אפילו מכונת התפירה ארוגה (צילום יחצ)

מחוץ למסגרת: כשחפצים יומיומיים הופכים לפריטי אמנות

״זה כאילו אתה מסתכל על החפץ בפעם הראשונה ואתה לא בטוח מה אתה רואה״ אומרת האמנית השוודית שמרפדת חפצי יומיום בגובלנים צבעוניים

האומנית השבוע לגמרי מתאימה למזג האוויר החורפי שבחוץ. אחרי שתראו את היצירות שלה הכי תרוצו להתכרבל עם שוקו מתחת לשמיכה.

לכתוב מתחת לשמיכה (צילום יחצ)

אולה סטינה וויקנדר השוודית (Ulla Stina Wikander), הופכת חפצי וינטאז' לחפצים רכים ונעימים ומשנה את עורם מחפץ יומיומי ״משעמם״ ליצירת אומנות של ממש. בעיני, זה פשוט מהמם. אולה אימצה שיטה לפיה היא לקחת גובלנים ישנים (כן, גובלנים) מאוסף שליקטה במשך שנים איתם היא עוטפת חפצים ביתיים יומיומיים משנות השבעים כמו: מגהץ, טלפון קווי או מכונת תפירה.

לצאת לטייל (צילום יחצ)

אולה מספרת שאספה גובלנים במשך תקופה ארוכה כי חשבה שהם יפים, אבל לא ידעה מה לעשות איתם. היא מוצאת אותם בשוקי פשפשים וחנויות יד שניה ברחבי העולם וכבר יש לה באוסף יותר ממאה כאלה. אז איך הכל התחיל אתם שואלים? יום אחד, פשוט התקלקל לה שואב האבק ואז עלה לה הרעיון לעטוף את כולו בגובלן ישן ולהפוך אותו ליצירת אמנות. התגובות היו מדהימות. ״זה כאילו אתה מסתכל על החפץ בפעם הראשונה ואתה לא בטוח מה אתה רואה״ היא מספרת.

הניסיון הראשון (צילום יחצ)

את החפצים הקטנים לוקח לה ימים אחדים לעטוף ואילו הגדולים יכולים גם לקחת שבועות ארוכים לסיים. מעניין לראות איך כשאולה לוקחת חפץ מיושן ונותנת לו טוויסט, הוא מקבל הסתכלות מחודשת ומודרנית. החפצים בהם היא משתמשת ברובם אינם שמישים כבר והם מקבלים פונקציה חדשה של פסל בעקבות אותו מייק אובר צבעוני.

עוטפת גם נעליים (צילום יחצ)

את היצירות המטריפות האלה אפשר לקנות אונליין אבל המחיר ממש לא שווה לכל כיס. הכי חלומי.

מירב לב היא ארט דיירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרנים ויוצאי דפן מהארץ והעולם. 

לרקום עוגה (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...