יצירה של שכבות ותאורה, דיוויד ספריגס, Epoch, 2018 (צילום יחצ)

מחוץ למסגרת: שכבות של צבע, קולקציות חצופות ומשחקים בין ממדים

מהו סוד הקסם היצירתי של דיוויד ספריגס ואיך הוא מצליח להפיח חיים בשקפים התלויים אחד ליד השני? 

לפעמים, יש לי תחושה שכבר ראינו הכל וששום דבר לא יצליח יותר לרגש ולהפתיע. כבר היו אמנים ששמו אסלה באמצע חדר או השתמשו בגופם כקנבס והנה דיוויד ספריגס (David Spriggs) מוכיח שתמיד יש עוד גבול חדש למתוח.

לא ברור מה זה בדיוק, GOLD, 2017 (צילום יחצ)
ובמבט מקרוב (צילום יחצ)

ספריגס המציא טכניקה שגורמת ליצירה שלו להיראות כמו צורה על אנושית, פנטסטית וקסומה שכמו כלואה בזמן. כך, היצירות שלו נעות על הגבול של בין צורה דו ממדית ותלת ממדית המתאפשרת הודות לטכניקה שפיתח בעצמו. למעשה, הוא משתמש בהמון שקפים שתלויים בחלל האחד ליד השני בצורה מדויקת. על כל שכבה יש כתם צבע וכשתולים את השכבות יחד בצפיפות נוצר עומק ונולדת היצירה. הטכניקה המיוחדת שהמציא מייצרת יכולת לחוות את היצירה באינספור אופנים כי מכל זווית היא נראית אחרת. כך, הוא כמו מפיח בה רוח חיים.

ממה זה עשוי? regisole, 2015 (צילום יחצ)
ומקרוב (צילום יחצ)

היצירות נעות מיצירות עם 18 שקפים ועד יצירות עם 400 שקפים! טירוף! ספריגס מספר שפיתח את השיטה כי התעניין באפן בו צבע יכול להתקבל על משטח שאינו שטוח ותמיד רצה לחקור שקיפות כממד בפני עצמו ולא רק כמשהו שעובר דרכו. האור, הוא זה שהוביל אותו לתהליך השכבות ולטכניקה שכיום הוא קורא לה ״סטראטה פרספקטיבה״.

זה מרחוק, VISION, 2017 (צילום יחצ)
ומקרוב (צילום יחצ)

עוד לא התמזל מזלי לראות מקרוב יצירה של ספריגס אבל אני בטוחה שזו חוויה בלתי נשכחת. יש לי בהחלט למה לצפות.

מירב לב היא ארט דיירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרנים ויוצאי דפן מהארץ והעולם. 

חוויה לא ברורה, IDEOLOGIES, 2014 (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...