דוד אבידן, נביא מדיה, מתוך הכל אפשרי, מוזיאון תל אביב

נוכחות חובה: תרבות אפריקאית, טבע מופרע ודוד אבידן כנביא מדיה

במוזיאון תל אביב, מתמקדים ביצירה הוויזואלית והווקלית של המשורר האוונגרדי, זהזהזה מתעסקת התערוכה בהגירה ופליטים, ב P8 קוראים תגר על תפיסות של יופי, באלפרד דנים במזרחיות, ובשכטר ובית העיר נפתחות תערוכות שהמציגים בה הם אדריכלים. רוצו לראות

נביא מדיה

דוד אבידן – נביא מדיה היא תערוכה שנפתחת הערב, יום חמישי, 6/6, במוזיאון תל אביב לאמנות. המשורר דוד אבידן היה אמן רב תחומי ואיש אוונגרד, וכך, מתמקדת התערוכה ביצירתו הוויזואלית והווקאלית וקושרת בין שירתו, קולו ויצירותיו הוויזואליות והווקאלית. התערוכה עוסקת בהשפעת הטכנולוגיה על המפגש בין האדם למכונה, וביחסו של אבידן למדיות ולטכנולוגיות חדישות – באמצעותן בחר לעבוד, כגון: רדיו, טלוויזיה, קולנוע, פרסום, מכונת כתיבה, מכשיר הקלטה (דיקטאפון), תוכנת מחשב, מכונות שכפול וצילום, טייפ סלילים, ועוד.

/// אוצר אורח: אורי דרומר. עד: 21/10. שאול המלך 27, תל אביב.

במקביל, תפתח התערוכה 'יעל בורשטיין – טהור וקשה ולבן בעולם'.

/// אוצרת:דלית מתתיהו. עד: 4/10.

דוד אבידן. (צילום אילן ברונר)

אפריכאן

בגלריה זהזהזה לאדריכלות תוצג החל מהערב, יום חמישי, 6/6, התערוכה הקבוצתית 'אפריכאן'. בתערוכה, מציגים אמנים מקומיים עבודות במדיה שונים המתייחסות לתרבות ולאמנות האפריקאית. תופעת ההגירה של פליטים וזרים מאפריקה שינתה את הנוף האנושי והביאה איתה עיסוק והתבוננות מקרוב באדם ה'הפליט', ה'אחר' ובמעמדו. 

/// עד: 30/6. האנגר 2, נמל תל-אביב.

DJ Master Crown, יריב פישרמן (צילום יצ)

דלת נפתחת, יללה

תערוכת יחיד של איל ששון תפתח גם היא הערב, 6/6 בגלריה P8. התערוכה, 'דלת נפתחת, יללה' היא מיצב ציורי כולל החולש על כל קירות החלל, ומשלב מיני עבודות ציוריות דו ותלת ממדיות. אלה, חוברות למן מודל של נוף או של טבע מופרע, שאלמנטים גופניים נוזליים ובשרניים נמהלו בו.ששון משלח צורות, קווים וכתמי צבע עזים ישירות אל קירות הגלריה שהופכים למצע הציור. התוצאה היא נופים גופניים גדושי שפיכות, נזילות ונביעות המקבילות לדידו להתפרצויות של עלווה או תפרחת או לנביעה של מעיין כלשהו. עם כל זה, ששון מבקש לקרוא תגר על תפיסות מקובלות של יופי, על מעמד הציור ועל מקומו בעולם האמנות.

/// אוצרת: רווית הררי. הפטיש 1, תל אביב.

פי8

ביתלחם

בגלריית שכטר תפתח הערב, 6/6, התערוכה 'ביתלחם' של ליאור גריידי ומיצב קיר של אדריכל אבנר שר. התערוכה של גריידי עוסקת במוטיב ה'עזיבה / שיבה' המתרחש במגילת רות ברגע שנעמי שבה הביתה לבית לחם ורות עוזבת את ביתה במואב ומגיעה כזרה ופליטה לבית חדש. סוגיית העזיבה/שיבה, והמקום של הבית מעסיק את גריידי כאמן, במרכז החלל הוא מציב מערום רהיטים מביתו שלו ומתיק את החפצים מהמרחב הטבעי והתפקודי שלהן לחלל גלריה וכאן הם מתפקדים כשליחי הזיכרון.

שר מציג מיצב המתפרס על קיר האמנות שהוקדש לכך המתפרס גם על פני החצר של המרכז. בעבודותיו של שר, בולט המוטיב הארכיטקטוני והמצע של עבודותיו הוא שעם איתו יצר אובליסקים עצומים, משרביות ומגילות ואותם חרך ושרף ליצירת האפקט שביקש להשיג.

/// אוצרת: שירה פרידמן. עד: 22/8. שלוש 42, תל אביב.

נווה שכטר,

החפלה האחרונה

במסגרת שנת התערוכות 2019, פותחת גלריה אלפרד את התערוכה הרביעית המורכבת כולה מתערוכות המתייחסות לתמה 'Burn Your Bridges Down'. בתערוכה הקבוצתית 'החפלה האחרונה', שתפתח גם היא הערב, 6/6, מקיימים ארבעה אמנים ישראלים עכשוויים דיאלוג מורכב עם ההיסטוריה של תולדות האמנות המערבית ביחס לזהותם ה'ישראלית-מזרחית'.

האמנים מתייחסים בעבודותיהם לעבר של תולדות האמנות המערבית על ברכיה גדלו בישראל, על אף שורשיהם המזרחיים וחרף הימצאותם במזרח התיכון. כך, הם מעלים שאלות אודות עמדתם כלפי מזרחיותם, אודות היחס שהם מביעים כלפי תולדות האמנות המערבית ואודות מערכת היחסים הסבוכה של עולם האמנות הישראלי עם עולם האמנות המודרני האירופוצנטרי.

/// אוצרת: שרי גולן. עד: 6/7. אהרון שלוש 5, תל אביב.

אלפרד

ים הבוץ והאנרגיות

עוד הערב, יום חמישי, 6/6, תפתח בבית האמנים בתל אביב התערוכה 'ים הבוץ והאנרגיות' של אדריכל מרסלו פישמן. בתערוכה יוצגו ציורים גדולי ממדים מהשנים האחרונות, המושפעים מעולם המחול. הפעם, עצם הריקוד משמש כאמצעי לביטוי הרעיונות והמושגים המרכזיים של חייו, ובאמצעותו הוא פורש את מחשבותיו ורגשותיו, ומעלה אותם ביצירתו. הצופה, מוזמן לצלול לתוך העבודות וכך הופכות הדמויות לחלק מאיתנו והבלתי צפוי מוביל את המתבונן לנקיטת עמדה פעילה הקובעת את גורלן של אותן דמויות.

/// אוצר: אריה ברקוביץ. עד: 29/6. אלחריזי 9, תל אביב.

מרסלו פישמן_שדה לבנים ואדום אחד_2019_קרדיט רן ארדה

אולי יעניין אותך גם...