Candela P-12 (באדיבות Candela)

מחשבים מסלול מחדש: איך ייראו המכוניות שלנו בעתיד?

מכונית מעופפת, מעבורת מרחפת מעל המים או מכונית עם דלתות הזזה? רכבי הקונספט שממחישים איך יכול להיראות העתיד שלנו

אולי יום אחד נראה אותם נוסעים על הכביש על ידינו, אבל בינתיים כלי התחבורה חושפים אותנו לנתיבים השונים שתעשיית הרכב יכולה לפנות אליהם. מפגינים יכולות, בוחנים תרחישים אפשריים ופריצות דרך שגורמות לנו להפליג עם הדמיון ליישומים פוטנציאליים, מעלים שאלות וממחישים דרך כלי הרכב את חזונם על עתיד התחבורה שלנו.

 

BMW iX Flow
חלקכם אולי זוכרים את הרכב בטכנולוגיית E Ink של BMV, אותו השיקה החברה בתחילת השנה. יצרניות רכב רבות חקרו בעבר את הנושא והשתעשעו עם הרעיון של שינוי צבע במכוניות, אבל הדבר הסתכם בעיקר בהדמיות מעורפלות. יצרנית הרכב הגרמניה הציגה מכונית קונספט שמאפשרת להחליף את הגוון שלה משחור ללבן בלחיצת כפתור. שינוי מהפכני שמשנה את חוקי המשחק ופותח פתח לשליטה במראה הרכב והתאמה לרצונות האישיים של הנהג.
BMW iX Flow (באדיבות BMW)
BMW iX Flow(באדיבות BMW)

Another Sedan

בחזרה אל העתיד, גרסה קונספטואלית לרכב עתידני שדווקא הולכת אחורה בזמן מוצגת בימים אלו במוזיאון הרכב Petersen בלוס אנג'לס. המעצב ג'ואי רויטר, רוצה להחזיר לנו את חדוות הנהיגה, לשים רגע בצד את המרוץ אחר הטכנולוגיה המתקדמת, זו שתשכלל ותייעל את אופן הנהיגה ותאפשר לנו להתרכז בשמחה בחוויית הנהיגה. הרכב של רויטר מעוצב משלוש קופסאות לבנות, נטול פרטים, ללא ידיות או פנסים. אפילו הדלתות בלתי נראות. המכונית מתפצלת במרכז, כשחלקי הגוף מחליקים לצדדים במחוות כניסה דרמטית. עיצוב חוגג פשטות וממוקד משתמש עם חלל פנים מודולרי.

Polestar 1:1
הוא מיועד לנהג יחיד שיהיה מרוכז בחוויית הנהיגה ויעצים את החושים של הנהג. הרעיון מאחורי הרכב – יחס כוח מול משקל ועל כל קילוגרם מושקע קילוואט אחד. הפרויקט בא לגשר על הפער בין המרחב הפיזי לדיגיטלי וכל המידע הנחוץ מופיע ישירות על גבי מסך רחב וקסדת הנהג. הרכב עשוי סיבי פשתן עם מבנה עמיד וקל ועיצובו הפשוט מפנה את אור הזרקורים לביצועים שמדגישים את הריגוש שבנהיגה.
 
Candela P-12
על מעבורת מעופפת שמעתם? אולי בקרוב נרחף במהירות מעל הים בפרויקט שמציע הסתכלות חדשה על סירות. במקום לחבוט על הגלים הסירה של החברה השוודית צפה מעל הגלים ומרחפת מעל פני השטח לנסיעה חלקה כמו ברכבת מהירה. היא מצליחה לשמור על מהירויות גבוהות במים, עד 60 קמ"ש ופועלת בשקט מוחלט. בנוסף לכל, היא חסכונית וידידותית לסביבה, צורכת פחות אנרגיה לעומת הסירות הקונבנציונליות. לא מדובר בחזון רחוק ימים וכבר השנה היא צפויה להצטרף לצי המעבורות הציבוריות של שטוקהולם.
Candela P-12 (באדיבות Candela)
צפה מעל המים (באדיבות Candela)
אולי בקרוב נרחף במהירות מעל הים? (באדיבות Candela)
Jetracer
תארו לכם מושב של כיסא וסביבו לא פחות ממאה מנועי סילון; הוא מגיע למהירות של עד 250 קמ"ש ובזכות השלדה הקלה שלו מסוגל לתמרן בקלות. הקונספט הזה מאפשר טיסה ללא משטח הרמה ומוכוון ליעדים שונים הוא יכול לשמש את הצבאי או אזרחי ואפילו לשלוט עליו משלט רחוק. לכל המעוניינים האמיצים, החברה הצרפתית מחפשת ממש עכשיו משתמשים לנסיעות מבחן.

אולי יעניין אותך גם...