ניגא שף FOR HOME, תמונה: ויקינג ארה"ב

המגמות המובילות במטבחי היוקרה: כל מה שחלמתם עליו

תנור שמזהה את המאכלים שנכנסים אליו, מדיח שיודע מה רמת הלכלוך בכלים שלכם או מכונות להכנת גלידה ביתית וטרייה, כל החידושים בהם תרצו לצייד את המטבח שלכם

אין ספק שבשנים האחרונות הפך המטבח ללב של הבית. הוא הרבה יותר מהמקום בו מבשלים אוכל, זהו מקום לרגעים משפחתיים ולאירוח חברים, ואנחנו מוצאים את עצמנו מבלים הרבה מהיום שלנו שם. לכן, זה לא מפתיע שיותר ויותר אנשים משקיעים ומטפחים את חלל המטבח. כדי להישאר מעודכנים, רתמנו לצידנו את יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק של חברת ניגא שף FOR HOME, לספר לנו על הטרנדים הבולטים והחדשים ביותר בתחום מטבחי היוקרה.

 

המגמה הבולטת ביותר במטבחים היום, היא שהפסיקו להחביא אותם. בשונה מבעבר, המטבח כבר לא מוסתר בחדר נידח וסגור, המטבחים כיום גדולים ומהווים מרכז הבית. המטבח כולו יכול להראות כחזית אחת שחושפת את החומר המיוחד ממנו הוא עשוי. במטבחי היוקרה, אנחנו נראה לדוגמה שימוש בנירוסטה מיוחדת, בקוריאן או אבן טבעית, שחושפת ומבליטה את מכשירי החשמל הייחודים המונחים בו.

באדיבות ניגא שף FOR HOME צילום: Itai Aviran Photography
ניגא שף FOR HOME, אדריכל עמיר צורף, צילום: איתי אבירן

פעמים רבות מטבחי יוקרה מאובזרים במכשירים המשוכללים והיפים בשוק ולכן, לא ממהרים להחביא אותם או לצפות בחזית אינטגרלית. המגמה היא להבליט את חומרי החיפוי של הארונות, לתת כבוד לחומרים הטבעיים גם בחזיתות וגם במשטחים ולעומתם, להציב נקודות עניין בולטות בצורת מכשירי חשמל ייחודיים. 

 

מגמה נוספת במטבחי היוקרה היא ברמה הפונקציונאלית. כבר כמה שנים שאנחנו רואים עלייה במכשירים משולבים בינה מלאכותית. עליה מאוד בולטת ברצון לשלב במטבח מכשירים עם ערך מוסף, באיכות האוכל וגם באופן ובקלות הכנתו. הבינה המלאכותית במכשירים כמו תנור או מדיח מאפשרת פעולות שמכשירים רגילים אינם יכולים לעשות, כמו זיהוי האוכל שמוכנס אליהם והתאמת הליך הבישול או מדיח שמזהה את רמת הלכלוך ומנקה את הכלים בפעולה קצרה. אנחנו עדים לנכונות של המשתמשים להשקיע משאבים בשילוב המכשירים האלה.

ניגא שף FOR HOME , (ALFA PROFESSIONAL) צילום: alfa forni דגם Toto
ניגא שף FOR HOME- מדיח כלים בשלוש דקות ובשליש מכמות המים' צילום: איתי אבירן
FREEZE_AND_GO ג'לטו ביתי- באדיבות ניגא שף FOR HOME

במקביל, אם במטבחי הפנים נראה את הצורך בתהליכים אוטומטיים, במטבחי החוץ המגמה היא הפוכה לגמרי. ישנה חזרה לבישול מסורתי ופראי, בתנורי גחלים ובישול בטאבון על אבן חשופה. אמנם הגרילים שעובדים על גז עדיין פה, אך לצידם, יתייצבו בגאון טאבונים גדולים עם אבן ותנורי גחלים שחוץ מלהיות אצלכם בחצר, ניתן לפגוש אותם גם במסעדות השף המפורסמות ביותר בעולם. בתנור מסוג זה, מתבשלים המאכלים על גבי גחלים בלבד, מה שמעניק להם טעמים עמוקים של אדמה ועישון עם האפשרות לשלוט בכמות האוויר הנכנסת והיוצאת.

 

טרנד נוסף הוא לא אחר מאשר גלידה. עולם הגלידה הביתית הולך ומתרחב וישנם פודיז, חובבי אוכל, שמתמחים בהכנה ביתית של גלידה איטלקית, ג'לטו. לשם כך, חברות שונות מפתחות מכונות גלידה ביתיות וחכמות שיאפשרו הכנת גלידה טרייה, יש כאלה שאפילו יעשו זאת בשבע דקות בלבד.

 

*הכותבת היא יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק של חברת ניגא שף FOR HOME

תנור גחלים JOSPER באדיבות ניגא שף FOR HOME
תנור גחלים JOSPER באדיבות ניגא שף FOR HOME

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...