הודעה זו נמחקה. באדיבות שקד בשן

הודעה זו נמחקה: ספיישל הולנטיינ'ס מוקדש דווקא לרווקים/ת שביננו

איורים מלאי ציניות והומור עצמי המסתירים קרוסלה של רגשות בחיי הדייטינג של הרווקים של ימינו יוצגו בקרוב בתערוכה חדשה

מושגים כמו "טינדר", "ערה?" ו"גוסטינג" לא זרים למי שחי את עולם הרווקות. האמנית שקד בשן לוקחת סיפורים אמיתיים מחייה וחיי חברותיה, ומבטאת אותם דרך איורים מלאי תמימות וטקסטים שכל אחת יכולה להזדהות איתם.

מושג שגור בעולם הרווקות. באדיבות שקד בשן
דייטינג. באדיבות שקד בשן

בשן התחילה את דרכה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, ובשנה א' חוותה פרידה קשה וכואבת. "לא הייתי רוצה לתת לו את הקרדיט על היצירה שלי, אבל באותם ימים לא הצלחתי לחשוב על כלום חוץ מעל זה שכואב לי, ואז באופן די ישיר, הרבה מהדברים שיצרתי התעסקו בזה. היצירה אפשרה לי פורקן מצד אחד, ומצד שני גיליתי שכשאני יוצרת סביב הנושאים האלה של זוגיות ופרידה – אנשים ממש מזדהים איתי. פתאום הבנתי שזו חוויה אוניברסלית ושאני לא לבד".

 

הסיפורים הקצרים המלווים באיורים ומעין קומיקס ילדותי (בקטע טוב), נעים בין סיפור על גבר שלא מוכן להיכנס למערכת יחסים רצינית, על נשיקה ראשונה בבר נרגילות או חצ'קון שהתפוצץ בדיוק ביום של הדייט המיוחל. סיפורים אמיתיים מנשים אמיתיות, שלרוב קורעים מצחוק, לפעמים מעוררים בנו את התחושה ש"גם לי זה קרה" והרבה פעמים מכווצים לנו את הלב.

 

ההומור והציניות הם הדרך להתמודד עם הכאב?

"חד משמעית. אבל אני כן גם לוקחת מרחק של זמן ומעכלת קודם את הדברים, הומור זו דרך התמודדות חשובה, אבל חשוב לי לתת לעצמי להרגיש. אם אצייר הודעת פרידה – כנראה שזה יהיה כמה חודשים אחרי שקיבלתי אותה. ברגע הראשון אבכה ואתפרק".

שברון לב זה עניין אוניברסלי. באדיבות שקד בשן
סיפורים אמיתיים מנשים אמיתיות. באדיבות שקד בשן
איור תמים. באדיבות שקד בשן

ב- 2020 יצא הספר הראשון שלה "אני רוצה את זה רומנטי" והיום היא כותבת טור לעיתון "הארץ" שנקרא "שואלת בשביל חברה". "ביצירה שלי אני עוסקת ביחסים, גוף, מיניות ומה שביניהם" היא מספרת לנו.

והתגובות?

"כמעט על כל סיפור שעולה יש מישהי או מישהו שאומר ״זה קרה לי גם!״ (לרוב כמה כאלה). אבל ברור שיש גם דברים פחות נעימים, אנשים שקשה להם עם תכנים שמדברים על מין, או שחושבים שזה זול. התגובות שאני מקבלת מהצד הגברי גם מגוונות, תמיד יהיו את אלה שיקראו לי ״שונאת גברים״, אבל יש גם מי שמזדהים, מתרגשים, לומדים. יש המון רצון ובקשות לכתוב גם סיפורים מהצד של הגבר. החוויה הזו לא פשוטה גם בשבילם".

 

יש תגובה שהפתיעה אותך במיוחד?

"הדבר האחרון שהפתיע אותי היה כשאינסטגרם מחקו את הפוסט שבו הזמנתי לתערוכה, בטענה שמדובר ב״שידול מיני בין מבוגרים״, מצחיק אותי שאיור תמים בטושים נחשב למשהו כל כך פרובוקטיבי ואסור. שלא טורחים לראות את המורכבת. עצוב לי שגם ב- 2022 עדיין מצנזרים אמנות, במקום לחשוב על השיח שעומד מאחוריה".

ב- 2022 עדיין מצנזרים אמנות. באדיבות שקד בשן
באדיבות שקד בשן

בתערוכה שאותה אוצרת מאי סהר, תציג מגוון יצירות חשופות של מפגשים, שיברונות לב והתכתבויות. מעברים בין גוף לנפש, בין התרחשות לבין תקווה, בין הומור לכאב.

 

"זה עולם ששם אותנו בהמון טלטלות רגשיות" אומרת לנו בשן. "יש ציפיות והתרגשות, אבל גם לא מעט אכזבות. כל הזמן יש את השאלה של כמה אני רוצה לעומת כמה רוצים אותי, וכל פעם להיפתח מחדש… זה מתיש. נראה לי שאם נדע להתנהג בכבוד יותר אחד לשני, לבוא עם רצון אמיתי להכיר, נלמד כחברה לעשות פחות 'גוסטינג', ויותר לדבר אמת ולהבין שלא זה לא – אז אולי יהיה קל יותר".

 

בכל זאת העולם חוגג היום את הולנטיינ'ס- יש איזה מסר לרווקים ולרווקות?

"לא לשכוח שלמרות הכל, דייטים זה כיף!"

התערוכה של שקד בשן תפתח בכולי עלמא ביום ראשון 20.2 בשעה 21:00 ותהיה פתוחה בימים ראשון עד רביעי, 20-23.2, בין השעות 21:00-01:00.

אולי יעניין אותך גם...