סנופ דוג בלחמניה עם נקניקיה (צילום יחצ)

מחוץ למסגרת: למה הייתם מצפים מיוצרים המכונים 'קול שיט'?

פסלי ענק מנופחים, דמויות פופולאריות, אינטרפרטציות על צואה ורודה ומשחקי מילים - הם הנושאים המעסיקים את חבורת היוצרים הצעירה, המגניבה והבועטת 

צעירים ומגניבים

שני החבר'ה האדירים האלה שקוראים לעצמם 'קול שיט' (Cool Shit), הם בעיני התמצית של האומנות המודרנית והם כל מה שרצינו להיות – צעירים, מגניבים וחסרי עכבות. הם מגדירים את עצמם ככאלה שבעצם הופכים את האינטרנט, מפיחים בו חיים ומאפשרים את החוויה שלו בצורה לגמרי מוחשית. בשנת 2013, הם החליטו שמשהו פשוט חסר בעולם וכשתכף תקראו מה – סביר שפשוט לא תוכלו להאמין. 

דמיאן הרסט (צילום יחצ)

ממש כמו נטע אלחימיסטר, מלכת האינסטגרם, הם צמחו מרעיון אחד גדול והזוי שנולד אונליין בקיק סטארטר. הרעיון ההזוי היה לעצב ראש ענק ומתנפח של ליונל ריצ'י. סיי וואט?! ומסתבר שהאנטרנט עף על זה! ואני מדברת על המתנפחים העצומים, כמו מקפצות של ילדים. זה מטורף!

הראשון שלהם, ליונל ריצ'י (צילום יחצ)

בעלה של קים

אחרי הפסל הראשון והמוצלח, הם התאהבו ברעיון של פסלי ענק מתנפחים ומאז הם מציגים כאלה בכל מקום, החל בהופעות של אמנים שווים במיוחד, דרך אמנות רחוב גראנג'ית ועד מגזינים נחשבים. שיא השיאים שלהם עד כה הם פסלי ענק מתנפחים של קניה ווסט (כן, כן, ההוא בעלה של קים), עם קשת בענן בגנון ״הפי קניה״. עוד אחד, הוא של סנופ דוג עם הראש בין שתי לחמניות (דוג, הבנתם?!) ועוד אחד של ניקולס קייג בתוך כלוב.

משחק מילים, ניקולס קייג בכלוב... (צילום יחצ)
וקנייה ווסט שמח, הייתם מאמינים? (צילום יחצ)

המטרה של החבורה הזו, היא נטו לעשות פאן, אומנות של הרגע שלא לוקחת את עצמה ברצינות. אז בואו נודה באמת שהמטרה של האומנות בסוף היא לתת לקהל להרגיש. לי, באפן אישי, זה לגמרי גורם להרגיש אושר. זה לא פחות מדהים מכל סוג אומנות אחרת ואני בטוחה שזה ידבר לקהל ענק שלא בהכרח מתחבר לאומנות הקלאסית. מה שבטוח שהם יקבלו מלא לייקים.

המוח של בובי בראון (צילום יחצ)
ריקוד הבננה (צילום יחצ)

בקיצור,

קול שיט, אתם כל כך מגניבים, פליז תהיו חברים שלי.

מירב לב היא ארט דיירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרנים ויוצאי דפן מהארץ והעולם. 

תודה מירב על חצי שנה של פוסטים מדהימים.

אולי יעניין אותך גם...