תיקים בהשראת קארים ראשיד, באדיבות בועז דויד לזר

איך מעצב ישראלי הגיע לשתף פעולה עם קארים ראשיד?

או איך בינה מלאכותית יכולה לפתוח דלתות לשוק העולמי

אנחנו נוטים לפחד מהטכנולוגיה, השיח סביבה לאחרונה מתמקד בעיקר בחשש, איך היא תטרוף את הקלפים, תחליף אותנו, תגנוב לנו את המשרות ותמחק סממנים אנושיים, אבל הסיפור של בועז דויד לזר מראה את הצד האחר, האופטימי את הדרך שאנחנו יכולים לרתום אותה לטובתנו. לזר הוא מעצב תעשייתי, מתמחה בפיתוח וייצור תיקים ומוצרי טקסטיל. בשנה שעברה, נחשף בועז כמו רובנו, אל עולם הבינה המלאכותית ואפליקציות לעיבוד תמונה מטקסט. הוא החל לשחק ולחקור את הנושא במטרה לחפש השראה ליצירת תיקים פיזיים. "כשנתתי למידג'רני לעצב מוצר, עף לי הראש. התוכנה מצליחה להגיע להישגים יצירתיים, מחברת בין עולמות ויזואליים ויוצרת תמונות נעימות למראה וכל זה בשניות וכמעט בחינם", הוא מספר.

הוא תהה "מה אם דמויות מסרטים היו לובשות תיק? מה אם זמרים ואנשים עם סטייל בולט ייצרו תיקים בהשארתם?". השאלות האלה הובילו אותו לבחון מעצבי על שונים ותיקים שהבינה המלאכותית מייצרת בהשראתם, אך היה אחד שתפס אותו במיוחד. "התוצאות של קארים ראשיד היו רמה אחת מעל", אומר לזר. למי שלא מכיר, קארים ראשיד הוא מעצב תעשייתי החי ועובד בניו יורק. הוא מזוהה בקו אורגני, צורות רכות ושימוש בצבעוניות עזה.

קארים ראשיד גרסת התיק, באדיבות בועז דויד לזר
מעיצוביו של בועז דויד לזר

התוצאות לא היו כולן מוצלחות במיוחד וקדמו להן ניסיונות רבים וכישלונות מלמדים. "הוא לפעמים הופך את קארים ראשיד לתיק. לפעמים התיק פשוט לא הגיוני, אבל מידי פעם יוצא תיק פצצה". הסיפור בקלות יכל להסתיים בנקודה הזו על ציר הזמן, אבל בועז לא עצר, הוא חיפש דרכים ליצור קשר עם ראשיד וגם למטרה זו רתם את הטכנולוגיה לטובתו. "שאלתי את צ'ט GPT איך אפשר ליצור קשר עם קארים ראשיד ומפורסמים אחרים, הוא כתב שדרך טוויטר, חברת הפרסום שלהם, לפגוש אישית באירוע או לתייג באינסטגרם", ובועז עשה כדברו. הוא פתח עמוד אינסטגרם מבוסס כולו על בינה מלאכותית עם טקסטים שנכתבו על ידי הצ'ט ולבסוף גם תייג ושלח הודעות למעצב המפורסם.

הסיפור קיבל תפנית כשבין לילה, קארים ראשיד, בכבודו ובעצמו, חזר אליו. לא רק זה, הוא גם הראה התלהבות מהתיקים שבועז הציע להכין והסכים לשיתוף פעולה. "מאז אנחנו מתכתבים על הפרטים של העיצוב, בוחרים חומרים וטכנולוגיות. הוא יודע שזו תמונה של AI וצריך להוריד את העיצוב לקרקע. אני מכין את התיק מחדש בתוכנת תלת-ממד, מכיוון שיידרשו תבניות להכנת חלק מהתיק, ואני מכין דגמים תפורים כדי לראות איך התיק נפתח ואיך הוא מרגיש. אני משתף אותו בתהליך והוא מכוון אותי".

מסקרן לראות איך הדברים ייהפכו למציאות יום אחד, תולדה חוצה גבולות בין המחשב לאדם. פרויקט שממחיש את האפשרויות הרבות שיש לטכנולוגיה להציע, איך היא יכולה לעורר בנו השראה ובו בזמן מלמד על חשיבות הביטחון ביצירה שלנו, לצד התעוזה והדחף שנדרשים כדי להצליח.

מעיצוביו של בועז דויד לזר
מעיצוביו של בועז דויד לזר
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
מעיצוביו של בועז דויד לזר

אולי יעניין אותך גם...