מרובדים, מתוך הבית המקורי, לנה ארבוב עטואר (יחצ)

תערוכה חדשה מציגה: אילן פיבקו, אמנון רכטר וטולה עמיר

התערוכה הקבוצתית BASE CAMP שתפתח ביום חמישי בבית האדריכל בוחנת מהו סט הכלים הדרוש היום לאדריכלים ומעצבים ועד כמה הוא מעודכן

ביום חמישי, 20/6, תפתח בגלריה שבבית האדריכל התערוכה BASE CAMP. 

מחנה בסיס הוא המקום בו האדם מתחיל מסע בעל אופי קיצוני הדורש חוסן פיזי ונפשי. הצלחתו של אותו מחנה, תלויה בהכנה נכונה וברשימת ציוד מפורטת. ברחבי העולם, מחנות מסוג זה ממוקמים באזורי יצאה לטיפוס לפסגות גבוהות, לשיט ראפטינג אתגרי או באזורי טבע פראיים בהם האדם יוצא למסעות משלחת ציד בנבכי הג'ונגל.

המחנה, מוגן מפגעי מזג האוויר, משרה תחושת בטחון בקרב מבקריו ומאפשר התארגנות, מנוחה, אגירת כוחות וריכוז. זהו מקום בו ציפייה להצלחה בכיבוש הפסגה והיקסמות הולכים יד ביד לצד החשש מפני העומד לבוא. בהקשר הרחב, זהו מקום לא שיפוטי, מחסה ובית הרחק מהבית, שאינו מתמסר לנוסטלגיה.

אסף מאייר, tent project (פרט)

מסע מקצועי

האדריכלים והמעצבים, צעירים ובוגרים, נקראו להשתתף בתערוכה במטרה לבחון, בינם לבין עצמם, את משמעות היציאה למסע המקצועי שלהם. הצלחתו של המסע המתמשך בעבודה המקצועית, תלויה בהבנה של הצרכים, הכנת ארגז הכלים מגוון ומדוקדק וצבירה מתמדת של ידע שבחלקו נרכש "תוך כדי תנועה".

ההתמודדות היומיומית במישור הפרקטי והתיאורטי, מביאה איתה לא אחת תחושה של ויתור או החמצה, בה כלים, חדשים כישנים, נזנחים. התקופה הנוכחית מתאפיינת במנעד של שינויים גאו-פוליטיים, סוציו-תרבותיים, טכנולוגיים וסביבתיים המציבים אתגרים ומחייבים להרחיב את הידע ולעדכן את ארגז הכלים כמעט בלי הפסקה. נראה, לכן, שאנשי המקצוע נדרשים בכל עת לעדכן פריטים ב"רשימת הציוד".

תמר עופר, ארכיטקטופיה (פרט)

העבודות בתערוכה, מתפקדות כפריטים בארגז הכלים. הן בוחנות את מערכות יחסים בין יוצר לבין אוביקט או חומר, ומהוות פעולות של ניתוח, פירוק והרכבה מחדש של תחומי ידע אחרים ככלי בעבודה התכנונית. בנוסף, הו בוחנות את כוחם של הצליל, המילה והטקסט. מכלול העבודות המרכיב את סט הכלים של האדריכלים והמעצבים המשתתפים, הוא במידה רבה גם סט כלים אוניברסלי. 

בר קזדן, תכשיט 1 - כבל, פלדה ושרינק

משתתפים: אילון ערמון, אסף מאיר, בר קזדן, דני ראובני, ויקטוריה מרודי, נופר כהן, ניני ורשבסקי, ניצן סט, עירית אביר, תגית כלימור, אורי הלל, תמר עופר. מיצב "הבית המקורי" באוצרות סטודיו 89 בהשתתפות: אילן פיבקו, אמנון רכטר, דניאל שטרסבורגר, טולה עמיר, יוסי וסיד, לנה ארבוב עטואר.

///אוצרות: אדר' דנה גורדון, אדר' טל דה לנגה. עיצוב גרפי: בר דה לנגה. עד: 8/8. 

דני ראובני, טקסטורות עירוניות (פרט)

אולי יעניין אותך גם...