שיבץ כהן, ללא כותרת 4

נוכחות חובה: צילומים סוחפים, מעבדת קרמיקה ודאבל פטריק

צמד אמני רחוב ניו יורקיים נכנסים שוב לגלריה, שיבץ כהן מציג סצנות גלישה סוערות בשחור לבן, בית בנימיני הופך להצגה והחברה הגאונה מקרית המלאכה מציגה את מרכולתה

השבוע נפתחה בגלריה בבית האדריכל תערוכת העבודות שהשתתפו בתחרות לתכנון הכניסה לעיר נתיבות. מכלול העבודות, אלו שהשתתפו ואלו שזכו, מוצגות בגלריה ונותנות הצצה קצרה לאיך מתכננים כניסה לעיר בישראל.

// נעילה: 30/5, המגדלור 15, תל אביב.

מתוך התערוכה בבית האדריכל (יחצ)

ניו יורק בתל אביב

מחר, יום חמישי, 2/5, תיפתח בגלריה גורדון התערוכה Where The Ends Meet של FAILE, צמד האמנים הניו-יורקי פטריק מקניל ופטריק מילר שעובדים יחד כבר עשרים שנה. זוהי התערוכה השנייה שלהם בגלריה והם יציגו בה תשע עבודות מדיה מעורבת, תריסר עבודות על נייר ושני ציורי קיר שיתנוססו על קירות החלל המשני של הגלריה. שגיא רפאל, מי שליווה את התערוכה הראשונה שלהם בארץ, כתב עליהם אז שהם מהמסמנים העולמיים הבולטים בעשור וחצי האחרונים למעבר של אמני רחוב אל אולמות המוזיאונים.

// נעילה: 8/6, הזרם 5 תל אביב.

FAILE Girl With Leopard (צילום יחצ)

רישומים דיגיטליים

גם מחר, יום חמישי, 2/5, תיפתח תערוכת יחיד של שיבץ כהן הנקראת ווימאה Waimea בגלריה 8P בה הוא יציג צילומי שחור לבן המעובדים באופן דיגיטלי. לא מדובר בסתם צילומים שהשחירו, אלא בסצנות גלישה סוערות המתארות את תנועות הטבע והגוף האנושי שיותר נכון אולי לקרוא להם 'רישומים דיגיטליים'. הצילומים כולם נאספו ממאגרי דימויים ונבחרו בקפידה מנקודת מבטו של הגולש מן המים אל החוף כשהגלים נשברים והקצף כמו שוטף אותנו מתוך התמונה. שם הסדרה, המזכיר שם של אישה מסתורית ומרמז על מושא תשוקה אחר שהוא מפרץ ווימאה, אתר גלישה מיתולוגי בהוואי שכהן טרם ביקר בו. סוחף במיוחד.

// אוצרת: רווית הררי, נעילה: 1/6, הפטיש 1 תל אביב.

שיבץ כהן, ללא כותרת 6, 2019, הדפסת פיגמנט ארכיונית

מופע קרמי

זוהי הפעם השנייה וכנראה שלא האחרונה שמתקיים בבית בנימיני אירוע Pottery slam שתחת חסותו הופכת הגלריה למעבדת ניסיונות בחומר, בגוף, בפעולה ובמילים. האירוע, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב, שם לעצמו למטרה להרחיב את השיח על היצירה בקרמיקה ולחשוף את הקהל לאותם תהליכי יצירה ולפוטנציאל הגלום בהם. Pottery Slam 2 חומ(ר) גוף מביא את מחזור החיים של החומר או האוביקט והתכלותו כמטאפורה למחזור החיים שלנו מנקודת מבט תרבותית, פוליטית וחברתית. התערוכה עצמה משנה את החלל תוך כדי תנועה והשינויים בה מתועדים בווידאו ומוקרנים על מסך בגלריה. שאריות המופעים יוצגו בגלריה עד ה 11/5.

// אוצרות: שירה סילברסטון ונטע לבבי. 3-4/5. העמל 17, תל אביב.

Estefania Valls Urquijo2, Our Footprint in the World (photo Marko Bradich)

בין קרית המלאכה לנפולי

במוצאי שבת, 4/5, תיפתח התערוכה 'החברה הגאונה מקרית המלאכה' של האמנית מיכל גבריאלוב בגלריה העירונית בית גורדון לונדון שבראשון לציון. גבריאלוב, הפועלת מתוך סטודיו ב'קרית המלאכה' בתל אביב, מביאה את נקודת המבט שלה על השינוי באופי המקום שהפך מלהיות בית לבעלי המלאכה הזעירים, לסוחרים ולמשאיות שבאות והולכות למקום שמאכלס גם יוצרים, אזור טרנדי, מרכז לגרפיטי ולפעילות אמנותית. בעקבות קריאת ספרי הסדרה 'החברה הגאונה' נסעה גבריאלוב לנפולי כדי לנסות ולהתחקות אחר הספר ולמצוא את המקומות המתוארים בו. על הדרך, ליהקה את העוברים והשבים בשני המקומות לסצנות מדומיינות שהפכו לתערוכה הזוכרת את הרחוב.

// אוצרת: אפי גן. אחד העם 8, ראשון לציון.

מיכל גבריאלוב, ללא כותרת 4

אולי יעניין אותך גם...