מתוך עמוד האינסטגרם @zara

ברבי-מאניה: החיים בוורוד

לרגל חגיגות הסרט החדש, הבובה האייקונית כובשת את עולם העיצוב

סרט 'ברבי' מגיע השבוע לאקרנים, גרסה קולנועית חדשה של גרטה גרוויג לבובה הכי אהודה בהיסטוריה. קשה לפספס את קידומו של הסרט ובואו הכה גלים גם בעולם העיצוב שנצבע וורוד בוהק. הבובה ברבי נולדה בשנת 1959 לחברת מאטל, היא הייתה מהפכנית בשעתה, צברה אהדה רבה ובשנות השמונים הפכה לסמל לתרבות הפופ ושימשה כמוזה למעצבי אופנה שונים לאורך ההיסטוריה שלה. השנה, זה התחיל עם תצוגת האופנה של ולנטינו בשבוע האופנה בפריז, המשיך בסדרת אקססוריז ונעליים של ברבי על מסלולי בית האופנה LOEWE ועד הכוכבות הגדולות על השטיח האדום לובשות וורוד נועז מכף רגל ועד ראש. גם מותגים פופולריים כמו זארה השיקו קולקציה 'ברבי' חדשה עם ניחוחות נוסטלגיים של שנות השבעים. אך לא הכל וורוד כמו שאומרים, הקמפיין גרף לא מעט ביקורות על דימוי גוף, בחירת דוגמניות עם מבנה גוף רזה וזווית צילום שלטענת רבים מנציחות ומעודדות את אידאל היופי. 

 

הטרנד לא נעצר בעולם האופנה והצבע הוורוד נכנס גם לעיצוב הפנים והבתים שלנו. Malibu DreamHouse  הוא נכס המוצע להשכרה באיירביאנבי ושואף להיות בית החלומות של קן. מדובר באחוזה שטופת שמש עם בריכה, גריל גינה ורחבת דיסקו חיצונית. בפנים תמצאו את ארון בגדיו, גלגליות, מגפי בוקרים ואלמנטים נוספים שמזמינים אותנו לצלול אל עולמו המופלא של קן.  

יציאת הסרט הולידה שיתופי פעולה ומיזמים נוספים ומסקרנים, ביניהם זה של 'סטודיו דריפט' ההולנדי. הצמד המוכשר, ראלף נאוטה ולונקה גורדיין, יצר בעקבות הברבי-מאניה המציפה את הרשת גרסה לעבודות הדקונסטרוקציה המוכרת שלהם. בסדרת העבודות 'Materialis', חומרנות, הם מציגים מוצרים יומיומיים, אותם פירקו לגורמים והרכיבו מהם יצירה חדשה. הפעם, הם חילקו את בובת הפלסטיק לחומרי הגלם שמרכיבים אותה, אשר הומסו ויצקו מהם בלוקים מלבניים המוצגים כקומפוזיציה יפיפייה שמתמצתת את הבובה דרך חומריה.  

אולי יעניין אותך גם...