עבריתה, אברהם קורנפלד, אאא

גוגל יודע שאני אישה. למה שהאתרים בו יפנו אליי בלשון זכר?

זה הזמן להכיר את עבריתה, מערכת של כלים טיפוגרפיים בקוד פתוח ליצירת שפה עברית שוויונית לכל המגדרים. מבולבלות? יותר לא תהיו

"עבריתה נוצרה כדי לאפשר כתיבת UX וכתיבת תוכן שפונה לכל גולשת וגולש בהתאם ללשון הפנייה המועדפת עליה או עליו." נכתב באתר של סטודיו אאא שהגה ויצר את המערכת החדשה הזו, "בכך היא מבקשת להחליף את אופני הכתיבה הנהוגים כיום של כתיבה בלשון רבים, כתיבה נטולת מגדר או כתיבת מילים מפוצלות עם לוכסנים או נקודות."

 

הפרויקט הוא שיתוף פעולה של ראובן קרסיק, מפתח הבית של אאא ואברהם קורנפלד, מייסד קבוצת הגופנים אאא, עליו הם עבדו בחודשים האחרונים יומם ולילה. מדובר על מנוע מורכב שיודע 'לתרגם' כל אתר וכל טקסט ללשון גבר או אישה, לפי לשון הפנייה המועדפת על הצופה והם משחררים אותו בחינם ובקוד פתוח, כתוסף לאתרי WordPress וכספריית JavaScript לכל אתר באשר הוא.

 

"זה צריך להיות סטנדרט בכל אתר ולא הגיוני שהשנה היא 2021 ואתרים שיודעים עלינו *הכל* עדיין מנוסחים בלשון זכר "אך פונים לשני המינים"." כתב קרסיק בעמוד הפייסבוק שלו. אחרי ליטושים רבים, הם סופסוף משחררים את הפרויקט לעולם ומבקשים "אם יש לכםן אתר שמכיל טקסטים שפונים לגולשים והגולשות שלכםן, עשו טובה ונסו את עבריתה. כי שינוי חברתי עושים ביצירתיות או לא עושים בכלל."

 

את עבריתה ניתן להטמיע בפשטות בכל אתר או אפליקציה ובכך לאפשר לגולשים/ות שלכם/ן לקרוא בשפה שמותאמת עבור כל אחד/ת: לשון נקבה, לשון זכר או לשון ניטרלית. רוצו לנסות!

עבריתה, אברהם קורנפלד, אאא

אולי יעניין אותך גם...