באדיבות דורון בדוח קרן

יצורי כלאיים: צורות החיים החדשות של הבינה המלאכותית

יצורים פרה-היסטוריים מולקולריים, בעלי כנף פרחוניים ואנשי רוח מדבריים- בואו לגלות עולמות

אנחנו רק מתחילים להיחשף לטכנולוגיות מבוססות בינה המלאכותית שיש להן נגיעה ישירה לקהל הרחב, רובו של מעצבים, יוצרים ואמנים ומיום ליום צצים עוד ועוד פרויקטים שמגלמים את יכולותיה הרבות. כבר בחודשים האחרונים היא הכניסה לחיים שלנו דימוים חדשים, דברים שלא הכרנו, פרי יצירתם של דיאלוגים בין אמנים שונים עם תוכנות עיבוד תמונה מבוססות בינה מלאכותית שמפרשות באופן גרפי את תיאורם המילולי. בין התגליות המופלאות, מתקבלות צורות חיים חדשות, יצורים שעולים על כל דמיון.

 

soheilhosseini1

בין היוצרים הבולטים שעוסקים במלאכה, אמן האיראני Soheil Hosseini מזמין אותנו לדמיין יצורי כלאיים בין פרחים וציפורים. ציפורים, בעלי כנף והעולם הבוטני הם כביכול מאוד מוכרים לנו, אך כשהם נפגשים יחד הם יוצרים חיים חדשים. הסדרה בשם ' Acidosis' חוקרת את דור העתיד של בעל החיים ומציגה אוסף של יצורים היברידיים של תרנגולים, ינשופים עם אלמנטים פרחוניים שמערבבים בין נוצות לעלי כותרת ויוצרים זנים חדשים, ציפורים עתידיות בעלי עין אחת ומהפנטת, המישירה מבט אל הצופה.

mrk.ism

האמן הרב תחומי Markos R.Kay עוסק בקשר שבין אמנות למדע. בפרויקט האחרון שלו,  הוא מנסה לדמיין את החיים מבעד למיקרוסקופ ומציג את תאוריית שכפולי הליפידים, שמניחה שמקורו של העולם הוא במולקולות זעירות, מעין בועות חומצות שומן שנושאות עליהן מידע, הולכות ומתרבות.

mirainetwork

הדמיון והמראה האנושי יכול לבלבל, אבל מקורם של היצורים האלה הוא ללא ספק במציאויות מקבילות. הם בעלי תספורות חדשניות, תלבושות משונות ומצולמים על רקע תפאורה בצבעי פסטל שנראית כאילו נלקחה מסרט עתידני משנות השישים.

another_galaxy_ai

יצורים שמימיים מגלקסיה Virgo A בעלי יכולת לתקשר טלפתית באמצעות נוירונים בשיערם. ליצורים הרוחניים חיבור עמוק לטבע, ליקום והכוחות שמעצבים אותו. הם מתקדמים טכנולוגית ובעלי חכמה, נתפסים כמורי דרך למינים אינטליגנטיים אחרים.

doronb

בגזרה המקומית, עם פלטת צבעים דומה, המעצב הישראלי דורון בדוח קרן, אחד ממייסדי מותג 'מעפילים' המצליח, משתף בחשבון האינסטגרם שלו עולמות פנטסטיים מקבילים. לאחרונה הפיד נצבע בגוון וורוד חיוור עם אנשי COTTA TERRA , ארץ מדברית עם דיונות מאובקות ובה חיים אנשים רוחניים, שמאמינים שהכל מקושר ודוגלים ביחסים בריאים עם הפלנטה שלהם.    

באדיבות דורון בדוח קרן
באדיבות דורון בדוח קרן
באדיבות דורון בדוח קרן
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...