נוכחות חובה: פחד, הומור, זכרונות ומבט לעתיד

פחד והומור

הערב, יום חמישי, 25/7, תושק תערוכת היחיד של הציירת הצעירה אביב בן Ashglory בגלריית רואו-ארט. הציורים, מלאי ההבעה, מלאים בדמויות ובמחוות הומוריסטיות, באמצעותם היא מבטאת את רגשותיה ותחושותיה כלפי התקופה שלנו, המתאפיינת בחרדה, פחד ואי-וודאות קיומית.

"הדמויות של בן מצוירות בצבעוניות עזה, לוכדות את מבטינו ואנו מביטים בהן בחזרה תוך הזדהות עם ההלם והתדהמה המשתקפים בעיניהן" כותבת פרופסור ליסה וויינרייט בקטוג התערוכה "בן מזמנת לציוריה המבריקים מפלצות סימפטיות, שעמן אנו חולקים מצב קיומי מוזר ולא מוכר". אם אתם בקטע של חרדה לגבי גורלו של העולם – בטח תוכלו להזדהות.

// עד: 7/9. המרץ 3, תל אביב.

No Brightness Sleeps (יחצ)
I dug Myself into You and Into You (יחצ)

זכרונות ילדות

טופוגרפיה של ילדות הוא שם התערוכה של שרון רשב"ם פרופ שנפתחת במוצש, 27/7, בגלריה לאמנות גבעת חיים. בתערוכה, פורשת האמנית עולם של ילדות ומעוררת את סיפור חייה באמצעות רישומי זיכרונות ושיחזור ריחות וטעמים. שוב ושוב היא חוזרת לעסוק בסיפורי ילדותה עד שבתהליך של טיפול עצמי היא מקלפת שכבות של זכרון כדי להבין את עצמה טוב יותר ולהיטיב עם עצמה היום. אם גם אתם מתגעגעים – שווה ללכת לראות.

// אוצרת: חנוש מורג. עד: 24/8.

טעמים וריחות (צילום שרון רשב"ם פרופ)
והמון זכרונות (צילום שרון רשב"ם פרופ)

התחלה של חיים שלמים

התערוכה חותם, של 18 מסיימות תואר שני במסלול אמן-מורה בתוכנית הרב-תחומית להוראת מדעי הרוח והאמנויות במכללת אורנים, מוצגת עכשיו בגלריה בית אוסף קופפרמן. התערוכה, משקפת את הטבעת החותם אחר חיפוש זהות אישית-מקומית של האמניות אך הינה רק התחלה לחיים שלמים של חקירה אמנותית מחודשת ומתחדשת.

סוגיות כמו ביוגרפיה אישית ומשפחתית, ביוגרפיה חברתית וקולקטיבית נחקרו על-ידי המציגות הצעירות, בכתיבה ובפיתוח שפתן האומנותית וכל אלה מוצגות בתערוכה. לכו להכיר את דור העתיד.

// אוצרת: רותי הלביץ-כהן. עד: 31/8. קיבוץ לוחמי הגטאות.

נשים ובדים

תערוכה נוספת שתפתח בסוף השבוע היא זו של האמן והמעצב אלדד תרקה. התערוכה, סיפורי בדים, תוצג בגלריה של החנות מילתא. יצירותיו של תרקה עוסקות בעיקר בדמויות נשים ומוטיבים מהתרבות האתיופיות והאפן בו מהותם משתקפת ועוברת דרך טקסטורה משתנה וצבע. בנוסף, יוצגו גם מספר עבודות מסדרת עבודות שונה, העושות שימוש בשחור, לבן וזהב בלבד. אלו, מציגות דמויות בהשראת האמנות האפריקאית. 

"התערוכה חושפת את היצירות שלי המציגות שילוב בין מסורת למודרניות" אומר אלדד תרקה "ההשראה ליצירה מגיעה מבדים, צבעוניות, טקסטורות ואסתטיקה אתיופית, שיש לי את הזכות לחשוף אותה לקהל הרחב".

// יעקב 26, רחובות.

הנשים שמסביבו (יחצ)
והשפעות מטקסטיל מסורתי (יחצ)

אולי יעניין אותך גם...