצוב פנים. החברה משתפת פעולה עם מותגים שונים כמו מייק טייסון, מייקל ג'קסון, פנטון וז'אן מישל בסקיאט.

כתובת: Via Tortona 31

הבובות מדובאי (צילום: יח"צ)

Color Design Experience – Durini

חובה לראות:

רובע Durini, על 32,000 המטרים הרבועים של שטחי התצוגה שבו, הוא ביתם של קהילה מאוגדת של כ 40 חברות שמייצגות בצורה הטובה ביותר את המיתוג הנחשק Made in Italy אבל לא רק. כאן מדובר בחברות מסורתיות יותר וגדולות כמו B&B, Boffi, Cassina, Cosentino, Ethimo, Natuzzi, Rosh Bobois ורבות נוספות. אלו החברות המובילות שמקפידות על איכות בלתי מתפשרת ומובילות את הטרנדים העכשוויים באיטליה ובעולם. 

המותג Cappellini יציג קולקציה חדשה בחנות הדגל החדשה שלו שנפתחה בשנה שעברה בלב הרובע. אולמות תצוגה שחודשו לאחרונה וששווה לבקר בהם הם גם Giorgetti ו Porro וכמובן כל יתר המותגים הגדולים. Nemo תציג קונספט חדש לתצוגה באולם החברה בשילוב עיצוב של אלווארו סיזה ואחרים. אולמות התצוגה של כל המותגים ייפתחו לכבוד המבקרים ובהם Living Divani, Flos, Poltrona Frau, Foscarini, Carl Hansen&Son ואחרים.

Alessi מכינה השנה את Myths Makes Beliefs – מיצב מבטיח שחוגג הרבה דימיון ובו, בין היתר, פריטים של Naoto Fukasawa ו Nendo (כתובת: Via Alessandro Manzoni 41) 

Tom Dixon, המעצב הבריטי, יציג את הקולקצייה שלו לשנה הקרובה עם גוונים חדשים לגוף התאורה Bell lights לצד שנדליר חדש בעיצוב אורבני (כתובת: Via Alessandro Manzoni 5)

גוון חדש, טום דיקסון (צילום: יח"צ)

השנה תושק תערוכת קונספט חדשה תחת הכותרת Dreamlike Colours והפם של הסטודיו היצירתי NickMaltese. התערוכה תורכב ממיצב אמנותי שיוצב בנקודות אסטרטגיות ברובע ויציע למבקרים הזדמנות ליהנות מחוויה סוחפת בעולם החלומות והחזונות האמנותיים. העבודות ישתלבו באופן אורגני בסביבה העירונית וייצרו דיאלוג בין אמנות, אדריכלות וצבע. המטרה היא לצקת משמעות בכתובות השונות ברובע מתוך רצון לייצר תקשורת עירונית טובה שתחבר בין הכתובות השונות.

מיצבי האמנות יוצבו ב: Via Durini, Via Santa Cecilia, Piazza San Babila, Via Visconti di Modrone

This Future is Currently Unavailable – Isola Design Festival

חובה לראות:

במתחם Lampo Milano יוצגו שתי תערוכות: 

Isola Design Gallery תתמקד בעיצוב לאספנות, עיצוב ייחודי, עיצוב הולנדי ועיצוב מוצר עכשווי שיצרו מעצבים עצמאיים וסטודיו לעיצוב מכל העולם.

התערוכה Is One Life Enough? תציג אוצרות של פריטים לאספנות ופריטים מסחריים שנוצרו תוך שימוש בחומרים מקיימים. היא תדגיש את השיח על אינספור דרכים בהן ניתן לעשות שימוש נוסף במוצרים וחומרים שנועדו במקור לשימוש מעגל חיים אחד. 

כתובת: Via Valtellina 5

Water Wire by Tiago Braga (צילום: Lufe Torres)

במתחם השני WAO PL7 יוצגו מספר תערוכות פנים וחוץ כולל Disclosure: Design Studios Unveiled. בחניון התת קרקעי שיוסב לסדנא להופעות חיות בהן יציגו מעצבים את האופן שבו הם מייצרים מוצרי עיצוב.

כתובת: Via Luigi Porro Lambertenghi 7

Yu Watanabe (צילום: Shinji Yagi, Yoshihiro Ozaki)

בדיוק ממול, במתחם השלישי Galleria Bonelli, יוצגו שתי תערוכות: Anatolia בהשראת צומת הדרכים הגדול של ציוויליזציות עתיקות באווירת דרך המשי – נתיב מסחר היסטורי שחיבר בין מזרח ומערב ויצר מרכז חיוני לשיתוף תרבויות, מלאכות, אומנויות וטכניקות מסורתיות. התערוכה לוקחת את כל זה לעולם של ימינו ותציג שיתופים שכאלה בין מעצבים עכשוויים.

