צילום רן ארדה
רישום בעץ, בתיה רגב (צילום רן ארדה)

נוכחות חובה: פרחים ברגעים אינטימיים ואושר מאחורי המצלמה

תערוכת הומאז' לרגל ארבעים שנות יצירה, ציור עכשווי לצד האינטימיות שבשזירת פרחים, קרן גלר שואלת מה הם חיים טובים וארבע אמניות מציגות את פועלן בירושלים

במוזיאון פתח תקווה לאמנות יפתחו מחר, יום חמישי, 14/3, שלוש תערוכות חדשות. הראשונה, לשמור מרחק: על אינטימיות בציור עכשיו, תערוכה המוקדשת לציור העכשווי בישראל החווה תחייה מחודשת ומתפתח לכיוונים חדשים ומגוונים. בתערוכה מציגים 17 ציירים וציירות מסגנונות שונים – פיגורטיביים, מופשטים, ספונטניים ויצריים כשבכולם נראית ההתייחסות למציאות הקרובה לחייהם כנקודת המוצא לציוריהם. אוצרת: ליזה גרשוני, נעילה: 29/6. התערוכה השנייה תיפתח בגלריית האוסף ותציג עבודות נבחרות מתוך אוסף המוזיאון, אוצרת: סיגל קרינסקי, נעילה: 29/5. התערוכה השלישית היא Site specific ומתייחסת לגלריה בה היא מוצגת. נעמי סלייני: שבעה ימים מציגה את עבודות האמנית העוסקת בעיצוב ושזירה של פרחים. התערוכה נוגעת לרגע בחוויה האינטימית שמזמן המקצוע, כאורחת לרגע בחיי אנשים זרים המבקשים לציין באמצעות הפרחים את שמחות החיים או את השעות הקשות של המוות והשכול. אוצרת: אור תשובה, נעילה 9/6.
// קריית המוזיאונים, ארלוזורוב 30, פתח תקווה.

לילית שמבון, האי האבוד מתוך אוסף המוזיאון
לילית שמבון, האי האבוד מתוך אוסף המוזיאון (יחצ)

בגלריה רו-ארט תיפתח מחר, יום חמישי, 14/3, תערוכת היחיד קורל של האמנית קרן גלר השואלת את המתבוננים מה הם חיים טובים? ראויים? איך נראים יציבות ואושר? ואיך נראה הווה המוכן היטב לעתיד? גלר רוצה לפרט בפנינו את הסבל והמופרכות ההזויה המצויה במבנים חברתיים בתוכם אנחנו חיים. בתערוכה זו, היא מתמקדת בטקס חתונה צפון-אמריקאי וב'הום-סטייג'ינג' – ריהוט ואבזור של בתים המוצעים למכירה. שני הטקסים – החתונה ושיווק הבית – זקוקים לצלמים מקצועיים, והמצלמה של גלר מתייצבת לצידם ומראה לנו מה הצילום המקצועי עושה לאותו רגע.
// אוצרת: לאה אביר. נעילה: 20.4. המרץ 3, תל אביב.

קורל של קרן גלר, סטילס מתוך ווידאו
קורל של קרן גלר, סטילס מתוך ווידאו (באדיבות גלריה רו-ארט)

בשבת, 16/3, יפתחו בבית האמנים בירושלים ארבע תערוכות של אמניות ישראליות היוצרות במדיות שונות ועוסקות בנושאים חברתיים ופוליטיים – דת, מדינה וקהילה בישראל העכשווית. מיכל ממיט וורקה מציגה את התערוכה נזורי ומייצגת בעזרתה דור חדש של אמנים ממוצא אתיופי העוסקים לא רק במסורת העדה, אלא בסוגיות חברתיות הקשורות במאבק על התקבלותם, זהותם ושייכותם. אוצרת: שלומית ברויר. אוסנת יהלי-סרבגילי מציגה בתערוכה משכן ציורים גדולים של חללי פנים מכנסת ישראל, המתייחסים לאסתטיקה הממלכתית. אוצרת: סאלי הפטל נוה. נגה גרינברג מציגה תערוכת צילום תחת הכותרת עד שייאסף החול ובה היא לוכדת את הרגעים בהם יום החול נאסף ומתחילה השבת, מעשה המנסה להקנות לחסר הייחוד, מעמד של יחיד מסוגו. אוצרת: יעל רוכמן. ענת קינן מציגה את אישון, מיצב המאתגר את הצופה להתבונן מחדש ביחסים בין העצמים והעולם. אוצר: עדו בראל.
// נעילה 11/5. שמואל הנגיד 12. ירושלים.

קצרין 2014, עד שייאסף החול
קצרין 2014, עד שייאסף החול (צילום נגה גרינברג)

התערוכה יד ועין, שכולה הומאז' לציירת בתיה רגב, תיפתח ביום שבת, 16/3, בגלריית בית מאירוב בחולון לרגל ארבעים שנות יצירה. בין ציוריה המשלבים רישום, ציור בשמן, פנדה, אקוורל, קולאז', מנדלות ואף תכשיטים, תוכלו למצוא את עקבות הפוסעים בשבילים, פינות נסתרות, חילופי העונות ואת הזמן החולף לו. בכל אלה קל להבחין באהבה ובקשב שמעניקה רגב לסביבתה.
// נעילה: 6/4. הרצפלד 31, חולון.

רישום נופים, בתיה רגב
רישום נופים, בתיה רגב (צילום רן ארדה)

אולי יעניין אותך גם...