מנורת זריחה, תאורת זריחה, צבעי זריחה, SUNNE
זריחה סולארית אצלכם בסלון (צילום יחצ)

אוהבים שקיעות? המוצר הזה יעשה לכם שקיעה בתוך הבית

אנרגיה סולארית כבר משתלטת על העולם אבל לא תמיד היא כזו שאתם רוצים לתלות בבית. במקרה הזה, היא תעבוד אצלכם שעות נוספות. תתכוננו לשקיעה אינסופית

הכירו את Sunne, תאורה סולארית שמכניסה את השמש לתוך החלל הביתי. מאחוריה עומדת המעצבת שרוצה שתפסיקו לחשוב 'מדע' כשאתם שומעים 'סולארי', "למה אנרגיה לא יכולה להיות גם יפה?" שאלה מרג'אן ואן אובל (Marjan van Aubel), המעצבת שעומדת מאחורי המוצר.

 

Sunne הוא גוף תאורה שלוכד, אוגר ומייצר אור בחללים פנימיים. במהלך היום הוא קוצר את אנרגיית השמש דרך החלונות ובשעות החשכה הוא מביא את אור השמש אל תוך הבית. יתרונות הבחירה באנרגיה סולארית ברורים אך במקרה של המוצר הזה, מדובר על עיצוב סולארי מודרני שמשלב אמנות, קיימות וטכנולוגיה מופלאה כדי לייצר חוויה חדשה ומוארת.

מאחורי העיצוב המדויק של ואן אובל עומד הרצון לייצר את תחושת האופק שאנחנו מקבלים כשאנחנו רואים את השקיעה לחוף הים, מה שגם מאפשר שטח פנים גדול יותר עבור התאים הסולאריים. אורכו 80 ס"מ והוא נדלק ונכבה בנגיעה בחלקו העליון. האנרגיה שהוא קוצר נשמרת בסוללה פנימית ואין צורך לחברו לחשמל. כן חשוב, לתלות אותו מול חלון כדי שיוכל לאסוף את אנרגיית השמש לאורך היום.

שקיעות אינסופיות

אם הוא סתם היה אוסף אור שמש ככל הנראה שלא היינו מספרים לכם עליו כלל אבל לגוף התאורה הזה יש שלושה מצבי צבירה שהופכים אותו לחוויה עוצמתית יפהפייה. זריחה – בה הוא מדמה את האורות העדינים של שעות הבוקר המוקדמות, אור יום – בו הוא מפיץ תאורה חמימה, ושקיעה – בה הוא יכניס את צבעי האש של השמש השוקעת אל תוך החלל הביתי.

 

כדי שSunne לא יהפוך לסתם עוד מוצר יפה ולא פרקטי, ואן אובל דאגה שהטכנולוגיה תהיה ברמה הגבוהה ביותר. הפאנלים הסולאריים פותחו בשיתוף ECN.TNO, אחד ממרכזי המחקר לאנרגיה סולארית המובילים באירופה. בעתיד, מתוכננת גם אפליקציה שתתחבר לגוף התאורה ותאפשר לראות את מצב הסוללה והאנרגיה הצבורה.

המעצבת עטורת הפרסים מרג'אן ואן אובל עוסקת רבות בעיצוב טכנולוגיה סולארית ובהנגשתה כמשהו יפה ונעים לקהל הרחב. עבודותיה, שכוללות גם שולחנות וחלונות משולבי אנרגיה סולארית, מוצגות במקומות רבים בעולם, ביניהם גם מוזיאון MOMA בניו יורק. "מוצר או בניין צריכים להיחשב שבורים אם הם לא מייצרים את האנרגיה של עצמם" אומרת ואן אובל, "אני רוצה לקרב את האנרגיה הסולארית לאנשים דרך עיצוב סולארי, אני מאמינה בדמוקרטיה סולארית, אנרגיה סולארית לכולם, בכל מקום."

 

המוצר הושק למימון המונים באתר קיקסטרטר בתחילת החודש ומומן במלואו תוך 48 שעות. מנורה משלכם תעלה 750 אירו והצפי לייצור והגעה אליכם הביתה הוא אוגוסט 2021.

Sunne from Marjan on Vimeo.

Marjan van Aubel, מעצבת סולארית
מרג'אן ואן אובל (Marjan van Aubel), צילום Sander Plug
תאורה סולארית מעוצבת
SUNNE בזריחה

יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>

אולי יעניין אותך גם...