איל רבינוביץ (צילום אברהם חי)

מציירים חיים, פסטיבל מנופים, ככר אתרים ומיני יונקים וציפורים

בנק דיסקונט וידידי מד"א מתגייסים להצלת חיים, פסטיבל מנופים יתקיים זו הפעם ה 11, תערוכה בככר אתרים עוסקת בחיי היום יום, זומר חוגגת 20 ושתי תערוכות חדשות נפתחות בבית האמנים 

תרומה להצלת חיים

ביום ששי, 25/10, בנק דיסקונט וידידי מד"א בישראל, מזמינים לאירוע השקת התערוכה 'מציירים חיים' וגם אנחנו מתגייסים. בתערוכה, יוצגו יצירות מקוריות שהוזמנו במיוחד ממאה ועשרים אמנים מובילים, למען הצלת חיים בישראל. ההכנסות ממכירת היצירות יוקדשו לרכישת אופנועי מד"א מצילי חיים.

 /// אוצרות: שולמית נוס וורה פלפול. משעה: 10:30. בית דיסקונט, יהודה הלוי 27, תל-אביב.

האוורד יוז (צילום אברהם חי)
קרן שפילשר (צילום אברהם חי)

מנופים

פסטיבל 'מנופים' לאמנות עכשווית בירושלים יתקיים בין התאריכים 29/10-2/11. הפסטיבל, שיתקיים זו הפעם ה 11, יזניק את עונת האמנות בבירה ובמסגרתו יתקיימו פתיחות של עשרות תערוכות וחללי תצוגה, כנס ירושלים לאמנות במכון ון ליר, מופע של 'תנועה ציבורית', סרטי קולנוע, אמנות פרפורמנס, סדנאות ופעילות לילדים, סיורים, מפגשים ומופעי מוסיקה. הפסטיבל, חושף בפני הקהל הרחב את היצירה המרתקת, המקורית והתוססת המתרחשת בירושלים, על כל מורכבויותיה ובשיתוף עם קהילות ויוצרים ממגזרים שונים הפועלים בעיר. הפסטיבל מנוהל על ידי שתי אמניות ירושלמיות: לי היא שולוב ורינת אדלשטיין, הפועלות במהלך כל השנה לקידום אמנים ויצירה מקומית בירושלים. זהו מיזם עצמאי שצמח מהשטח ושותפים לו עשרות גלריות ומוסדות תרבות ומאות אמנים ויוצרים מתחומים שונים.

קמין, ראובן זרחי (גלריה נורה)
אבבה דסה (צילום איליה מלניקוב)

ככר אתרים

'שדר מן ההווה' היא תערוכה בקולוסאום בככר אתרים שבתל אביב. התערוכה מתמקדת בחיי היום-יום של כיכר אתרים וסביבתה, כמרחב ציבורי מרתק ומגוון, ובוחנת אותו כזירה המפגישה את החולין והחופש של חוף הים, עם המרחב העירוני הנושק לו. מפגש זה, שגבולותיו לעיתים ברורים וחדים ולעיתים מתמוססים לחלוטין, מובא באמצעות עבודות צילום, וידאו ומיצב. מטרת התערוכה היא בהבאת נקודת מבט עכשווית ומקומית של מרחב עירוני זה כפי שהוא מתקיים כיום, לטוב ולרע. מכלול העבודות המוצגות, מייצרות קריאה של ההווה המתמשך בככר אתרים, מרחב קונפליקטואלי, המעורר פולמוס ציבורי ומנעד אדיר של דעות ורגשות. בתערוכה משתתפים: האמנית אורנה ורסנו-מלכי, האדריכל אמנון רכטר, האדריכלית והצלמת גילי מרין והצלם מיכאל שבדרון. 
/// אוצרת: דנה גורדון. ע. אוצרת: לי אלשטיין. יש להתעדכן במרכז רכטר לאדריכלות

מתוך 'אתרים עשרים וארבע שבע' (צילום: גילי מרין)
מתוך 'ככר' (צילום מיכאל שבדרון)

זומר חוגגת 20

גלריה זומר לאמנות עכשווית חוגגת יום הולדת 20 באירוע חגיגי ובתערוכה קבוצתית חדשה שתפתח ביום חמישי, 24/10. התערוכה מתייחסת לדרך המשותפת של הגלריה עם כל האמנים שהציגו בה על גבי ציר כרונולוגי כשכל אמן מציג עבודה "מאז" ועבודה "מהיום: כך, צמדי העבודות  ישקפו את תהליך ההתפתחות של הגלריה ואמניה ויעבירו את תחושת משך הזמן. במהלך התקופה שבה התערוכה תהיה פתוחה לקהל, האמנים ינהגו בגלריה כהרחבה של בתיהם והסטודיות שלהם, על מנת להנכיח כי הגלריה אינה רק חלל תצוגה אלא אכסניה להם ולעשייתם. הגלריה תעמוד לרשותם והאמנים יוזמנו לערוך בה אירועים שונים, שיהיו פתוחים לקהל הרחב.

אוצרת: עירית פיין זומר. עד: 14/2. רוטשילד 13, תל אביב.

אוגו רונדינונה, הר קטן צהוב כחול ואדום (יחצ)
לייל אשטון האריס, לאב ספליט (יחצ)

שתיים בבית האמנים

רגע אחד: יצור חי ונושם. רגע שני: חפץ שטוח. האמן גד אולמן מציג, החל ממחר 24/10, בבית האמנים ע"ש זריצקי את התערוכה 'מעוכים'. בתערוכה, יוצגו הדפסים המעבדים את אובדן כלבתו סופי, שבאפן טרגי נדרסה על ידי אוטובוס. אולמן, משתמש באמצעים מינימליים ואפקטיביים על מנת להפוך את התאונה לאמירה על נזילות החיים, על אובדנם האקראי וחסר המשמעות. למרות הנושא הכאוב, אין בתערוכה תיאור התאונה באופן נטורליסטי, אלא הבזקים על הרגעים האחרונים שכל אחד מהם יצירה רב תחומית עצמאית, הצירוף שלהם יחד בחלל אחד מעביר את עוצמת החוויה.

/// עד: 14/11. אלחריזי 9, תל אביב.

עבודה 4. שוטטות (יחצ)
רקע קריטי (יחצ)

עוד בבית האמנים, יוסף שליין – יוסל ברגנר מציגים יחד בתערוכה 'על יונקים וציפורים'. התערוכה, מוקדשת לפסליו ורישומיו של יוסף שליין, בעיקר בנושא יונקים וציפורים. לצד עבודותיו של שליין, יוצגו שלוש עבודות של יוסל ברגנר המשקפות את שיתוף הפעולה בין שני היוצרים, כפי שבא לידי ביטוי בתערוכה שהנושא המשותף בה היה ציפורים, שהוצגה ב-2001 בבית האמנים בירושלים. חברותם הקרובה של האמנים הייתה רבת שנים. במהלכה עקב ברגנר אחר יצירתו של חברו שליין – אנטומולוג, פרופ' לפרזיטולוגיה, המפסל מצעירותו.

 /// אוצרת: אירית לוין. עד: 16/11. אלחריזי 9, תל-אביב.

יוסף שליין, ללא כותרת (צילום אבי אמסלם)
יוסל ברגנר, חפצים כועסים (צילום אבי אמסלם)

אולי יעניין אותך גם...