מתוף פרויקט הגמר בבצלאל, פרלה סיבאני (יח"צ)

הזוכה הגדולה של Pierre Cardin לשנת 2024 היא סטודנטית מבצלאל

"רגע ההכרזה היה אחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים בחיי" אמרה פרלה סיבאני בוגרת בצלאל שתזכה להתמחות ולעיצוב פריט לבוש משלה בבית העיצוב הנודע

פרלה סיבאני, בת 24, בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה ותכשיטים מבצלאל, היא הזוכה הגדולה בפרס Pierre Cardin ליוצרים צעירים שמוענק במסגרת תחרות בינלאומית מהחשובות הקיימות בתחום האופנה. התחרות מתקיימת ברחבי העולם בהשתתפות מעצבים ממוסדות אקדמיים מובילים ללימודי אופנה במטרה לאתר מעצבים צעירים מבטיחים. השנה, בחר המותג לקיים את התחרות בין סטודנטים לאופנה מישראל ממוסדות הלימוד: בצלאל, ויצו ושנקר.

לאור התקופה המאתגרת, הועבר השלב האחרון של התחרות לפריז ולשמחת העולים לגמר התקיים בסמוך לשבוע האופנה של עיר האורות ולתצוגת האופנה היוקרתית של המותג.

 

השראה מהסטודיו, פרלה סיבאני (יח"צ)
מזכיר את קרדן בשנות ה 60, פרלה סיבאני (יח"צ)

בשלב הראשון של התחרות, הגיעו נציגי בית האופנה לארץ וביקשו מ 150 המועמדים להציע מערכות לבוש שקשורות באופן ישיר למאפיינים הספציפיים של בית האופנה. ההצעות שהוגשו, נבחנו על ידי צוותי העיצוב של המותג. סיבאני בחרה לאייר מערכת לבוש כתומה עם כובע שפיצי שחור שכולל משקפיים ומזכיר מאוד את רוח העיצוב של Cardin בימי הזוהר שלו.

אל השלב השני הגיעו שבעה מועמדים סופיים, בהם פרלה סיבאני, שהוזמנו להשתתף בסדרת אירועי אופנה בפריז, כולל סדנת יצירה משותפת והזמנה לתצוגת האופנה של המותג בשבוע האופנה. בזמן השהות בפריז הוסיפה סיבאני לאייר חלקי לבוש נוספים בהשראת Cardin כפי שהם משתקפים ממרכיבים בחייו האישיים כמו המכונית והבית שלו ובדגש על קיימות.

לוח ההשראה של סיבאני (יח"צ)
בסגנון של קרדן (יח"צ)

צוותי האופנה לבית  קארדן עברו בין הפיינליסטים, התרשמו מתהליכי היצירה, בחנו את כישוריהם וערכו עמם היכרות אישית ומעמיקה. 

בתום הסדנה הוכרזה הזוכה בפרס הראשון – פרלה סיבאני, בוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. במסגרת זכייתה במקום הראשון, תתמחה סיבאני בבית המותג הצרפתי למשך שלושה חודשים ואף תזכה לעצב פריט לבוש שיימכר על ידי המותג.

הזכיין של פייר קרדן בישראל, רודריגו בזילקטי קרדו האחיין של פייר ופרלה סיבאני (יח"צ)

סיבאני סיימה בהצלחה את לימודיה בבצלאל באוגוסט האחרון לאחר שהגישה עבודת הגמר שעסקה בדימויי גוף בעולם הווירטואלי ובגבול העדין שבין האמיתי למזויף. בעבודתה, שנהגתה בהשראת הוריה האדריכלים, היא התמקדה בחיבור שבין עולם האדריכלות וגוף האישה.

מתוך פרויקט הגמר, פרלה סיבאני (יח"צ)
מתוך פרויקט הגמר, פרלה סיבאני (יח"צ)
מתוך פרויקט הגמר, פרלה סיבאני (יח"צ)

״מגיל צעיר מאוד אהבתי לצייר והתעניינתי בבגדים" אמרה פרל סיבאני "הייתי עושה סטיילינג לאמי ולאחותי. שבגרתי היה לי ברור שאני מתעניינת בלימודי אופנה. רגע ההכרזה היה אחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים עבורי. לשמוע את שמי מוכרז במקום הראשון על במה בינלאומית הסב לי גאווה רבה. אני שמחה לייצג את המוסד האקדמי בו למדתי שיטות עבודה מתקדמות שהובילו אותי לזכייה".

פרלה סיבאני בפריז (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...