2400 מינים שונים (באדיבות Museum Of The Future)

לפסוע אל שנת 2071: האם בדובאי נגלה מה צופן לנו העתיד?

מוזיאון העתיד בדובאי מזמין אתכם לחקור את האתגרים, הפתרונות והמאפיינים של העתיד לבוא

מה הייתם אומרים אילו הייתם מקבלים הצצה אל העולם שלנו ב-2071? מסקרן לא? מוזיאון העתיד בדובאי שנחנך בתחילת השנה יושב באחד המבנים המרשימים והמפורסמים של הנסיכות. המבנה משקף את חזון דובאי לעתיד, משתמש בקליגרפיה ערבית ומסמל את תחיית המצוינות הערבית בתחומי המדע, המתמטיקה והמחקר. המבנה האליפטי מתנשא לגובה 77 מטרים, נבנה ללא עמודים ועם דגש על קיימות ואנרגיה סולארית.

בניגוד למרבית המוזיאונים כיום שאוצרים ומשמרים שרידים מהעבר, המוזיאון הזה הוא פורטל לעתיד וניסיון לחקור את מה שצפוי לו. הוא משתמש בטכנולוגיות מתקדמות; מציאות מדומה ורבודה, ניתוח נתונים, בינה מלאכותית ואינטראקציה עם מכונה אנושית כדי לנסות ולענות על שאלות שקשורות לעתיד שלנו, לערים שלנו, לחברה ולחיים על פני כדור הארץ והחלל החיצון. תצוגותיו מתחלקות בין חמש תערוכות שחוקרות את החיים והמסע בחלל, שינויי האקלים והאקולוגיה, הרווחה, בריאות ורוחניות.

איך העולם שלנו יראה עוד 50 שנה? (באדיבות Museum Of The Future)
הפלגה אל תחנת חלל בגובה 600 קילומטרים מעל כדור הארץ (באדיבות Museum Of The Future)
פורטל לעתיד (באדיבות Museum Of The Future)

המסע של המבקר מתחיל במערכת השמש עם הפלגה אל תחנת חלל בגובה 600 קילומטרים מעל כדור הארץ עם נוף מרהיב לפלנטה שלנו, חמישים שנה קדימה. האגף הבא ' the HEAL Institute' עושה שימוש בביו-הנדסה לסייע למערכות אקולוגיות, מציג אוסף צנצנות עם 2400 מינים שונים, שחלקם יישארו איתנו אבל אחרים ייכחדו בחמישים השנים הקרובות.

בהמשך, בתערוכת 'Tomorrow Today', יקבל את פני המבקרים רובוט אנושי בשם 'אמקה'. אחד מן הרובוטים בצורת אדם מהמתקדמים בעולם, ייצור אינטראקציה עם המבקרים, יכוון ויענה על שאלות כמו איש צוות מן המניין. התערוכה מסתכלת על העשור הקרוב וחוקרת טכנולוגיות וחידושים שהולכים ומשתכללים ויכולים לשנות את עולמנו. לצד זה, במסע סביב הבריאות והנפש, המבקרים יכנסו לחלל מנוחה והתבוננות, יחוו שלווה והעצמה במיצגים שממחישים את החיבור מחדש לחושים שלנו וינסו להתנתק לרגע מהטכנולוגיה שמקיפה אותנו ביום יום.

אוסף צנצנות (באדיבות Museum Of The Future)
The Heal Institute (באדיבות Museum Of The Future)

למוזיאון גם אגף המיועד לילדים בשם 'גיבורי העתיד' שלוקח השראה מעולם משחקי הוידאו ומתרגם אותם למציאות בעולם הפיזי. דרך משחק ופעילויות שמעודדות תקשורת, שיתוף פעולה ויצירתיות, הילדים עוברים אתגרים, אוספים תגמולים והופכים לגיבורי המשחק. התערוכות השונות קוראות למבקרים לקחת חלק אקטיבי וקולקטיבי בעיצוב העתיד שלנו.

אז איך אתם מדמיינים שהעולם יראה עוד 50 שנה?
 
 
 

אולי יעניין אותך גם...