גבינת פרמז'ן, פסטה עם פרמז'ן, תחרות עיצוב
אתגר הפרמז'ן

תגידו צ'יז: תחרות העיצוב של גבינת הפרמז'ן המקורית יצאה לדרך

תחרויות עיצוב הפכו לשגרתיות ובאנליות? אתגר העיצוב החדש שם את הפרמז'ן במרכז ומציע לכם הזדמנות לעצב עבורה, או לעצב באופן כללי לחוויית בישול ואכילה – בחירה שלכם

גבינת פרמג'אנו רג'יאנו מיוצרת היום עם אותם מרכיבים פשוטים ומקומיים ואותן שיטות ייצור שפותחו לראשונה לפני כמעט 1,000 שנה. ההתחייבות הזו לאותנטיות, היא אחת מהסיבות הרבות לכך שהיא הפכה לאייקון של התרבות האיטלקית. האייקוניות שלה, הובילה את החברה לחבור ל Kartell ול- Alessi ולהשיק אתגר עיצוב חדש, מיוחד ואפילו קצת הומוריסטי. בכל זאת, לא כל יום המשתמש של המוצר שלך הוא גבינה.

 

הזוכים יזכו בפרסי זהב, כסף וארד, כמו גם בתשומת לב תקשורתית באמצעות נותני החסות לתחרות, yanko design ו-Core77, שני גופי תקשורת מוכרים למעצבים תעשייתיים ולמעצבי מוצר. בנוסף, המקום הראשון יזכה בחוויית העיצוב האיטלקית האולטימטיבית, הכוללת טיול זוגי לאיטליה, סיורים פרטיים במוזיאוני העיצוב ובאולמות התצוגה של השותפים באתגר, וביקור VIP במתקן להכנת גבינות פרמג'אנו רג'יאנו.

פרמז'ן, אתגר עיצוב, תחרות עיצוב
wheels of cheese on the racks of a maturing storehouse

"מטרת האתגר היא לחגוג את התפקיד שממלאת האותנטיות של הפרמז'ן שלנו, בחוויית הבישול והאכילה." נכתב באתר התחרות על ידי המארגנים, "ההרשמה וההשתתפות היא ללא תשלום ופתוחה למעצבים מקצועיים ולסטודנטים לעיצוב."

 

טוב, הפרמז'ן היא לא באמת המשתמשת העיקרית במוצר. לתחרות שלוש קטגוריות, הראשונה בישול והיא כוללת מוצרים המשמשים בתהליך הבישול – החל מהכנת מזון ועד מתכון מוגמר, אפילו אחסון מזון. "בין אם אתם מגרדים גבינת פרמג'אנו רג'יאנו, חותכים ירקות או ממלאים סיר עם מים רותחים להכנת פסטה, כל כלי יכול להפוך את חווית הבישול לטובה יותר באמצעות עיצוב." הם מסבירים.

 

הקטגוריה השנייה היא אכילה, "תארו לעצמכם שולחן הכולל מנות מעוצבות להפליא, כלי אוכל מעולים, מפות או מפיות מעניינות. כל אחד מהפריטים הללו ישחק תפקיד בסוג החוויה שתהיה לכם בזמן שאתם יושבים ליהנות מהארוחה שלכם. כיצד הרעיון של 'אותנטיות' יעורר אותכם? אילו מוצרים חדשים הייתם מפתחים כדי להפוך את טקס האכילה לחוויה עיצובית בלתי נשכחת?"

 

הקטגוריה השלישית והאחרונה היא ישיבה, מארגני התחרות מזמינים אתכם לחשוב על הזמן בו ביליתם עם המשפחה והחברים בישיבה לארוחה נחמדה, נהנתם מהאוכל ומהשיחה. כיצד הייתם מעצבים את השולחן והכיסא על בסיס הנושא של 'אותנטיות'? באילו חומרים הייתם משתמשים? כיצד יכול עיצוב הריהוט לשפר את חווית האוכל לדעתכם?

תחרות עיצוב
grated parmesan cheese on wooden cutting board, selective focus

חבר השופטים יורכב ממספר מעצבים ואנשי חדשנות, ביניהם מעצב המוצר מאורו פורצ'יני שהספיק להיות CDO בחברת פפסי ובחברת 3M, מעצב העל קארים ראשיד, אייסה בירסל וביבי סק, הבעלים ומובילי סטודיו עטור פרסים המתמחה בעיצוב וחדשנות, המעצב ריצ'רד אייסרמן שמאחוריו עומדת קריירת עיצוב ענפה בה שיתף פעולה בין היתר עם הסטודיו של Ettore Sottsass, IDEO, Whirlpool, Philips, והמעצב פיאטרו רובאטי, מעצב שוויצרי מוכר המתמחה בעיצוב, מיתוג, שיווק ויעוץ לבכירים בכל הקשור בנושאים הללו. רובאטי מכהן כיום כיועץ בתחום לפרמג'אנו רג'יאנו וחברות מזון נוספות.

 

השיפוט בתחרות ייעשה בצורה דיגיטלית באמצעות ניקוד שיקצה נקודות לכל פרויקט והמוצר עם הנקודות הרבות ביותר יזכה באופן אוטומטית. "במידה ויהיה תיקו" הם מסבירים, "תהיה לשופטים הזדמנות לדון ולהצביע בשנית לבחירת הפרויקט המנצח. הקריטריונים לשיפוט יהיו: השראה של הנושא 'אותנטיות', חדשנות, פונקציונליות העיצוב, שיקולי קיימות, איכות אסתטית, איכות החוויה הכוללת.

 

תאריך אחרון לכניסה לתחרות: 15 בספטמבר. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...