תמר הירשפלד, ארץ חדשה, ביתן הלנה רובינשטיין (צילום איליה מלינקו)

נוכחות חובה: מוזיאון לילה, יום הולדת שמח ואהבה לחיות

לראשונה, ביתן הלנה רובינשטיין יהיה פעיל בלילה, נגא חוגגת 25, בגלריה נגא בוחנים את המושג שבר, ברו-ארט תוצג תערוכה הבוחנת עוברים ושבים, בבסיס מחבבים חיות ובמוז"א נשאלות שאלות על זהות ותרבות

ארץ חדשה

הערב, יום רביעי, 12/6, תפתח בביתן הלנה רובינשטיין תערוכתה של תמר הירשפלד 'ארץ חדשה'. עם פתיחת התערוכה, תהיה זו הפעם הראשונה שהביתן מרחיב את פעילותו לשעות הלילה ומתפקד כמוזיאון לילה (Night Museum). יצירתה של הירשפלד בתחומי הווידאו והמיצב נעה בין הטרגי לקומי ועוסקת בסוגיות של מגדר, פוליטיקה של זהויות, טריטוריה ולאום. בתערוכה, יוצגו שני מיצבי וידאו מרכזיים המוקרנים בתוך סביבות פיסוליות עשירות. במפלס הכניסה מוצגת באמצעות משקפי מציאות מדומה, עבודת הווידאו הצ'יזבט ואילו בקומת המרתף, מוצגת עבודת וידאו מוקדמת של הירשפלד מתוך מיצב הווידאו שוורצע וקיצור תולדות האנושות.

/// אוצרת: ענת דנון סיון. עד: 16/11. שדרות תרס"ט 6, תל אביב.

שלדון השלד ההומניסטי (מתוך וידאו של תמר הירשפלד)

de)fault-lines) 

בחלל המרכזי של גלריה מאיה תפתח מחר, יום חמישי, 13/6, התערוכה de)fault-lines) המשותפת לאמניות מיכל גבע וז׳וז׳יאנה שגדי. התערוכה חוקרת תפיסות שונות של המושג 'שבר' ואיך הוא מתורגם על הספרה הפוליטית, החברתית והאישית באמצעות מבע אומנותי. האמניות בודקות בעבודותיהן דרכי התנגדות והתמודדות אל מול שסע ופילוג והן עושות זאת על ידי דימויים של גוף ונוף הקורסים לתוך עצמם, וכך משתלבים לכדי  אפשרות כיול חדשה. כנקודת התחלה, שתיהן עושות שימוש בצילומים שהן עושות באמצעות iPhone, על כל המוגבלות המגיעה איתם, מתוך רצון לארגן את אי הסדר. אוצרת: עפרה חרנם.

בגלריה הצפונית, תיפתח תערוכת היחיד של מיה פרי 'לקרוע מתוך הדפים'.

/// שביל המרץ 2, תל אביב.

מיכל גבע
ז׳וז׳יאנה שגדי

מיראז'

בגלריה רו-ארט, תפתח מחר, יום חמישי, 13/6, התערוכה 'מיראז" של ערן וולקובסקי. התערוכה מורכבת מפאנלים של עוברים ושבים על מדרכות הרחוב הראשי בצעידה או המתנה לחצייה. למעשה, מדובר בדמויות חולפות שכמו נקטפות מהזרם על המדרכה במצלמת הטלפון. הבחירה בדמויות מהירה, וכך גם עיבוד הפאנלים עשוי במשיכות לא מרוסנות השוללת פאתוס או רומנטיזציה. הכוונה היא לא לתעד אלא להמתמסר לסימנים של מקום וזמן, גם אם בעקיפין. 

/// עד: 20/7. המרץ 3, תל אביב.

ערן וולקובסקי, דמויות חולפות

25 שנה לגלריה נגא

אלכוהול, מוסיקה ונשנושים בבר אוקטובר הסמוך לגלריה נגא יחכו לבאים לפתיחת התערוכה הקבוצתית Art Makes Us Happy שתפתח בגלריה ביום ששי, 14/6. נגא שמה לה למטרה לקדם אמנים ישראלים ובעיקר אמניות בתחילת דרכן כמו גם לחשוף אמנים מחו"ל. במהלך השנים הגלריה עברה מספר כתובות, הציגה תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות, קידמה אמנים מקומיים ובינלאומיים, הציגה את אמני הגלריה כמו גם אמנים אחרים ונקראה לאצור תערוכות ייחודיות.  
/// אחד העם 60, תל אביב.

אמניות ישראליות, נעמי לשם

חיות

בגלריה בסיס תפתחת ביום ששי, 14/6, התערוכה הקבוצתית 'חיות'. התערוכה עוסקת בנושא בעלי חיים, כפי שאלו באים לידי ביטוי חלקי, באופן ישיר ועקיף, ביצירתם של אמנים ישראלים וארץ-ישראלים ותיקים. המשותף לעבודות הוא אהבה וזיקה של האמנים לחי ולטבע. עם זה, ניתן לחלק את העבודות לשלוש קבוצות בסיסיות, על פי עניין אינטלקטואלי ורגשי של האמנים, קורות חייהם והנושאים המעסיקים אותם: חיות כמושא למחקר והתבוננות בסביבה הקרובה ובמרחב הישראלי, חיות כסמלים וכמיתוסים אוניברסליים ומקומיים, חיות כמשקפות מהות אידאית, קבוצות אלה אינן עומדות כיחידות נפרדות והן מקיימות ביניהן הקשרים תוכניים. בין המציגים: אברהם אופק, מנשה קדישמן ויצחק דנציגר.

/// אוצרת אורחת: אירית לוין. רחוב המדע 14, הרצליה פיתוח.

אוהבי חיות, מנשה קדישמן (צילום לנה גומון)

מיצבים

עד סוף נובמבר, מוצגת במוז"א התערוכה 'מיצבים' של חנאן אבו-חוסיין. בתערוכה, המוצגת במקומות שונים במוזיאון, מתכתבת האמנית עם זהות ומקומיות, נשיות וגבריות, חומר וזיכרון ובמפגש בין תרבויות – בתוך הבית ומחוצה לו, עם האישי, המשפחתי והקהילתי, ועם שאלות הנוגעות לזהות ולמקום. במבואת בניין התערוכות המרכזי (מרכז רוטשילד), מוצגות עבודות וידאו המתארות-מתעדות את האמנית בפעולותיה. העמל והעמלנות הופכים מול עיני הצופים לסמלים, לשיח בלי מילים, למפגש אינטימי עם אישה ועם תרבות. 

/// חיים לבנון 2, תל-אביב.

מיצבים (צילום טל גליק)

אולי יעניין אותך גם...