המבוך, Ame 72, מלון אלמא

מיצב של Ame72 נכנס לספר השיאים של גינס

'המבוך', שניצב על גג מלון אלמא בזיכרון יעקב, נחשב עכשיו לעבודת ה Street Art הגדולה בעולם 

גודלו של מיצב אמנות הרחוב 'המבוך', הניצב על גג מלון אלמא שבזיכרון יעקב, הוא כמעט 180 מטרים. בכך שברו המיצב והאמן Ame72 שיא עולמי קודם שהושג בדובאי ונכנסו לספר השיאים של גינס.

רחפן, שיא גינס (יחצ)

שמו הפרטי של Ame72 הוא ג’יימס ואת שם משפחתו הוא שומר בסוד. ג'יימס, בן ה 46, הוא בריטי במקור שחי כבר למעלה מעשור בישראל. הוא נולד וגדל סמוך למנצ’סטר והתחיל לצייר גרפיטי כבר בגיל העשרה. על פי אמונתו, הוא צריך לגרום לצופיו לחייך כשהוא מוחה על עוולות שונות. זה גם היה הרעיון שהוביל אותו לבניית 'המבוך', מיצב ענק שכשמו כן הוא – אפשר ללכת בו לאיבוד.

ללכת לאיבוד (יחצ)
במיצב אמנות הרחוב הגדול בעולם (יחצ)

הקשר עם אלמא נוצר כשהגיע למלון, לפגישה עם הבעלים, האספנית לילי אלשטיין וסיפר לה על הרעיון. אלשטיין הרימה את הכפפה ו Ame החליט לתרגם את הרעיון ל‘חתיכות’ הרחוב מהן יצר מעין מבוך מלא אפשרויות. 

את שם משפחתו לא תדעו לעולם (יחצ)

"קשה לתאר את התחושה שמתלווה לקביעת שיא עולם חדש" אמר Ame72 "הייתי אומר שזה מדהים וסוריאליסטי בו זמנית. מהרגע שגינס אישרו את השיא ביום חמישי, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. היינו ערים כל הלילה וקיבלנו שיחות מרחבי העולם, אספן אמנות אפילו הציע לקחת את The Maze לסיור ברחבי ארה"ב".

מדהים וסוריאליסטי (יחצ)
כבר קיבל הזמנות מכל העולם (יחצ)

/// סיורים מודרכים בתשלום כל יום 10:00-12:00 בתיאום מראש. סיורים ללא הדרכה ותשלום מדי יום 14:00-16:00. יאיר 1, זיכרון יעקב.

אולי יעניין אותך גם...