ראשת צוות עיצוב מוצר בחברת לייטריקס המצליחה נותנת לנו הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם האפליקציות
הייטקס: האנשים מאחורי האפליקציות שכולנו מכירים
השם לייטריקס אולי זר לחלקכם, אבל על המוצרים של החברה הירושלמית המצליחה אתם בטוח שמעתם. לייטריקס היא החברה המובילה בתחום כלכלת היוצרים ופיתחה לא פחות מאחת עשר אפליקציות שמטרתן להנגיש אפשרויות עריכה מתקדמת לתמונות וקבצי וידאו לכל. לייטריקס פונה לקהל רחב מחובבים ועד מקצוענים, ויש למוצרים שלה כשלושים מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ויותר מחצי מיליארד הורדות. לאחרונה אף השיקה שיתוף פעולה ענקי עם משפחת דמיליו ובראשם צ'ארלי דמילו, הטיקטוקרית המפורסמת שהילדים שלכם בטוח מכירים. בין האפליקציות הבולטות של החברה; Facetune2 ,Videoleap , Motionleap, שלהרבה מכם ודאי מותקנות ברגע זה על הסמארטפון.
לייטריקס הוקמה בשנת 2013 על ידי ד״ר זאב פרבמן, עמית גולדשטיין, ירון אינגר, ניר פוצ'טר ואיתי צידון. כיום החברה מונה מעל 500 עובדים הפרושים בין ירושלים, לונדון ולאחרונה גם במרכז פיתוח חדש בחיפה. ישבנו עם לור סממה, מנהלת צוות עיצוב מוצר בחברה לשיחה מרתקת על תהליכי העבודה מאחורי המוצרים שלהם. איך הופכים פעולות מסובכות לפשוטות ונגישות, מה עומד מאחורי סוד ההצלחה של האפליקציות המטורפות שלהם ועל הדרך היא גם עושה לנו סדר בים המושגים של עולם ההייטק הנחשק.
את השכלתה רכשה לור בתוכנית משולבת למדעי המחשב באוניברסיטה העברית ולימודי תקשורת חזותית בבצלאל. "כשלמדתי מדעי המחשב נמשכתי לאזורים הפרונטליים של מדעי המחשב כמו פיתוח אתרים או אפליקציות. לאחר מכן בלימודי עיצוב, התחברתי לצד הסיסטמתי, שבעזרת מערכת טובה והיגיון אינטואיטיבי אפשר ליצור עיצוב שעובד גם ברמה התקשורתית וגם ברמה הוויזואלית" היא מספרת "כשבודקים את החיתוך בין העולמות האלה, עיצוב מוצר הוא נוכח שם באמצע".