בתים בירח, Bjarke Ingels Group, הדפסת תלת ממד
פרויקט אולימפוס יצא לדרך, הדמיה BIG

החברה שמדפיסה בתים בגודל אמיתי מתחילה להדפיס בתים בירח

לא מעט חברות כבר נמצאות בתחום הדפסות התלת ממד של חללים ובתים אבל יש כאלה שחולמות קצת יותר רחוק. בזוקה ג'ו: בקרוב תגיעו לירח

תחום הדפסות התלת ממד ממשיך להתפתח ויש לא מעט חברות שמעלות את הרף, מכפילות את ההימור, מגדילות בשקל תשעים. כבר לא מדובר על הדפסת תכשיטים או אקדחים, מדובר על הדפסות ענק של בתים, אמיתיים, שאנשים גרים בהם. חברת Icon עושה זאת בצפון אמריקה ועוזרת להתמודד עם משבר הדיור בטקסס ובמקסיקו אך תוכניותיה לעתיד מדברות דווקא על הרגע בו תגיע לירח.

 

חברת התלת ממד ממוקמת באוסטין טקסס ואמונה על ייצור הבית הראשון שהודפס בתלת ממד בארה"ב ב 2018. היא ממוקדת בשלושה ערכים מובילים: נגישות של מחיר, קיימות וזמינות. "האדם הממוצע אינו יכול להרשות לעצמו לרכוש בית, בניית בתים אינה יעילה ואף בזבזנית וליותר ממיליארד איש בעולם אין מחסה הולם." מסבירים בחברה את המסרים שנמצאים מאחורי הקלעים ודוחפים את הטכנולוגיה קדימה.

לפני מספר חודשים קיבלה ICON מימון מנאס"א ויחד הן השיקו את PROJECT OLYMPUS, תוכנית שיעדה הוא להגיע לכוכבים עם מערכת בנייה מותאמת לתנאי בנייה על הירח והם לא לבד, משרדי האדריכלות המפורסמים BIG-Bjarke Ingels Group ו- SEArch +, נכנסו גם הם כשותפים אדריכליים לפרויקט השאפתני. "לבנות את הבית הראשון של האנושות על כוכב אחר, זה הפרויקט השאפתני ביותר בהיסטוריה האנושית והוא ישלב חידושים של מדע, הנדסה, טכנולוגיה ואדריכלות כדי להגיע לגבהים חדשים, תרתי משמע." אמר ג'ייסון באלארד, מייסד שותף ומנכ"ל Icon.

כשצורה הופכת לאדריכלות

"את הכוח של אדריכלות מסבירים בדנית עם המילה "formgiving", שבאופן ליטרלי משמעותה 'לתת צורה' או 'ללדת צורה' למשהו שעוד לא ניתנה לו צורה מעולם." מסביר Bjarke Ingels, מייסד ומנהל אמנותי של משרד האדריכלות המפורסם BIG, " זה מתבהר מהיסוד כאשר אנו יוצאים מגבולות כדור הארץ ומתחילים לדמיין כיצד אנחנו הולכים לבנות ולחיות בעולמות חדשים לגמרי. עם Icon אנחנו פורצים גבולות חדשים, הן מבחינה חומרית וטכנולוגית והן מבחינה סביבתית. התשובות לאתגרים שלנו על פני כדור הארץ עשויים להימצא על הירח." הוא מסכם.

באלארד, שבעצמו סיים תואר שני בלימודי חלל, המשיך, "מעצם הקמתה של Icon, חשבנו על בנייה שתחצה את גבולות העולם הזה. זו התקדמות מאוד טבעית באופן מפתיע אם אתה מנסה להבין את הדרכים בהן בנייה בהדפסת תלת ממד יכולה ליצור עתיד טוב יותר לאנושות. אני משוכנע שאם נלמד לבנות בעולמות אחרים, נצליח להגיע לפריצות הדרך הדרושות לפתרון אתגרי הדיור העומדים בפנינו על כדור הארץ. לפעמים, כדי לפתור את הבעיות הגדולות ביותר, יש צורך להסתכל למעלה לשמיים ולא רק למטה לרגלינו."

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...