שטיחים מחומרים מפתיעים (יחצ)

מחוץ למסגרת: הסטודיו שיוצר שטיחים מרהיבים מחומרים מפתיעים

״אנחנו אוהבים כשהחומר שאנחנו משתמשים בו מוכר לאנשים מה שמהווה בסיס להזדהות טובה יותר עם העבודה״ אמרו היוצרים לבית WMC

חבורת הקוסמים של WMC (We Make Carpets) יודעת להפוך חומרים שונים ומשונים למרבדים מדהימים, שבכלל לא תוכלו לנחש ממה הם עשויים עד שתתקרבו ליצירה. השלישיה ההולנדית, משתמשת בחפצים כמו נייר קרפ, פלסטרים, כדורי נוצה, מיני פסטה, כוסות קפה, מטריות נייר, מזלגות חד פעמיים ועוד ועוד ומהם היא מייצרת מיני דוגמאות המזכירות שטיחים. התוצאה לא פחות  ממדהימה.

שטיח מספוגים (צילום יחצ)
ומקרוב (צילום יחצ)

למזלי, יצא לי לראות את תהליך היצירה של הסטודיו בלייב. באותו יום, הם עבדו עם כפיות גלידה. אני זוכרת שהתגובה הראשונית שלי הייתה "וואו". פשוט לא היו לי מילים. הצבעוניות הזרחנית והגודל הענק של היצירה הממו אותי. כשהתקרבתי, ההפתעה הייתה אפילו יותר גדולה, כי הדבר האחרון שהייתי מנחשת שממנו מורכב השטיח המרהיב הוא אלפי כפיות גלידה שמסודרות בסדר מופתי. בגלל האופן האופקי שהאובייקט מונח והצפיפות של הדוגמה, הצופה שוכח מהפן הפונקציונאלי ל חומר הגלם והוא פשוט הופך לחלק בלתי נפרד מהיצירה.

שטיח מכלים חד פעמיים (צילום Amy Kouwenhoven)
ופרט מתוכו (צילום Amy Kouwenhoven)

חומר זה צבע

האמנים מספרים, שהם רואים בחומרים שאיתם הם עובדים צבע לכל דבר, ממש כמו שצייר מצייר עם מכחול. ״כשאנחנו מתחילים יצירה, אף אחד מאיתנו לא יודע מה תהיה התוצאה. ומה שמצחיק, שאחרי שמונה שנים אנחנו ממשיכים להיות מופתעים מהתוצאה הסופית״. אחת היצירות הראשונות והיותר מוכרות של החבורה הוא שטיח עצום שיצרו מלבני בטון. העדינות המשתקפת מהלבנים מדהימה ומרתקת. הם העלו אותה לרשת, קיבלו תגובות נדהמות ומשם הכל המשיך להתגלגל.

שטיח מלבני בטון (צילום Boudewijn Bollmann)

עוד יצירה מפתיעה, היא דווקא שטיחים שיצרו בקנה מידה מיניאטורי. במרכז החדר עמד בית בובות ולכל חדר בבית הכינו שטיח מחומר מפתיע אחר. הפעם השתמשו בחומרים קטנטנים כמו סיכת שדכן, תבלינים, כפתורים וברגים. אין גבול ליצירתיות של החבורה הזו שגם אחרי שמונה שנים עדיין מצליחה לרגש ולעניין. אני בהחלט מצפה לראות ממה יהיה עשוי השטיח הבא.

שטיח תלוי שעשוי מלולאות (צילום יחצ)
ותקריב (צילום יחצ)

מירב לב היא ארט דירקטורית ומעצבת תפאורה ותלבושות. לב מנהלת בלוג פייסבוקי בשם ArtistADay בו היא כותבת על אמנים מודרניים ויוצאי דפן מהארץ והעולם.

השטיח בכותרת עשוי מאינספור מהדקים (צילום יחצ)

אולי יעניין אותך גם...