מתוך עמוד האינסטגרם hsnrgb@

אדריכלי העולם הווירטואלי: האם ככה יראו הבתים שלנו בעתיד?

אדריכלות חלומית באמצעות בינה מלאכותית

מהפכת הבינה המלאכותית עוד בחיתוליה וקשה לנו אפילו לתאר מה עתיד לבוא בתחום. מעצבים ואדריכלים רבים הולכים ומתמקצעים באותן התוכנות, מצטיידים בארגז כלים חדש ופונים לעצב לעולם הווירטואלי. הכלים האלו מאפשרים חופש, חופש לייצר מבנים מרהיבים, תמונות ריאליסטיות שמשכנעות את הצופה ומאפשרות לו לדמיין עולם מופלא חסר גבולות. מבנים שחיים רק במסכים שלנו, אך מציעים פרספקטיבה חדשה על העולם שלנו, חלופות לעתידים אפשריים ושפות ויזואליות חדשות ומסקרנות.

 

hsnrgb

דוגמאות מורכבות, פאטרנים בהשראת חזיתות אסלאמיות מקהיר, מבני יערות ועיצוב פנים צבעוני ואורגני. בין ריאליזם לפנטזיה, חסן רגב (Hassan Ragab), מעצב מצרי רב תחומי שחי ועובד כיום מדרום קליפורניה, משלב עבודות דיגיטליות ממוחשבות ורקע באדריכלות בפרויקטים ניסויים שמטילים ספק על עתיד האדריכלות.

amalia_vrana

מאחורי עמוד האינסטגרם הבא עומדת עמליה ורנה (Amalia Varna) אישה מרשימה, אדריכלית עם תואר שני בעיצוב סביבתי וקיימות, בעלת מותג לבגדי ים עם אג'נדה ירוקה וידידותית לסביבה ואדריכלית אורבנית במשרד הארכיטקטורה, כנראה המוביל ביותר בעולם כיום, BIG. בזמנה החופשי היא גם מתנסה בתוכנות AI בקנה מידה שונים; תלבושות, אובייקטים וכמובן גם מבנים מרשימים עם טקסטורות מזמינות לגעת, שמבטאים פשטות ואיזון נפלא.

manasbhatiadesign

איך נראית עיר אוטופית? בהשראת הטבע, המעצב מאנס בתיה (Manas Bhatia) חוקר אפשרויות ברות קיימא לבנייה. גורדי שחקים לבנים מכוסים בצמחיה ירוקה שמטהרים את האוויר שלנו על ידי צמצום פליטת הפחמן.  

albadlfuente_

החללים של האדריכלית ומעצבת התלת ממד ממדריד, אלבה דה לה פואנטה (Alba del fuente), מפגשים סביבה ותאורה. לצד שיתופי פעולה מסקרנים עם מיטב המעצבים ואדריכלים כמו ריקרדו בופיל (Ricardo Boffil) ואנדרס רזינגר (Andres Reisinger) היא עובדת על פרויקטים מגוונים בין העולם הדיגיטלי והפיזי. יוצרת מבנים גיאומטריים במרכז נופים חלומיים, אפופים בצבע מונוכרומטי בהיר עם תאורה משתנה במהלך היום ומשחקי הצללות, השתקפויות.

shael.ai

שאיל פטל (Shail Patel), יוצר חללים מסחריים עתידיים של המותגים שכולנו מכירים. בניין לגו מלבנים לבנים וצבעוניים, חנות פראדה לאחר המלחמה או סניף אפל בפירמידה מצרית, הלוגואים האייקוניים המפורסמים מתנוססים מעל מבנים דמיוניים.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...