התערוכה השנייה Ithra, Routes to Roots תהווה סיפור מסע עיצובי באזורי MENA (המזרח התיכון וצפון אפריקה) והעולם המשמר את המורשת ואת כדור הארץ. ההתמקדות תהיה במלאכות ובטכניקות קדמוניים וגישור שלהם לעיצוב המודרני. האובייקטים הפונקציונאליים שיוצגו ידגישו גישה אקולוגית לעיצוב, שילוב חומרים ביולוגיים, משאבי טבע, פסולת ביתית ותעשייתית ושילוב שיטות מסורתיות עם חדשנות ליצירת עיצוב מודרני.

כתובת: Via Luigi Porro Lambertenghi 6

Doodle And The Gang (צילום: Pavel Eryshev)

Zona Sarpi:

חובה לראות:

ה Centro Culturale Cinese יציג בחלונות החנויות ובאזורים ציבוריים ברובע אבות טיפוס וניסיונות בעיצוב שנוצרו על ידי מעצבים עצמאיים. בנוסף, המרכז יארח כמה סדנאות ומיצבים כמו למשל זה של RO.UP group שיעסוק בשימוש חוזר בפריטי לבוש.

כתובת: Via Paolo Sarpi 26

Fabbrica del Vapore, מרכז התרבות הגדול באזור, יציג תחת הנושא "שינוי וחדשנות עכשוויים" ויארח את התערוכה Changes, Know Now China שבה למעלה מ 20 פרויקטים שהוצגו בערים ובשבועות עיצוב בסין. התערוכה מציגה את השינויים התמידיים שמתרחשים בסגנון החיים הסיני ובעיצוב עכשווי מסביב לעולם. שבוע העיצוב הסיני הרישמי, אוניברסיטאות, מוסדות מחקר, מעצבים וחברות שעוסקים במחקר ופיתוח יציגו לצד קהילת המעצבים המקומית ברובע. עוד יוצגו מוצרים שמתייחסים ל Zen Design אך משלבים עיצוב עכשווי שפותחו בדיאלוג עם נזירים בודהיסטים שיציעו גם רגעי מדיטציה וטקסם מסורתיים כמו טקס התה.

כתובת: Via Giulio Cesare Procaccini 4

מקומי, סיני ובינלאומי (צילום: יח"צ)

במוזיאון ADI יוצג מבחר של פריטים תעשייתיים שמייצג את ההתפתחות והקשר שבין סין והעולם המערבי, כולל פיתוח עתידני של Lotus Life – אופניים קלות משקל בעלות מסגרת עשויה סיבי פחמן. 

כתובת: Piazza Compasso d'Oro 1

מוזיאון העיצוב ADI (צילום: יח"צ)

Salone del Mobile:

תערוכת הריהוט והאביזרים הבינלאומית השנתית חוזרת בגדול זו הפעם ה-62 ומכינה לקהילת העיצוב גם השנה אינספור הפתעות ולא מעט חידושים. התערוכה הפעם בנושא for the good of ecological transition תתקיים על פני שטח של 172,000 מ"ר (פי 8 מאקספו התל אביבי שלנו), שבו יציגו כ-2,000 מציגים (מתוכם כ 70 אחוז איטלקים) וצפויים להגיע אליה כ 300,000 מבקרים מרחבי העולם. 

חובה לראות:

אחת ההפתעות המרתקות בתערוכה השנה היא ללא ספק המיצב של המפיק והקולנוען דיוויד לינץ' שיוצב בביתנים5-7. המיצב יעורר מחדש את תחושת הפליאה שלנו, יתמקד ברגעים בלתי נשכחים ובזכות השפה הקולנועית והתיאטרלית של לינץ' יחגוג את עיצובו של חלל שבו אפשר יהיה לעצור לרגע ולחשוב, לא רק בחלל פיזי אלא גם ובמיוחד בחלל אישי פנימי. 

המפיק והקולנוען דיוויד לינץ'. (צילום: Dean Hurley)
מיצב 'פנים' של דיוויד ליץ'. (יח"צ)

לכבוד ציון 25 שנה לפלטפורמה הצעירה SaloneSatellite (ביתנים 5 ו 7), תתמקד התערוכה הפעם במציגים צעירים ותארח כ 600 מציגים מתחת לגיל 35 ועוד 22 בתי ספר לעיצוב מהעולם כולו וכל זה תחת הנושא connecting design since 1998

SaloneSatellite למעצבים צעירים (צילום: Ludovica Mangini)

בנוסף, השנה תארח התערוכה את EuroCucina – הביאנלה למטבח (ביתנים 2-4) שתתמקד באדם, בעיצוב מטבחים, בקיימות ובטכנולוגיה אבל גם, ובעיקר, בעיצוב מזון. באזור זה יוצבו שישה שיתופי פעולה של שישה מגזיני מזון עם שפים ומומחי מזון וחדשנות שונים שידגישו מרכיבי מזון ועיצוב מהטבע ויעסקו בשאלה – מה יש למזון להציע לעולם כאלמנט של עיצוב.  

מתחת לפני השטח, סטודיו Salotto, ניו יורק. מיצב בתערוכה. (יח"צ)

לג'יט מאחלת לכם שבוע של חוויות, הנאה והעשרה. 

אולי יעניין אותך גם...