FOBO | ספת מעצבים עם תיפורי ריבועים

הכל אודות הריפוד: כך תבחרו את הסוג הטוב ביותר לספה שלכם

איזה סוג טקסטיל עמיד יותר? איזה מהם ייתן מראה יוקרתי ואלגנטי? האם כדאי לבחור צבע מתון לספה או דווקא ללכת על הדפס נועז? כל התשובות לפניכם

אתם לקראת קניית ספה חדשה או מחפשים לרענן אחת ישנה? מתלבטים לגבי סוג הריפוד? ריכזנו לכם את הנקודות החשובות ביותר שכדאי לשים לב ולקחת בחשבון. כשזה נוגע לריפוד ספה, קיים מנעד רחב של אפשרויות וההחלטה לגבי סוג הריפוד, לפעמים חשובה לא פחות מצורתה, גודלה או עיצובה של הספה.

הדבר הראשון שיש להתחשב בו הוא הסביבה, המקום אליו מיועדת הספה ואפיון המשתמשים העתידיים שלה. האם מדובר בחלל ציבורי או פרטי? מהי מידת התדירות שיעשו בה שימוש ועל ידי מי? האם יהיו ילדים בסביבתה? או שיש בעלי חיים בתמונה? הגדרות אלה יעזרו לאפיין את הריפוד הרצוי, כך שיתאים לכם ולאורח חייכם הפרטני.

סוגי טקסטיל

מבחינת חומרים, ישנם סוגים רבים ושונים של טקסטיל ולכל בד תכונות אחרות, יתרונות לצד חסרונות. תחילה יש להפריד בין בדים טבעיים לסינתטיים, הבדים הטבעיים יקנו בדרך כלל תחושה רכה יותר, לעומתם, בדים סינתטיים יהיו לרוב קלים יותר לניקוי ותחזוקה. בין הבדים הטבעיים ניתן למנות את הכותנה, המשי, הפשתן, הקטיפה והעור.

כדאי לדעת שכיום כמעט ולא נפגוש בדים טבעיים בריפוד בבתים ישראליים – זאת למעט העור והקטיפה. יש לכך מספר סיבות, הן מבחינת העלויות והן מבחינת ההשלכות הסביבתיות והמוסריות השנויות במחלוקת (במיוחד בכל הקשור לריפוד עור).

ספה דגם PEPITA

בנוסף, אם בעבר "טבעי" נחשב יוקרתי יותר – כיום ברור למדי שריפוד סינתטי נהנה מיתרונות רבים ומהווה חלופה איכותית בהרבה. הסיבה לכך פשוטה: חומרים סינתטיים תוכננו במיוחד כדי להתאים לצרכים שלנו. הפוליאסטר, למשל, הוא הסיב הסינתטי הנפוץ והמוכר ביותר. לרוב הוא משתלב בתערובת עם כותנה. היתרונות הבולטים של הפוליאסטר הם החוזק שלו והעמידות שלו לחום ולקמטים. החיסרון המרכזי שלו היא  העובדה שמדובר בבד פחות נושם – חיסרון זה בא לידי ביטוי בעיקר בבגדי פוליאסטר ופחות בריפוד רהיטים.

 

סוג נוסף של ריפוד סינתטי הוא ריפוד מיקרופייבר, העשוי מסיבים מיקרוסקופיים זעירים. ריפוד מיקרופייבר יכול לאפשר לנו עמידות יוצאת דופן לאבק ולאלרגנים – וכך להוות פתרון אידיאלי לסובלים מאלרגיות שונות. עם זאת, צריך לקחת בחשבון את העובדה שרהיטים בריפוד מיקרופייבר עמידים פחות לכתמים – וכן יקרים יותר מהאלטרנטיבות.

ספה תלת מושבית במילוי פוך ונוצות דגם SOFT

מעבר לכך ניתן למצוא ספות בריפוד דמוי עור – זהו סוג ריפוד סינתטי שמחקה את המראה ואת היתרונות השימושיים של העור. ריפוד דמוי עור פחות נושם מחומרים סינתטיים אחרים – אך חשוב להקפיד על חומרי גלם איכותיים שכן חומרים דמויי עור זולים יתקלפו ויתפוררו במהירות.

ספה בריפוד עור בגוון חום-טבק דגם SHEERAN

צבעים והדפסים

לאחר שהתקבעתם על סוג הבד, אפשר להכניס קצת צבע לעניינים. חשבו מהו הקו העיצוב שבחרתם לחלל שלכם ואיך אתם רוצים שהספה שלכם תשתלב בו. האם אתם מעוניינים שהספה שלכם תיטמע בחלל או דווקא תתבלט בו? ראשית יש להתחשב בגודל הספה – לספות רביצה גדולות יתאימו לרוב צבעים יותר סולידיים ונייטרלים ואילו בכורסאות קטנות, יש יותר מקום לדפוסים ססגוניים. ריפוד הספה יכולה להיות הזדמנות נהדרת להכניס צבעים והדפסים עזים ואמיצים, שיהוו מוקד עניין בחדר.

מצד שני, קחו בחשבון שצבעוניות נועזת מידי עלולה להימאס עליכם מהר משחשבתם. במקרה ואתם רוצים ללכת לכיוון יותר רגוע ומתמזג בחלל, תוכלו להכניס נקודות צבע באמצעות כריות או כרבולית שנחה לה על הספה.

כשזה מגיע לכתמים, זכרו כי כל כתם כדאי לנקות במהירות, בין אם בעזרת מגבון לח או באמצעות חומר ניקוי ייחודי, על מנת שהכתם לא ייספג בריפוד הספה. בנוסף, מומלץ להזמין ניקוי ספות מקצועי אחת לכמה חודשים – כדי להיפטר מהכתמים העקשניים ביותר ולשמור על מראה חדיש ורענן.

תתחדשו!

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו

אולי יעניין אותך גם...